Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Beginnersfiets voor een beginnersbudget

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 sep 2013 15:28

Wielrenners die Coppi en Battaglin niet kennen moet je sowieso niet serieus nemen... :mrgreen:

Helaas is Coppi een beetje een bouwmarktfietsenmerk geworden.

Mijn voorkeur zou de Boardman zijn.

De Felt met 5600 shifters en FSA Vero crankset of de Battaglin op de 2de plaats. Battaglin probeert de laatste tijd een soort van Italiaanse Rose/Canyon te zijn ik weet niet hoe goed de kwaliteit is maar om een slecht aluminium frame in te kopen moet je wel heel erg je best doen.

De Bulls heeft een aluminium voorvork en de Haibike is ongeveer hetzelfde als de Boardman maar dan duurder. Beide zouden daarom voor mij afvallen.
Campagnolo Ultra Dork

Koen87
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 26 aug 2013 10:25

Koen87 21 sep 2013 15:47

Haha ok. Ik heb net al even contact opgenomen met de fietsenmaker die die Bulls aanbied, echter heeft er geen meer in mijn maat. Dus die valt af. Zelfde geldt voor de Coppi en Battaglin. Dus, de Felt & Boardman blijven over. Wat wel is: de Boardman heb ik nog nergens gevonden behalve op twiggle, wat betekend dat ik hem alleen online kan bestellen en niet (!) zou kunnen proefrijden. De Felt word verkocht door handelaar die slechts fietsen verkoopt, waarbij enkel fabrieksgarantie wordt toegepast.

Edit: Ik zie net dat de Boardman (helaas) niet in mijn maat beschikbaar is.
Laatst gewijzigd door Koen87 op 21 sep 2013 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 21 sep 2013 15:52

Koen87 schreef:Ik neig nu heel sterk naar de Felt of Haibike aangezien ik deze het mooiste vind ogen.

Bulls Harrier - 105
Felt F85
Fausto Coppi
Haibike
Boardman Comp
Battaglin S11
Zoals je zelf al schrijft zijn de 105 fietsen geen van allen volledig 105 uitgerust. Voor mijn gevoel is de vergelijking echt goed als je per fiets nog aangeeft met welke remmen, crankstel en wielen deze is uitgerust.
Ik begrijp dat je de fiets wil gebruiken voor een triathlon, ik neem aan gewoon in NL op het relatief vlakke? Dan is een standaard compact misschien niet het handigst. Het kan wel, maar dan zou ik het 34 binnenblad vervangen.
Je gevoel volgen is belangrijk, het mooiste dus ook... je moet er elke keer met plezier op zitten.
De Felt is inderdaad denk ik een prima fiets, maar ik weet niet welke remmen en wielen er op zitten. Als je een beetje de bergen in zou willen gaan, dan kan de aandacht ook meer op de remmen worden gericht, maar hier op het vlakke volstaat bijna alles wel (maar zijn er natuurlijk nog steeds verschillen).
Met mijn zwak voor Italiaans vind ik de Coppi en Battaglin het mooist. Het lijkt alsof deze ook de nieuwere 105 serie hebben met weggewerkte kabels. En beide een carbon voorvork. Bij de Coppi wel de stuurpen omdraaien als je dat qua houding kan hebben, dat staat mooier, eigenlijk hoort hij niet zoals hij op deze foto staat.

Edit; ik geloof dat dit achterhaald is... tijdens mijn typen is er weer een update door de TS geplaatst...

Koen87
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 26 aug 2013 10:25

Koen87 21 sep 2013 16:00

Ja klopt, maar elke input is gewenst dus dank daarvoor! Ik moet bekennen dat het echt een kwestie is geworden van "The more you know, the less you understand". Crankstel & remmen staat bij de meeste fietsen aangegeven in de link.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 sep 2013 16:01

Tja, een handelaar die zich aan zijn wettelijke garantieplicht probeert te ontworstelen waar je kunt proefrijden of een gerenommeerde webshop da's lastig. Ik begrijp dat je als beginner graag wilt proefrijden maar de vaag is of je met je eerste ritje op een racefiets de straat op en neer een goed oordeel kan vellen.
Campagnolo Ultra Dork

Koen87
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 26 aug 2013 10:25

Koen87 21 sep 2013 16:08

Dat is exact mijn punt. Echter wordt Boardman wereldwijd grotendeels vertegenwoordigt door Wiggle. De fiets is trouwens sowieso niet meer beschikbaar in de UK en bij Wiggle slechts in de maten X-S, S & X-L. Word dus ook een lastige kwestie...

Ik heb bij Wiggle navraag gedaan of ze maat L terug komt (zal wel van niet) en de handelaar van de Felt fiets gevraagd naar specificaties van wielset, remmen en bouwjaar. Ik houd jullie op de hoogte en zoals het er nu voor staat zal het waarschijnlijk de Felt worden. Lijkt erop dat mijn eerste ingeving de 'beste' blijkt.

Allen bedankt voor jullie hulp, mochten jullie nog andere suggesties hebben dan hoor ik het graag.

Koen87
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 26 aug 2013 10:25

Koen87 23 sep 2013 17:57

Update: zoals verwacht is de Boardman Comp (wereldwijd) niet meer beschikbaar in mijn maat. Vandaar heb ik de knoop doorgehakt en gekozen voor de Felt F85, aangezien er geen Shimano maar Microshift shifters op zitten heb ik 50 euro van de prijs af gehandeld. Woensdag ga ik hem bekijken en ophalen.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 23 sep 2013 18:42

http://www.roadbike.de/test/rennrad/im- ... 1832.9.htm

ik zag deze test en ik zat me af te vragen hoe je op de felt gekomen was

Koen87
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 26 aug 2013 10:25

Koen87 23 sep 2013 18:47

Via Marktplaats: simpelweg gekeken naar een lokale verkoper.

Koen87
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 26 aug 2013 10:25

Koen87 26 sep 2013 15:22

Gisteren opgehaald en tot nu toe kort een ritje op kunnen maken, maar bevalt so far goed!

Plaats reactie