Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Occasion bij Wagenberg tweewielers

raassie
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 27 mei 2014 13:02

Hallo allemaal,

Mijn vriendin heeft een occasion op het oog bij Wagenberg tweewielers. Nu zijn de ervaringen hier op het forum niet allemaal even positief over deze winkel. Hoe erg is het nu echt? Kunnen we daar met een redelijk gerust hart heen en enigzins goed advies verwachten?

Alvast bedankt voor eventuele reacties

Groet

Raassie
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 27 mei 2014 15:02

Als je zelf weet wat je wilt en waar je bij een fiets op moet letten kun je heel best bij deze fietshandelaar gaan kijken voor deze fiets. Weet je er niet te veel van, vraag dan iemand met kennis van zaken mee, of laat de fiets links liggen.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Gebruikersavatar
Joppietersen
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 29 mei 2013 22:23

Gebruikersavatar Joppietersen 28 mei 2014 05:30

paar voorbeelden van diverse bezoeken bij Wagenberg:

- ik kwam met een defecte Shimano shifter (fiets daar niet gekocht). Ding was niet te repareren en was niet op voorraad. Eigenaar bood aan om een nieuwe van een bestaande fiets te demonteren zodat ik snel toch verder kon fietsen. Goede service!

- Liep er rond terwijl iemand een helm zocht. De mevrouw (vrouw van eigenaar?) die hielp zei heel eerlijk dat alle helmen die ze verkochten sowieso veilig waren (wat ook zo is) en dat het verschil in andere zaken (gewicht/luchtdoorlaat etc) zit. Eerlijk advies dus zonder meteen de duurste te willen verkopen

- Heb er zelf een keer mijn wiel naar toe gebracht ivm kapotte spaak, rij er nu al weer 2 jaar mee, geen problemen en was tegen een schappelijke prijs gemaakt.

Heb er verder geen ervaring mee maar ik zou het wel aandurven hier een fiets te kopen. De discusie prijs kwaliteit tov internethandel/fietsenmaker is een andere, beiden hebben voors/tegens maar als je verder geen ervaring hebt is een beetje hulp bv van FM nooit weg.. Niettemin is weten wat je zelf wilt natuurlijk het allerbeste.....
Het gaat niet om de grootte van je tandwielen,
het gaat erom wat je er mee doet......

raassie
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 28 mei 2014 07:48

Bedankt voor de reacties zover. Ik heb genoeg ervaring om de staat van de fiets an sich te beoordelen. Maar ben wat minder goed in bepalen wat de goede afstellingen qua maat zijn. Dus vooral op dat gebied zal ik een beetje moeten kunnen vertrouwen op goed advies van de verkoper......we gaan er nog eens een nachtje over slapen ;-)
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Gebruikersavatar
poets
Forum-lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:54

Gebruikersavatar poets 28 mei 2014 15:48

jaren geleden kwam ik daar om een fiets te kopen, meneer kwam op mij af en door zijn jaren lange ervaring zei hij dat ik een mt 57 nodig had. Ik vroeg 'm hoe die dat zo kon zien. " door mijn jaren lange ervaring weet ik wel wat ik verkoop en zie ik het meteen aan je lengte ". was zijn reactie. Hij wist dus niet dat ik een mt 53 had.........

Kameraad van mij heeft ooit een achterwiel laten spaken bij hem, vervolgens kwam de achterderailleur tegen de spaken omdat het wiel niet juist gespaakt was.
en zo zijn er weer een aantal van voorbeelden die weer negatief klinken.

Van verschillende monteurs gehoord dat het een zeer onvriendelijke persoon is die alleen vriendelijk is tot aan de def. verkoop. Veel van zijn monteurs zijn elders gaan werken omdat zij vinden dat hij geen goede service geeft

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 28 mei 2014 19:17

Hier nog een positieve ervaring met Stefan van Wagenberg.

Fiets nieuw gekocht bij Italworks (ook Wagenberg).
In November eerste gratis servicebeurtje laten uitvoeren, alles weer netjes afgesteld, stuur omlaag laten zetten, maar vork niet laten afzagen.

In maart meegereden met een Italworks toertochtje Berg en Dal / Reichswald, daarna de fiets weer de werkplaats in op zaterdagmiddag. "
Zouden jullie nog even naar kraakje in crank, voorderrie afstelling willen kijken en de vork op maat afzagen ?
"Ja hoor breng maar even binnen". Allemaal netjes geregeld en voor nop.

Het geeft mij nog steeds een goed gevoel.

Plaats reactie