Nieuwe fiets/frame in hoger segment

Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
karluk
Forum-lid

karluk 29 jan 2014 11:56

De tijd om een nieuw racemonster aan te schaffen is weer gekomen, dus fanatiek ben ik gaan zoeken naar wat kandidaten.
Fiets gaat voornamelijk recreatief worden gebruikt (tochten, cyclos, Alpen), maar moet ook wedstrijden aankunnen (wil er toch een paar gaan fietsen dit jaar op Amateur A niveau). Ben zelf 1.84m en 77kg en sprinter van huis uit ;-)

Ik heb zelf een aantal kandidaten geselecteerd, maar andere suggesties zijn natuurlijk welkom.

1. Sarto Asola http://borgini.nl/contents/nl/p237_ASOLO.html
Strak, stijf, licht en zeer goed beoordeeld door Tour Magazine: http://www.tour-magazin.de/technik/test ... 26929.html Nadeel is uiteraard de prijs (frame kost €3399,-)

2. Carrera SL ....Nee, toch niet

3: Willier Centi Uno Air nope, ook afgevallen

4. Canyon Aeroad CF 9.0 SL hmmm...twijfel

5. Giant Propel Advanced SL 60 C aiiii, iets te duur

6. Canyon Ultimate CF SLX 9.0 SL Fiets van het jaar 2013, overal goed getest en qua geometrie past ie bijna perfect...

Wat is jullie advies op basis van deze 5 opties of is er wellicht nog een andere beter optie? Graag beargumenteren.
Laatst gewijzigd door karluk op 01 feb 2014 19:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Deemes
Forum-lid

Gebruikersavatar Deemes 29 jan 2014 12:17

Voor mij beslist optie 4!!! Meeste en beste waar voor je geld!!!!

Evt voor de Dura-Ace versie met de Mavic Cosmic SLE's kiezen, ben je nog wat goedkoper uit :-) !.

Ik verwacht de http://www.canyon.com/_nl/roadbikes/bike.html?b=3291 elk moment aan m'n deur!

;-) Dirk

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 29 jan 2014 12:18

Genoeg keuze natuurlijk in het door jou genoemde prijsegment.
Naar wat voor geometrie ben je op zoek? (stack/reach verhouding). Zoek je een zo strak mogelijk frame of juist een frame dat vooral comfortabel is? Klassieke vormen of juist niet? Vooral aero of vooral licht? etc etc
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 29 jan 2014 12:28

Als je voor de Canyon gaat krijg je natuurlijk altijd spijt dat je niet voor de mooiste fiets bent gegaan...

Ik vind het een beetje een raar rijtje. Van een budget-fiets tot het zo ongeveer het duurste wat je kunt rijden. Ik denk dat je eerst voor jezelf moet nagaan wat je wilt, zoveel mogelijk fiets voor je geld of het mooiste en duurste wat je kunt betalen of iets er tussen in.

Ik denk niet dat je hier een zinnig advies gaat krijgen als je zelf nog niet weet of je je hart moet volgen of je boekhouder...
Campagnolo Ultra Dork

japiecarbon
Forum-lid HC

Gebruikersavatar japiecarbon 29 jan 2014 12:33

Carrara is toch het Eigen merk van Salden?? Dan zou ik dus echt NOOOOOIIT dat geld voor zo een frame neerleggen.

En wie zegt dat de Canyon niet de mooiste is? Voor mij is dat de mooiste van het rijtje, op de voet gevolgd door de Giant

amclassic-fan
Moderator

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 jan 2014 12:48

Enige overeenkomst die ik tussen deze frames zie is dat ze van carbon gemaakt zijn en duur zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Slowracer
Forum-lid

Gebruikersavatar Slowracer 29 jan 2014 12:58

Over smaak valt te twisten. Op basis van de looks zou ik of de Willier of de Canyon kiezen. Op basis van kwaliteit denk ik dat elk frame zijn goede en minder goede punten heeft. Ga je dan ook nog de prijzen meenemen, dan zou ik voor de Canyon gaan.

