Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

kiezen tussen 2 mtb's

illusion
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 aug 2013 19:32

illusion 23 aug 2013 20:16

Hallo,

Ik heb een nieuwe fiets nodig om vooral mee naar school te gaan en,als vervoersmiddel en ik ben aan het twijfelen tussen deze 2:
-€540: SCOTT Aspect 640 (http://www.scott-sports.com/global/en/p ... color-1-s/)
-€600: B'twin Rockrider 6.5 (http://www.decathlon.be/mtb-btwin-rockr ... 08678.html)

Het is de bedoeling om vooral mee naar school te gaan maar ook om soms mee te gaan mountainbiken. Mijn voorkeur gaat eerder naar de tweede omdat die ook achtervering heeft. Maar zou die dan goed zijn om gewoon mee op straat te fietsen? Het zou wel denk ik veel komfortabeler zijn om dit te hebben omdat het fietspad dat ik moet nemen tot aan mijn school echt vreselijk is, het heeft een maandje geleden zelf hiervoor in de krant gestaan en sinds ik nu ook achtervering hep denk ik dat ik dit wel zou missen. maar deze fiets zou ik wel moeten bestellen en met andere woorden zou ik deze moeten kopen zonder het in het echt te zien.

Alvast bedankt voor dit lange bericht te lezen, en in het toch wel verkeerde rubriek (Nieuwe racefiets kopen) maar ik wist niet goed waar anders dit te plaatsen.

bleris
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 aug 2013 12:56

bleris 23 aug 2013 20:32

Ben je bekend met het MTB forum? - http://www.mountainbike.nl/forum/
Zeer populair forum, daar kunnen ze je misschien beter helpen.

Maar wellicht kunnen we hier ook wat zinvolle dingen zeggen :) . Hoeveel KM is het naar school voor je? Hoe vaak denk je te gaan MTB-en? Ik zie overigens dat je geen "normale" MTBs zoekt, maar full-suspension? Houdt er rekening mee dat al die vering heel leuk is, maar niet je energie omzet in snelheid. Zeker voor lange afstanden is zo'n fiets dus af te raden (op normaal wegdek).

Mocht je serieus iets gaan willen doen met MTB-en, dan zou ik me eerst laten voorlichten over de verschillende typen MTBs. Daarnaast zou ik nooit een fiets kopen zonder er eerst op z'n minst op gezeten te hebben.

illusion
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 aug 2013 19:32

illusion 23 aug 2013 22:26

Bedankt voor de link en je snelle reactie.
Om het echt mountainbiken te noemen was ik misschien wat snel want het is meer veldweggetjes zoeken omdat ik tot nu toe nog nergens iets goed gevonden heb (of toch niet waar je niet op 2min door bent).
Naar school is het echt niet ver een 4tal km (wel allemaal bergop) trajecten zijn meestal tussen 3-10km maar vooral in de vakantie kan 30-45km ook wel gebeuren (wel meestal op straat dan) Maar ik ga morgen zoizo die eerste gaan bekijken want heb ook een beetje schik van de kwaliteit van een full suspension bike van €600. Sinds deze toch wel liefst zo lang mogelijk moet meegaan.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16213
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 aug 2013 08:12

Voor veel op de weg en veldwegen zou ik zeker geen full suspension nemen en zeker niet in die prijsklasse.
Ik zou voor een 29er gaan, die is op dat soort terrein het snelste. De fiets waar ik dan het eerste aan denk is deze:http://www.fietssportief.nl/nl/producte ... e-2013/979. De prijs/kwaliteitsverhouding is echt heel goed.
Campagnolo Ultra Dork

illusion
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 aug 2013 19:32

illusion 24 aug 2013 11:40

zou een 29er echt nodig zijn? want als ik er zo wat over opzoek dan denk ik dat een 26 beter zou zijn voor mij.
nu moet ik wel zeggen dat die fiets in de link er wel veel beter uitziet. Maar ik woon in België en die winkel is 200km hiervandaan :p Ook moet ik er bij zeggen dat die eerste fiets normaal ook een 600 euro kost maar we hebben er 10% korting op :D

illusion
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 aug 2013 19:32

illusion 24 aug 2013 12:01

deze fiets hep ik ook nog gevonden (http://www.specialized.com/be/nl/bikes/ ... sc29#specs) de looks zijn wel mooier vind ik (de witte versie) maar is die betere of slechtere kwaliteit dan die scott? is wel ook een 29er maar in het boekje dat ik heb van die winkel staat dat hij ook in een 26 verkrijgbaar is. prijs: €600

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16213
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 aug 2013 12:26

Ze versturen ook naar België. Maar ik begrijp dat het lastig is als er mankementen aan zijn die onder garantie vallen alhoewel dat met Decathlon hetzelfde is natuurlijk Het model van 529 euro is zelfs ook nog beter afgemonteerd dan die andere fietsen Acera en Altus zijn nou niet echt bepaald topkwaliteit. Als je een beetje goed zoekt naar mooie aanbiedingen moet het lukken om een fiets met minimaal Alivio maar eventueel ook Deore te vinden zonder het budget ver te overschrijden.

Een 26 is meer geschikt voor technisch werk met krappe bochten en zo, een 29er zou altijd mijn voorkeur hebben op voornamelijk rechte wegen en paden.
Campagnolo Ultra Dork

illusion
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 aug 2013 19:32

illusion 24 aug 2013 13:03

Ok bedankt. Dan zal ik beide laten vallen en uitkijken voor een andere.
Weet iemand dan een goede mtb die ik in België kan kopen? liefst binnen 50km van Ternat

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16213
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 aug 2013 13:40

Campagnolo Ultra Dork

illusion
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 aug 2013 19:32

illusion 24 aug 2013 14:21

bedankt maar als ik die moet gaan halen is het 2u rijden heen en terug en ik weet niet of mijn ouders dat gaan willen doen.Maar ik begin wel te denken om de Xtrail Alu Deore te kopen.(http://www.fietssportief.nl/nl/producte ... -2013/1073) zou dit dan een beetje een goede keus zijn? en zou het te doen zijn om een fiets te bestellen zonder die nog maar 1 keer in het echt gezien te hebben?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16213
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 aug 2013 21:05

Ik denk niet dat je voor dat geld snel beter zult vinden. Er zijn zoveel mensen die een fiets via internet kopen tegenwoordig. Het is alleen van belang je maat te weten. Er staat een rekenhulp op de site.
Campagnolo Ultra Dork

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 24 aug 2013 22:15

illusion schreef:Hallo,

Ik heb een nieuwe fiets nodig om vooral mee naar school te gaan en,als vervoersmiddel .
Voor naar school ben je beter af met een normale fiets. Liefst een wat oudere/tweede hands/niet te dure.

Met spatborden en bagagedrager.
Eventueel 3 versnellingen in de achternaaf.

;)

Plaats reactie