Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Bianchi infinito proefrit

Alfredo Fabri
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 aug 2013 21:42

Alfredo Fabri 04 mar 2014 21:56

Om verschillende redenen ben ik wat aan het rondkijken voor een andere (nog mooiere) racefiets. Daarbij viel mijn oog op een Banchi Infinito. Ik ben nog lang niet zo ver dat ik tot aanschaf wil overgaan. Ik ben echter wel benieuwd hoe de fiets rijdt. De fietsenmaker waar ik hem heb zien staan biedt niet de mogelijkheid van een proefrit. Op zich begrijp ik dat wel. Afgezien dat ik een niet heel courante framemaat heb (63) loopt hij uiteraard het risico dat ik niet tot aanschaf wil overgaan en hij met de fiets zit. maar goed, ik voel er toch weinig voor om zo'n dure fiets te kopen zonder tevoren er op proef te hebben gereden. Weet iemand wellicht waar een proefrit op een Bianchi wel mogelijk is?

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 04 mar 2014 22:52

Heb je al dealers in je regio gebeld hiervoor?

Dasiasport :
"Een proefrit langs het spaarne maakt deel uit van de verkoop begeleiding"


Ik weet niet wat voor fiets rijeigenschappen je precies zoekt? en of je nu een fiets hebt?
Ik begrijp wel dat je wilt proberen maar weet ook dat een enkel proefritje vrij weinig zegt.
Een fiets vraagt gewenning en verkenning. pas na enkele ritten heb je enigszins een indruk, imo. Banden spanning, verkeerd/ander zadel, ander schakelsysteem, nieuwe houding maakt een enkel proefritje meer alleen een moment beleving.

Alfredo Fabri
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 aug 2013 21:42

Alfredo Fabri 04 mar 2014 23:22

Hartelijk dank voor je reactie. Enerzijds ben ik niet echt op zoek. Mijn Koga Kimera is ruim een jaar oud en ziet er prima uit. het punt is alleen dat ik nogal last kreeg van mijn nek en mijn armen. Dat zal zeker niet alleen van het fietsen gekomen zijn (ik heb vorig jaar pakweg 3500 km gereden dus dat is niet meer dan wat ik vermoed zo'n beetje gemiddeld is) maar voor zeker een deel toch wel. Na een dynamische fietspositiemeting heeft de fiets wat veranderingen ondergaan. Het zadel is naar beneden en naar achteren geschoven en er is een nieuwe stuurpen op de fiets gemonteerd. Die stuurpen is een Specialized 24 graden Multi stem. Op zich zit ik nu comfortabeler op de fiets maar een fraai gezicht vind ik het niet. Een rechtvaardiging om dan maar een nieuwe fiets te kopen is het niet, maar onwillekeurig ben ik toch wel benieuwd of ik op een andere fiets plezierig kan zitten zonder bijzondere toeren. Gelet op mijn lengte - 190 cm met beenlengte 98 cm - zal dat sowieso niet eenvoudig zijn. Althans zal de keuze niet onbeperkt zijn. En een proefrit is zeker niet zalig makend. Dat realiseer ik me heel goed. Maar goed, dat is al meer dan helemaal geen proefrit. Ik heb nog geen dealers gebeld. Ik neem je suggestie ter harte.

Plaats reactie