@japiecarbon, je zou het wel bijna gaan denken maar Carrera is geen eigen merk van Salden, neem maar eens een kjkje op de site van Carrera http://www.carrera-podium.it/en/ .
Het eigen merk van Salden is Massini.
Dat je harder rijdt wil niet zeggen dat je beter bent
http://www.gaul.nl

3825 267661-6685366377

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 29 jan 2014 13:08

japiecarbon schreef:
En wie zegt dat de Canyon niet de mooiste is? Voor mij is dat de mooiste van het rijtje, op de voet gevolgd door de Giant
Dat zeg ik maar dat is uiteraard slechts mijn mening. Het is ook nog een stukje food for thought want als een je een frame van 1700 euro dat gewoon goed getest is mooi vind, waarom zou je dan nog overwegen een frame van 3400 euro te kopen?
Campagnolo Ultra Dork

karluk
Forum-lid

karluk 29 jan 2014 13:13

53x11 schreef:Genoeg keuze natuurlijk in het door jou genoemde prijsegment.
Naar wat voor geometrie ben je op zoek? (stack/reach verhouding). Zoek je een zo strak mogelijk frame of juist een frame dat vooral comfortabel is? Klassieke vormen of juist niet? Vooral aero of vooral licht? etc etc
Vooral een strak frame, een bepaalde geometrie heeft geen voorkeur. Qua vorm neig ik meer richting klassiek, al mag het wel een tikkeltje 'speels' zijn, zolang het geen super futuristisch apparaat gaat worden (dat gezegd hebbende, valt de Willier eigenlijk al af). Fiets hoeft niet superlicht te zijn, maar een goede balans tussen licht en aero. Eigenlijk een lekker 'all rounder'.

karluk
Forum-lid

karluk 29 jan 2014 13:16

Ernie C. schreef:Als je voor de Canyon gaat krijg je natuurlijk altijd spijt dat je niet voor de mooiste fiets bent gegaan...

Ik vind het een beetje een raar rijtje. Van een budget-fiets tot het zo ongeveer het duurste wat je kunt rijden. Ik denk dat je eerst voor jezelf moet nagaan wat je wilt, zoveel mogelijk fiets voor je geld of het mooiste en duurste wat je kunt betalen of iets er tussen in.

Ik denk niet dat je hier een zinnig advies gaat krijgen als je zelf nog niet weet of je je hart moet volgen of je boekhouder...
klopt, het is een uiteen lopend rijtje, maar dat komt omdat het het resultaat is van een snelle scan op diverse sites. Het rijtje is nog niet echt doordacht, klopt. Ik heb al wat meer wensen kenbaar gemaakt in de vorige post. Uiteraard volg ik het liefst mijn hart, zolang het budget (zegge €5000,-) het toelaat.... Echter ik wil niet een fiets kopen enkel op looks en gevoel, terwijl het technisch een miskoop blijkt te zijn. Vandaar de vraag om advies

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 29 jan 2014 13:17

karluk schreef: Vooral een strak frame, een bepaalde geometrie heeft geen voorkeur. Qua vorm neig ik meer richting klassiek, al mag het wel een tikkeltje 'speels' zijn, zolang het geen super futuristisch apparaat gaat worden (dat gezegd hebbende, valt de Willier eigenlijk al af). Fiets hoeft niet superlicht te zijn, maar een goede balans tussen licht en aero. Eigenlijk een lekker 'all rounder'.
Dat lijkt me op zijn zachts gezegd niet heel handig. De geometrie bepaalt hoe jij op de fiets komt te zitten en is zo'n beetje de belangrijkste bepalende factor voor of jij een beetje plezier op je nieuwe fietsje gaat hebben.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé

karluk
Forum-lid

karluk 29 jan 2014 13:19

amclassic-fan schreef:Enige overeenkomst die ik tussen deze frames zie is dat ze van carbon gemaakt zijn en duur zijn.
dan moet ik de vraag anders stellen misschien. Welke carbon fiets zou jij adviseren bij een budget van €5000,- met inachtneming van de opmerkingen in de vorige 2 reacties?

Plaats reactie