Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe fiets/frame in hoger segment

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 jan 2014 13:27

Moeten daar ook nog deftige wielen bij zitten of heb je zelf al goede wielen?

Persoonlijk zou ik voor de Sarto gaan met minimaal Chorus, dan hoef je ook niet druk te maken om de geometrie. Maar of ik daar op zou durven te racen is een ander verhaal...
Campagnolo Ultra Dork

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 29 jan 2014 13:31

53x11 schreef:
karluk schreef: Vooral een strak frame, een bepaalde geometrie heeft geen voorkeur. Qua vorm neig ik meer richting klassiek, al mag het wel een tikkeltje 'speels' zijn, zolang het geen super futuristisch apparaat gaat worden (dat gezegd hebbende, valt de Willier eigenlijk al af). Fiets hoeft niet superlicht te zijn, maar een goede balans tussen licht en aero. Eigenlijk een lekker 'all rounder'.
Dat lijkt me op zijn zachts gezegd niet heel handig. De geometrie bepaalt hoe jij op de fiets komt te zitten en is zo'n beetje de belangrijkste bepalende factor voor of jij een beetje plezier op je nieuwe fietsje gaat hebben.
ik ken mijn meetwaarden (regelmatig opgemeten door Edwin Achterberg), maar ben nog niet zo thuis in de stack & reach meetmanier, vandaar mijn reactie. Reach lijkt me makkelijk aan te passen (via stuurpen)

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 29 jan 2014 13:34

Ernie C. schreef:Moeten daar ook nog deftige wielen bij zitten of heb je zelf al goede wielen?

Persoonlijk zou ik voor de Sarto gaan met minimaal Chorus, dan hoef je ook niet druk te maken om de geometrie. Maar of ik daar op zou durven te racen is een ander verhaal...
Sarto wordt volledig op maat gemaakt, dus geometrie is idd geen issue. Racen is bijzaak zoals gezegd, dus geen shopstopper als het niet kan...

Ik heb nog wel een paar mooie wielen staan, dus die zijn niet per se nodig.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 29 jan 2014 15:22

Dan toch een aeroad. Nog steeds heel comfortabel en strak. Waar voor je geld.
En ik vind hem mooi.

Persoonlijk zou ik ook voor de red/assault versie gaan. Wat mij betrfet is ie dan bijna af.
Ik zou er zwarte remrubbers opgooien en een carbon stuur met de c260 carbon stuurpen.
(Niet dat het nodig is maar het staat wel mooi bij die bike)
39T oid binnenblad erbij en een klim of wegcassette en het setje is compleet red je misschien net voor 5000,- :-)

kenben
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 18 jul 2009 13:49
Locatie: regio Noord Nederland

kenben 29 jan 2014 20:11

Als sprinter zou je toch een stijf frame willen. Oversized bracket en wellicht tapered headset zou dan bijna n voorwaarde zijn voor je frame..
Met het budget is er volgens mij dusdanig veel te krijgen dat je zonder andere voorkeuren en eisen nauwelijks n shortlist te maken is.. succes met je luxeprobleem.. ben benieuwd naar de uitkomst. Ga er vanuit dat de fiets gepost wordt.

Als je iets anders wilt.. ik weet nog wel wat .. :-)
Roadbike(s): Switch SPL++ & Switch Naked+/ Dirt: Corratec X-bow 29"

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 29 jan 2014 22:35

Kijk eens bij Jan Janssen, bijvoorbeeld de Venom :

http://janjanssen.nl/configurator.php?Id=8

Kan je helemaal uitvoeren kwa specs en kleur zoals je zelf wilt.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 29 jan 2014 23:10

wasbeer2006 schreef:Dan toch een aeroad. Nog steeds heel comfortabel en strak. Waar voor je geld.
En ik vind hem mooi.

Persoonlijk zou ik ook voor de red/assault versie gaan. Wat mij betrfet is ie dan bijna af.
Ik zou er zwarte remrubbers opgooien en een carbon stuur met de c260 carbon stuurpen.
(Niet dat het nodig is maar het staat wel mooi bij die bike)
39T oid binnenblad erbij en een klim of wegcassette en het setje is compleet red je misschien net voor 5000,- :-)
C260 is er volgens mij niet in 1 1/4 dus gaat niet passen op de aeroad

EDIT: alhoewel: https://www.canyon.com/_en/specials/captured/
maar nog nooi in het wild gespot...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 jan 2014 09:11

kenben schreef:Als sprinter zou je toch een stijf frame willen. Oversized bracket en wellicht tapered headset zou dan bijna n voorwaarde zijn voor je frame..
Je moet zoeken om een high end carbon frame te vinden wat niet aan deze eisen voldoet.

@pinot, een aeroad heeft een 1 1/8 inch vorkpijp.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 30 jan 2014 11:01

japiecarbon schreef:Carrara is toch het Eigen merk van Salden?? Dan zou ik dus echt NOOOOOIIT dat geld voor zo een frame neerleggen.
Carrera is niet het eigen merk van Salden. Carrera kun je ook in andere shops en andere landen kopen. Massini is het eigen merk van Salden.

spokes
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 28 feb 2013 11:28

spokes 30 jan 2014 11:28

karluk schreef:dan moet ik de vraag anders stellen misschien. Welke carbon fiets zou jij adviseren bij een budget van €5000,- met inachtneming van de opmerkingen in de vorige 2 reacties?
karluk schreef:Echter ik wil niet een fiets kopen enkel op looks en gevoel, terwijl het technisch een miskoop blijkt te zijn. Vandaar de vraag om advies
Dit zijn twee tegenstrijdige posts, je vraagt welke fiets ik je adviseer te kopen voor 5000 euro, en welke technisch voor jou geen miskoop wordt. Als ik 5000 euro voor een fiets ga uitgeven weet ik precies wat ik nodig heb en wat ik daarvoor wil. Namelijk een fiets die qua geometrie perfect bij mij past en voor 5000 euro moet het een de mooieste fiets zijn die ik ooit heb gehad of ga hebben. Of dit technisch voor jou goed of slecht is kan ik niet beoordelen. Daarnaast moet ik het kwijl van mijn toetsenbord vegen bij het zien van de plaatjes en zal mijn eerste reactie direct op basis van de looks zijn. (waarbij ik in dat geval de Giant veruit de mooiste vind) Daar heb jij dan helemaal niets aan, maar bedankt voor de mooie plaatjes...

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 30 jan 2014 20:21

Uit deze rij zou ik de Giant Propel pakken. Je rijdt op een (bewezen)Aerofiets die ook nog eens licht maar vooral ook kneiterstijf is. (Wat bijvoorbeeld voor de Wilier niet van toepassing is, en de Aeroad ook wat minder) Je zal er een harde van krijgen tijdens het sprinten!! :mrgreen:
Ik vind hem er spectaculair en mooi uitzien. Verder ook het allernieuwste van het nieuwste... ;)

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 30 jan 2014 23:22

amclassic-fan schreef:
kenben schreef:
@pinot, een aeroad heeft een 1 1/8 inch vorkpijp.
ah!

Plaats reactie