Ik heb vandaag mijn fiets in een wedstrijd gecrashed. Bijna total loss op het trapas, remmen en wielen na. Het ging om een Scott R1 uit 2009.
Nu zoek ik een nieuwe fiets / nieuw frame. Alleen wil ik niet te ver van de Scott weg. De geometrie (hoog en kort) zijn perfect voor mij. Lekker hard, lekker licht (maar dus wel niet zo sterk ) Welke merken hebben nog een hoog en kort frame ?? Canonndale dacht ik ?? Maar verder geen idee.
Ik zoek ook een niet te duur frame ... shit happens and keeps happening ....
enfin, iemand suggesties. Laat maar horen. Aanbiedingen ergens zouden super zijn.
[img=http://www.pbase.com/perrush/image/134730133.jpg]
[img=http://www.pbase.com/perrush/image/134730134.jpg]
[img=http://www.pbase.com/perrush/image/134730135.jpg]
[img=http://www.pbase.com/perrush/image/134730136.jpg]
[img=http://www.pbase.com/perrush/image/134730137.jpg]
[img=http://www.pbase.com/perrush/image/134730139.jpg]
advies nodig, fiets gecrashed
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28
Is het niet verstandiger om voor de wedstrijden te kiezen voor een goedkoper, maar stijf aluminium frame. Het risico op het breken van een frame is dan kleiner, ze zijn waarschijnlijk ook goedkoper dan je huidige frame. En als je wil kun je altijd een extra, mooi weer/training fiets nemen.
Zeker doordat ik je blog even las, waar je zelf al aan geeft dat je niet helemaal eens bent om zoveel geld uit te moeten geven, elk seizoen weer.
Zeker doordat ik je blog even las, waar je zelf al aan geeft dat je niet helemaal eens bent om zoveel geld uit te moeten geven, elk seizoen weer.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
Das balen...
Cannondale's hebben een relatief lange bovenbuis, dus dat zal waarschijnlijk niet passen. Je zou kunnen kijken naar Isaac (langere balhoofdbuizen) en eventueel Canyon (als wedstrijdrenner aantrekkelijk gezien de korting voor licentiehouders). Of als je bij Scott zou willen blijven, een CR1 (huidige model is echter niet echt wedstrijd gericht) of eenzelfde frame als nu in de kreukels ligt.
Cannondale's hebben een relatief lange bovenbuis, dus dat zal waarschijnlijk niet passen. Je zou kunnen kijken naar Isaac (langere balhoofdbuizen) en eventueel Canyon (als wedstrijdrenner aantrekkelijk gezien de korting voor licentiehouders). Of als je bij Scott zou willen blijven, een CR1 (huidige model is echter niet echt wedstrijd gericht) of eenzelfde frame als nu in de kreukels ligt.
@ Thom : deze was ook een koopje uit de UK, dus zo heel duur was ie niet. Maar het blijft nog altijd een paar €'s.
@ Wesley : Als ik een nieuw wedstrijdframe zou kopen (ben er nog niet helemaal uit of ik nu wel blijf koersen) dan lijkt een R3 me de beste optie. 2° hands of overjaars zou helemaal top zijn.
Of was het idd Canyon die ook hoge frames hadden ipv cannondale ?? Aan die 'licentiekorting' heb ik niet veel. Ik rij oveal met een dagvergunning
@ BMW Power : mijn persoonlijk schade zit 'em vooral in het hoofd, niet zo zeer aan mijn lijf :s
@ Wesley : Als ik een nieuw wedstrijdframe zou kopen (ben er nog niet helemaal uit of ik nu wel blijf koersen) dan lijkt een R3 me de beste optie. 2° hands of overjaars zou helemaal top zijn.
Of was het idd Canyon die ook hoge frames hadden ipv cannondale ?? Aan die 'licentiekorting' heb ik niet veel. Ik rij oveal met een dagvergunning
@ BMW Power : mijn persoonlijk schade zit 'em vooral in het hoofd, niet zo zeer aan mijn lijf :s
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou voor een Canyon Ultimate AL gaan. Heeft voor jou een goede geometrie en is gewoon uitermate geschikt als wedstrijdframe. Bovendien is hij ook nog eens goedkoop door de korting voor licentiehouders en mocht je je frame weer stuk rijden heb je nog de crash-replacement, waarmee je voor de helft van de prijs een nieuw frame hebt. (per jaar neemt de korting af volgens mij)
Die Canyon Al is wel een optie. 800€ voor het frame, 1800€ voor een afmontage met sram force bij 7.25 kg. Als ik de wieltjes en het zadel verkoop kom ik rond de 1500€ uit. Nadeel dat enkel de witte direct leverbaar is, zou liever een zwarte hebben Met ultegra is die wel direct leverbaar, dan weegt ie 7.50 kg (volgens de site althans, wet niet hoeveel ze in werkelijk afwijken).
crash replacement is idd een mooie optie.
Hoe zit het eigenlijk met die korting voor vergunningshouders. Wel ergens iets van gezien (toch behoorlijke korting) maar voor de rest niet echt de concrete bepalingen gevonden.
Maar als dat ding stijf is (en dat wordt gezegd) lijkt het mij toch een doenbare oplossing.
crash replacement is idd een mooie optie.
Hoe zit het eigenlijk met die korting voor vergunningshouders. Wel ergens iets van gezien (toch behoorlijke korting) maar voor de rest niet echt de concrete bepalingen gevonden.
Maar als dat ding stijf is (en dat wordt gezegd) lijkt het mij toch een doenbare oplossing.
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foosho schreef:http://www.canyon.com/_nl/service/sponsoring.html
tnx. Geldt dit enkel voor een aangekocht frame of ook voor een volledig gemonteerde fiets met het betreffende frame ?
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;