Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Cannondale 10 vragen.

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 19 jul 2013 00:21

Hallo,

Ik wil al een tijdje een fiets kopen, en na veel zoeken en lezen ben ik er wel uit. Het wordt een cannondale 10.

Nu zie ik die vanaf 1150 euro tot en met in de 4000 euro. En dan gaat het om de groepen, versnellingen en zo, denk ik. Misschien duurdere banden. Toch?



Want ik zit er aan te denken om de standard te halen, die dus 1150-1250 kost. En dat ik dat frame dan gebruik om later de groepen en banden en andere zaken misschien te upgraden.

Maar wat ik me af vraag, de frames. Als ik een cannondale 10 haal, heb je dan altijd het zelfde frame, ook al heb je de standard uitvoering of de hele dure?


Alvast bedankt en ik wens iedereen morgen nog een mooie tour dag toe, Hup Mollema!

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 19 jul 2013 00:37

Volgens mij is een CAAD10 een CAAD10 en zitten de verschillen hem in de gebruikte onderdelen.
Ga er maar vanuit dat naarmate de fiets duurder wordt alle componenten ook duurder worden, dus niet alleen de groep maar ook zaken als banden, velgen, stuurpen, zadel, zadelpen enz.

Pak maar eens de duurste en de goedkoopste CAAD 10 en kijk wat er aan onderdelen op zit. Zoek dan eens een prijs bij het zadel, de velgen enz en je zult zien dat een duurdere fiets ook duurdere componenten heeft.

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 19 jul 2013 00:44

Ok, een caad 10 is een caad 10, als we het over frames hebben...

thanks,, dat wilde ik even weten. Nou, ff door sparen en dan moet ik volgend jaar lente eens een winkel zoeken in de buurt.

Nogmaals bedankt.

henniekuiper
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jul 2013 09:15

henniekuiper 19 jul 2013 09:22

Speel ook met de gedachte om een Caad 10 te kopen, de 105 variant. Adviesprijs 1449. Benieuwd welke varianten met de prijs van 1150-1250 worden aangeboden of is inmmidels een flinke korting mogelijk op de 105 variant?

flap
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 jul 2013 23:33

flap 19 jul 2013 09:54

Hallo Bredalp,
Waarom ben je zo stellig dat je een caad10 wil kopen?
Er zijn toch meer goede/mooie fietsen?
Ik zelf twijfel namenlijk ook tussen de caad10, koga kimera 6069 of toch een Cube peleton.

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 20 jul 2013 03:57

Uhmm.... Nou.... Ik ben al een jaar reviews en forums aan het af gaan. En de caad 10 heeft naar mijn mening de beste prijs kwaliteit verhouding.

Het frame wordt beschouwd als beste alu frame. De groepen die erop zitten zijn prima, ook op de standaard versie.

Voor beginners, maar ook voor gevorderden. De fiets is goed upgradebaar. Cannondale is een goed merk kwa service ed.

Wat mij ook op viel dat als fietsen besproken worden, en al pak je hele dure, er zijn altijd wel mensen die iets op te merken hebben. Echter bij de caad 10 zegt bijna iedereen dat het een kwaliteits fiets is.

Verder is de geometrie prima voor mij. Het is een sportieve fiets, en zowel op vlak, heuvelachtig en bergen kan je er goed mee uit te voeten.

Uiteraard is mijn mening compleet gebaseerd op de info van anderen, maar de mate van positiviteit kan ik niet meer negeren haha, :D . En de kenmerken is wel precies wat ik zoek.

Een goede fiets, niet al te duur, kan tegen een stootje, lekker uren maken en als ik een keer richting des alpes wil, dan kan dat.


Hoop dat mijn keuze zo voor je duidelijk is.


Hier zie ik de laagste prijs momenteel

http://www.kokkiebikes.nl/index.php/fie ... le-caad-10

1249 euro. Ik denk wel dat dat een aanbieding is, weet niet hoe lang.


--

Moet wel heel eerlijk zeggen, vind het een mooie fiets, op die 10 na. Maar het uiterlijk veranderd elk jaar geloof ik. Overigens, als ik nu al geld had, dan ging ik hem gisteren halen, 10 of geen 10 op het frame. Zo veel belang hecht ik daar niet aan. Maar toch.... Als er dan iets op aan te merken is, dan is het dat, ;-).

flap
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 jul 2013 23:33

flap 20 jul 2013 11:02

Ok duidelijk, wat mij opvalt dat er heel weinig over de Koga kimera 6069 geschreven wordt. Terwijl dit qua frame ed toch hetzelfd is, zeker qua stijfheid. Mijn keuze gaat steeds meer naar de Koga toe.
Gelukkig is iedereen verschillend anderd hadden we allemaal dezelfde fiets..........

MooMoo
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:34

MooMoo 20 jul 2013 15:48

flap schreef:Hallo Bredalp,
Waarom ben je zo stellig dat je een caad10 wil kopen?
Er zijn toch meer goede/mooie fietsen?
Ik zelf twijfel namenlijk ook tussen de caad10, koga kimera 6069 of toch een Cube peleton.
Dit lijstje snap ik niet zo goed. De Caad 10 en de Peleton hebben een behoorlijk andere geometrie. Ik vind ze niet echt vergelijkbaar.

flap
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 jul 2013 23:33

flap 20 jul 2013 18:15

Ik snap niet zo goed hoe je de geometrie moet vergelijken.
Waar let jij allemaal op?

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 20 jul 2013 19:16

Qua frame is de Caad 10 een van de toppers. Toch zijn er ook andere merken die gezien prijs/kwaliteitsverhouding heel mooie fietsen in de markt zetten. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan Rose.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

MooMoo
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:34

MooMoo 20 jul 2013 22:19

flap schreef:Ik snap niet zo goed hoe je de geometrie moet vergelijken.
Waar let jij allemaal op?
Let vooral op de lengte van de bovenste framebuis (hoe heet dat ding ook alweer?? :) ) en naar de lengte van de balhoofdbuis (de opstaande buis tussen voorvork en stuur). Alle andere afmetingen en hoeken doen er ook wel toe, maar veel minder. Dat wordt misschien pas relevant bij je 2e of 3e fiets, als je echt weet hoe je wilt zitten.

Naar mijn mening kun je pas echt op zoek gaan naar een bepaald type, als je weet welke "soort" frame voor jou geschikt is. Ik spreek uit ervaring. In 2011 was stapel verliefd op de Giant TCR 1 van toen. Dat ding zag er zó gaaf uit. Die wilde ik hebben! Tot dat bleek dat het frame voor mij helemaal niet geschikt was (ik heb lange benen en korte armen en bovenlichaam). De fiets was voor mij te lang/te laag. Ik heb daarom een Trek gekocht, die zat beter.

Waarom ik er over begon. De Cube Peleton is het voorbeeld van een korte/hoge fiets. Die zou voor mij zeer geschikt zijn. De Cannondale Caad 10 is behoorlijk langer/lager. Net als de Koga (wat een vreselijk gebruiksonvriendelijk site heeft Koga trouwens! :x )

flap
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 jul 2013 23:33

flap 21 jul 2013 00:22

Bedankt Mooboo,

Ik rijd nu op een Trek 1200, en die zit goed. Maar elke fm zegt tegen mij dat de fiets te groot is.
Als je je laat meten kunnen ze toch elke fiets op de goede maat instellen.

Plaats reactie