
Doorgetest: Öhlins RXF 36 EVO voorvork
Rondom sommige merken hangt een mist van magisch...
Om het forum te gebruiken dien je je eerst in te loggen.
ik ken mijn meetwaarden (regelmatig opgemeten door Edwin Achterberg), maar ben nog niet zo thuis in de stack & reach meetmanier, vandaar mijn reactie. Reach lijkt me makkelijk aan te passen (via stuurpen)53x11 schreef:Dat lijkt me op zijn zachts gezegd niet heel handig. De geometrie bepaalt hoe jij op de fiets komt te zitten en is zo'n beetje de belangrijkste bepalende factor voor of jij een beetje plezier op je nieuwe fietsje gaat hebben.karluk schreef: Vooral een strak frame, een bepaalde geometrie heeft geen voorkeur. Qua vorm neig ik meer richting klassiek, al mag het wel een tikkeltje 'speels' zijn, zolang het geen super futuristisch apparaat gaat worden (dat gezegd hebbende, valt de Willier eigenlijk al af). Fiets hoeft niet superlicht te zijn, maar een goede balans tussen licht en aero. Eigenlijk een lekker 'all rounder'.
Sarto wordt volledig op maat gemaakt, dus geometrie is idd geen issue. Racen is bijzaak zoals gezegd, dus geen shopstopper als het niet kan...Ernie C. schreef:Moeten daar ook nog deftige wielen bij zitten of heb je zelf al goede wielen?
Persoonlijk zou ik voor de Sarto gaan met minimaal Chorus, dan hoef je ook niet druk te maken om de geometrie. Maar of ik daar op zou durven te racen is een ander verhaal...
C260 is er volgens mij niet in 1 1/4 dus gaat niet passen op de aeroadwasbeer2006 schreef:Dan toch een aeroad. Nog steeds heel comfortabel en strak. Waar voor je geld.
En ik vind hem mooi.
Persoonlijk zou ik ook voor de red/assault versie gaan. Wat mij betrfet is ie dan bijna af.
Ik zou er zwarte remrubbers opgooien en een carbon stuur met de c260 carbon stuurpen.
(Niet dat het nodig is maar het staat wel mooi bij die bike)
39T oid binnenblad erbij en een klim of wegcassette en het setje is compleet red je misschien net voor 5000,-
Je moet zoeken om een high end carbon frame te vinden wat niet aan deze eisen voldoet.kenben schreef:Als sprinter zou je toch een stijf frame willen. Oversized bracket en wellicht tapered headset zou dan bijna n voorwaarde zijn voor je frame..
Carrera is niet het eigen merk van Salden. Carrera kun je ook in andere shops en andere landen kopen. Massini is het eigen merk van Salden.japiecarbon schreef:Carrara is toch het Eigen merk van Salden?? Dan zou ik dus echt NOOOOOIIT dat geld voor zo een frame neerleggen.
karluk schreef:dan moet ik de vraag anders stellen misschien. Welke carbon fiets zou jij adviseren bij een budget van €5000,- met inachtneming van de opmerkingen in de vorige 2 reacties?
Dit zijn twee tegenstrijdige posts, je vraagt welke fiets ik je adviseer te kopen voor 5000 euro, en welke technisch voor jou geen miskoop wordt. Als ik 5000 euro voor een fiets ga uitgeven weet ik precies wat ik nodig heb en wat ik daarvoor wil. Namelijk een fiets die qua geometrie perfect bij mij past en voor 5000 euro moet het een de mooieste fiets zijn die ik ooit heb gehad of ga hebben. Of dit technisch voor jou goed of slecht is kan ik niet beoordelen. Daarnaast moet ik het kwijl van mijn toetsenbord vegen bij het zien van de plaatjes en zal mijn eerste reactie direct op basis van de looks zijn. (waarbij ik in dat geval de Giant veruit de mooiste vind) Daar heb jij dan helemaal niets aan, maar bedankt voor de mooie plaatjes...karluk schreef:Echter ik wil niet een fiets kopen enkel op looks en gevoel, terwijl het technisch een miskoop blijkt te zijn. Vandaar de vraag om advies
ah!amclassic-fan schreef:kenben schreef:
@pinot, een aeroad heeft een 1 1/8 inch vorkpijp.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers