Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

waarom geen cervelo p2 of p3 kopen

mikawoef
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 mei 2008 16:04

mikawoef 11 sep 2010 19:27

Ben mij aan het orienteren naar een tijdritframe. Zelf rijdt ik nu op een cervelo r3 en een Soloist sl. Ben zeer content van deze frames, dus de logische keuze zou dan zijn voor een p2 of p3 te gaan. Vind deze frames dan nog eens supermooi.
Maar wat is het probleem dan zou je zeggen? Wel , er zijn nog andere frames die ik zeer mooi vind maar heb geen ervaring met de andere merken qua stijfheid , comfort , handelbaarheid enz
kuota kalibur 2011
planet x (nieuw model)
canyon speedmax cf (nu met 400 € korting)
ceepo stinger
aolus
en nog een pak andere
Dus een vraagje aan de kenners onder jullie waarom geen cervelo kopen en enkel commentaar geven die mij kan helpen en geen merken haters.
Zelf zou ik de canyon overwegen (zeker voor de prijs 1600 voor het frame)
Bedankt
cervelo r3 dura ace 7800 veltec speed carbon 6.0
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 sep 2010 19:38

Mijn keuze zou dan een Giant Trinity Advanced zijn. Reden? Het is een sneller frame/geheel, een nieuwe generatie tijdritframe dan een P2/P3.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

iron2man
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 apr 2005 23:04

iron2man 11 sep 2010 23:27

Cervelo P 3 is een geweldig frame niet omdat ik al jaren met Cervelo rij
Ik heb zefs met een Cervelo P 3 aluminium gereden in de tijd dat Cervelo nog niet zo bekend was als nu
In die tijd was de P 3 alumunium de benchmark
Cervelo is de voorloper geweest van de huidige tijdritframes die gemaakt worden,voordeel is dat je levenslange garantie hebt als eerste eigenaar
Stijfheid demping en handelbaarheid staan op een heel hoog niveau.
Ik moet toegeven dat de huidige topframes moderner zijn gestyled maar of dat een toegevoegde waarde is daar heb ik mijn vraagtekens bij
Cervelo P 3 is wel een stuk duurder dan de 1600 dan de Canyon maar voor 1600 Euro heb je ook een P 2 carbon
Canyon is ook gewoon goed en een fiets waar je lekker mee rijd en een goed gevoel bij de koop aan overhoud

Plaats reactie