Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Goeie aanbiedingen racefiets 800-1000 Euro

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 10 sep 2013 09:42

Als er niets mis is met die fietsen waarom worden ze dan verkocht met de kreet die kun je zo leuk upgraden.

of is het misschien zo dat die fietsen opgebouwd zijn met mindere onderdelen?

flymara
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 sep 2013 12:45

flymara 13 sep 2013 17:15

Materialist, bedankt voor je reactie. de roadlite lijkt mij een geweldige fiets inderdaad. Blijft lastig met die fietsen, oh zo verleidelijk om even door te sparen en voor bijvoorbeeld de ultimate AL te gaan. De iets sportievere houding, interne bekabeling en betere wielset zijn me wel wat waard. Is de Mavic ksyrium elite wielset een goede wielset? Beter dan F5 of F7 neem ik aan, gezien de prijs? Ik wist overigens wel wat je met F5 of F7 wielen bedoelde ;).

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 13 sep 2013 20:45

Tsja,
wat ga je met die fiets doen?
Niet wat wil je of wat zoek je maar wat ga je er de komende 2-3jaar mee doen?

flymara
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 sep 2013 12:45

flymara 14 sep 2013 01:43

Ik rij in de zomer 2x per week met vrienden 70km 35kmpu gemiddeld. 3 toertochten, een weekendje Limburg en een weekje in de alpen. Geen wedstrijdverband maar we dagen elkaar wel eens uit. In de winter doe ik 1 ritje per week van 50km. De fiets moet comfortabel genoeg zijn voor lange afstanden, geschikt om mee te klimmen, sportief om met de snelste mee te kunnen en betrouwbaar.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8453
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 14 sep 2013 07:30

flymara schreef:Ik rij in de zomer 2x per week met vrienden 70km 35kmpu gemiddeld. 3 toertochten, een weekendje Limburg en een weekje in de alpen. Geen wedstrijdverband maar we dagen elkaar wel eens uit. In de winter doe ik 1 ritje per week van 50km. De fiets moet comfortabel genoeg zijn voor lange afstanden, geschikt om mee te klimmen, sportief om met de snelste mee te kunnen en betrouwbaar.
In de nieuwe fiets zijn budget racers getest.
Je geeft knap gas met 35 gem over de hele rit van 70km.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 14 sep 2013 12:01

35km is kruissnelheid neem ik aan.
Bij wat jij beschrijft zou ik geen comfort geo meer willen, geen langer balhoofd maar wel 25mm banden bij voorkeur conti 4000s
Dat is een rose frame of een ultimate al maar geen roadlite
Ik ken de mavic elite niet maar de mavic equipe en de aksium wielen worden op de duitse ebay bij bosjes aangeboden dat zijn ook de twee modellen waar op dit forum vaak klachten over zijn
Ik heb de fiets niet gelezen maar altijd komen canyon en rose hier als beste uit. Niet helemaal terecht want de fm fietsen worden meestal met korting aangeboden en dan is de vergelijking toch weer anders.
Rose en vcanyon plaatsen de volledige groepen en de afbouwonderdelen zijn van hogere kwaliteit. Kijk naar het totale gewicht van de fietsen met 1200-1500 euro moet je onder de 8 kilo uit kunnen komen. Met mindere onderdelen kom je hoger uit. Wanneer je geen hoogte vrees krijgt van een duitse postorder zou ik daar een fiets kopen.
De service van canyon wordt gedaan door eric van tellingen in zeist, heel aardige kerel die weet waar hij over praat

flymara
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 sep 2013 12:45

flymara 14 sep 2013 12:31

Bedankt voor de info. Ik had het over gem. Snelheid. Dat halen we niet elke week, maar wordt weleens gehaald afhankelijk van met welk groepje we zijn. Fiets nu op een concorde razorblade 880 frame maar die vind ik eigenlijk iets te oncomfortabel voor de langere toertochten. Ik zou het liefst naar de plaatselijke fm gaan maar dan ben ik voor vergelijkbaar materiaal veel meer geld kwijt. Ik ben 25 dus nog niet loaded genoeg om me daar niets van aan te trekken. Het lijkt wel of er in die prijsrange ook standaard concessies gedaan worden op de afmontage. Bijvoorbeeld een ander crankstel remmen of helemaal een mix. Bij Canyon krijg ik het gevoel dat het een merk door liefhebbers voor liefhebbers is, daar hou ik van. Maat dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8453
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 14 sep 2013 16:57

loos schreef:2014 model, volledig 105,precies binnen budget:
http://www.canyon.com/_nl/roadbikes/bike.html?b=3191

Waarschijnlijk onverslaanbaar voor deze prijs.
Ik ga met je mee Loos,knappe fiets voor dit geld.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

bschrauwen
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 sep 2013 08:08

bschrauwen 16 sep 2013 00:29

Inderdaad mooie fiets voor een mooie prijs!

Plaats reactie