Gaerne geeft topschoen G.STL een frisse update
Het Italiaanse Gaerne heeft al veel moois in...
Om het forum te gebruiken dien je je eerst in te loggen.
Dat zeg ik maar dat is uiteraard slechts mijn mening. Het is ook nog een stukje food for thought want als een je een frame van 1700 euro dat gewoon goed getest is mooi vind, waarom zou je dan nog overwegen een frame van 3400 euro te kopen?japiecarbon schreef:
En wie zegt dat de Canyon niet de mooiste is? Voor mij is dat de mooiste van het rijtje, op de voet gevolgd door de Giant
Vooral een strak frame, een bepaalde geometrie heeft geen voorkeur. Qua vorm neig ik meer richting klassiek, al mag het wel een tikkeltje 'speels' zijn, zolang het geen super futuristisch apparaat gaat worden (dat gezegd hebbende, valt de Willier eigenlijk al af). Fiets hoeft niet superlicht te zijn, maar een goede balans tussen licht en aero. Eigenlijk een lekker 'all rounder'.53x11 schreef:Genoeg keuze natuurlijk in het door jou genoemde prijsegment.
Naar wat voor geometrie ben je op zoek? (stack/reach verhouding). Zoek je een zo strak mogelijk frame of juist een frame dat vooral comfortabel is? Klassieke vormen of juist niet? Vooral aero of vooral licht? etc etc
klopt, het is een uiteen lopend rijtje, maar dat komt omdat het het resultaat is van een snelle scan op diverse sites. Het rijtje is nog niet echt doordacht, klopt. Ik heb al wat meer wensen kenbaar gemaakt in de vorige post. Uiteraard volg ik het liefst mijn hart, zolang het budget (zegge €5000,-) het toelaat.... Echter ik wil niet een fiets kopen enkel op looks en gevoel, terwijl het technisch een miskoop blijkt te zijn. Vandaar de vraag om adviesErnie C. schreef:Als je voor de Canyon gaat krijg je natuurlijk altijd spijt dat je niet voor de mooiste fiets bent gegaan...
Ik vind het een beetje een raar rijtje. Van een budget-fiets tot het zo ongeveer het duurste wat je kunt rijden. Ik denk dat je eerst voor jezelf moet nagaan wat je wilt, zoveel mogelijk fiets voor je geld of het mooiste en duurste wat je kunt betalen of iets er tussen in.
Ik denk niet dat je hier een zinnig advies gaat krijgen als je zelf nog niet weet of je je hart moet volgen of je boekhouder...
Dat lijkt me op zijn zachts gezegd niet heel handig. De geometrie bepaalt hoe jij op de fiets komt te zitten en is zo'n beetje de belangrijkste bepalende factor voor of jij een beetje plezier op je nieuwe fietsje gaat hebben.karluk schreef: Vooral een strak frame, een bepaalde geometrie heeft geen voorkeur. Qua vorm neig ik meer richting klassiek, al mag het wel een tikkeltje 'speels' zijn, zolang het geen super futuristisch apparaat gaat worden (dat gezegd hebbende, valt de Willier eigenlijk al af). Fiets hoeft niet superlicht te zijn, maar een goede balans tussen licht en aero. Eigenlijk een lekker 'all rounder'.
dan moet ik de vraag anders stellen misschien. Welke carbon fiets zou jij adviseren bij een budget van €5000,- met inachtneming van de opmerkingen in de vorige 2 reacties?amclassic-fan schreef:Enige overeenkomst die ik tussen deze frames zie is dat ze van carbon gemaakt zijn en duur zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers