Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Cannondale 10 vragen.

Rvddijk
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 23 jul 2013 16:39

Rvddijk 30 jul 2015 14:58

Als Bredalp nu 8 uur per nacht droomt van een CAAD 10 en hij bereid is om daar lang voor te sparen, dan is dat toch prima? Is in ieder geval beter dan een fiets voor 1000 euro kopen waar hij nachtmerries van krijgt. Niet omdat hij dan een slechte fiets heeft, maar omdat hij dan niet zijn droomfiets heeft.
Iedere beginner wordt hier afgeschoten vanwege een vraag of wij hier een bepaald merk kunnen aanbevelen. Nu hebben we eens iemand die weet wat 'ie wil, is het weer niet goed.
Trek Domane 4.3 Disc 2015

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 jul 2015 15:23

Als je weet dat je wilt gaan fietsen maar niet veel geld hebt kun je ook met een 2de handsje van 150-250 euro beginnen, als het moet ook een Cannondale:http://link.marktplaats.nl/m950513985 (oke wel een barrel, je kunt vast iets beter krijgen voor dat geld maar het is een Cannondale ;) ). En als je weet wat je wilt hoef je het hier niet te vragen. Verder laat ts zelf de deur naar een ander merk op een kier staan en geef ik alleen een suggestie om zijn droom in iets aangepaste vorm maar wel eerder te verwezenlijken. Uiteraard hoeft hij mijn advies niet op te volgen.

Een andere suggestie kan zijn om een 2016 model met de nieuwe Tiagra triple te kopen, dat zal kwalitatief niet onderdoen voor de vorige generatie 105 waartoe je toch bent veroordeeld als je een triple wilt.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 30 jul 2015 16:06

Rvddijk schreef:Als Bredalp nu 8 uur per nacht droomt van een CAAD 10 en hij bereid is om daar lang voor te sparen, dan is dat toch prima? Is in ieder geval beter dan een fiets voor 1000 euro kopen waar hij nachtmerries van krijgt. Niet omdat hij dan een slechte fiets heeft, maar omdat hij dan niet zijn droomfiets heeft.
Iedere beginner wordt hier afgeschoten vanwege een vraag of wij hier een bepaald merk kunnen aanbevelen. Nu hebben we eens iemand die weet wat 'ie wil, is het weer niet goed.
Jouw interpretatie dat hij 100% weet wat hij wil lijkt niet correct.

Hij schrijft nl het volgende:

Bredalp schreef: En na verbeterd inzicht (minder eigenwijs?) ga ik niet voor een caad tien maar een Cannondale Synapse, en dan denk ik alloy en 105, de goedkoopste. Met een tripple voor het hoog gebergte.

Ik denk dat dat verstandiger is, ben 42 nu, wedstrijden doe ik toch niet. Ik wil lekker lange ritten maken, genieten van het fietsen , maar toch wel sportief rammen af en toe.

Denk dat de synapse beter bij mij past dan. En... Ik heb er al een keer op gezeten en zou zo weg rijden zeg, wat een fantastische fiets,

Maar goed, lang verhaal, maar ben weer terug en nu zet ik mijn plan door. Tenzij gezondheid weer roet in het eten gooit.
Voorts schrijft hij verder dan weer dat hij nog niet helemaal zeker is.
Bredalp schreef:Ben er ook nog niet 100% zeker van hoor. Kan altijd nog voor een andere fiets gaan. Ligt ook een beetje aan of er een leuke aanbieding langs komt. Zag voor 1249 een caad 10 nu, tsja... Dat is wel een mooie prijs.

Met de triple heb ik gewoon meer keus en zekerheid. Maar ook hier kan ik uiteraard nog van gedachte wisselen.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 30 jul 2015 18:56

TS weet prima wat hij wil, een Cannondale.
Of het nu een CAAD of een Synapse wordt, dat is allemaal de voorpret, genieten van iets wat je nog geen geld kost maar je nu al veel plezier bezorgd.
Beetje net als de voorpret voor de vakansie.

Spaceship schreef:Jaja. Apparaten gaan bijna nooit allemaal zomaar 123 kapot. Apparaten hebben een bep levensduur. Dus je weet ruim van te voren dat er op een dag een einde komt aan het apparaat en je moet vervangen.
Briljante opmerking weer, iemand met duidelijk vrijwel nul levenservaring die het hier wel even uit zal leggen. Wat een storm gaat jou te wachten staan als je straks van school af bent en geconfronteerd wordt met de echte wereld.

Om je alvast een advies te geven zorg dat je je medische kosten met name de geestelijke hulpverlening, goed afgedekt hebt want jemig wat staat jou een reeks traumatiserende confrontaties met de werkelijkheid te wachten.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 30 jul 2015 19:11

Goed bezig zeg!
Moet ik alvast een zak chips en een kratje bier erbij pakken?

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 30 jul 2015 20:21

Edit

Het is weer rustig. Wat prive info kan weer weg, ;-).
Laatst gewijzigd door Bredalp op 02 aug 2015 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 30 jul 2015 21:30

materialist schreef:Goed bezig zeg!
Moet ik alvast een zak chips en een kratje bier erbij pakken?
Nee hoor NicoNB heeft niet de intentie om normaal te discussiëren dat zie je ook al aan zijn eerdere rant-post. Geen tegenreactie waard dit. :) Beter is om ontopic te blijven.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 jul 2015 22:39

Prima redenatie, Als je gewoon fan bent van Cannondale moet je dat zeker doen. Het was maar een tip.
Wel is het zo dat de afmontage van die budgetmerken zeker niet onder doet dan die van de Cannondales en in veel gevallen zelfs beter is. Het verschil zit hem vooral in de frames. De Caad10 is vooral lichter en de Synapse comfortabeler.

Belangrijk is wel dat je de uiteindelijke keuze tussen de Caad10 (of inmiddels 12!) en de Synapse niet laat afhangen van een mooie aanbieding want een fiets met een verkeerde geometrie kan een groot deel van het fietsplezier bederven.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
ebrinks
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 apr 2014 09:51

Gebruikersavatar ebrinks 01 aug 2015 13:14

Een Caad 8 is dan wellicht een optie, goedkoper dan de Caad 10 en meer comfort geo.


Overigens zal de Caad 10 met de komst van de Caad 12 wellicht in de opruiming gaan?.....
Gilbertson Allure, Quasar QS4, 105 5800, 3T componenten

Plaats reactie