Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Cannondale 10 vragen.

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 28 jul 2015 10:27

Bredalp schreef:Ben er ook nog niet 100% zeker van hoor. Kan altijd nog voor een andere fiets gaan. Ligt ook een beetje aan of er een leuke aanbieding langs komt. Zag voor 1249 een caad 10 nu, tsja... Dat is wel een mooie prijs.

Met de triple heb ik gewoon meer keus en zekerheid. Maar ook hier kan ik uiteraard nog van gedachte wisselen.
Ik zou niet teveel op aanbiedingen anticiperen...

1. De aanbiedingen komen pas echt goed op gang in het najaar (fiets seizoen over)...
2. Cannondale is een Amerikaans merk en de Dollar / Euro verhouding is nu niet echt gunstig (ergo, Amerikaanse producten zijn alleen maar duurder geworden door de Dollar en als je als leverancier tegen deze prijs hebt ingekocht, is er minder ruimte voor verlaging. Ter vergelijk, ik kocht mijn CAAD 10 voor 1.499 en een week later werd de prijs opgehoogd naar 1.649)...

Dus grijp je kans, volgende week wordt het lekker weer en kan je gaan fietsen ;)

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 28 jul 2015 21:00

Ik ben nu nog aan het sparen. En het forum weer aan het door spitten.

Voordat ik tot aanschaf ga, ga ik zeker hier nog vragen of ik niks geks doe. Maar dat duurt not wel even.



En ja, was wel even geschrokken van de kosten van helm en schoentjes. En pedaaltjes had ik al helemaal niet aan gedacht.

Maar komt goed hoor. Vind het wel heel fijn dat jullie zo tof reageren, wordt gewaardeerd, ;-).

Ben vol vetrouwen dat het helemaal goed gaat komen. Ik zat vroeger 5 dagen per week op mijn mtb, twee jaar met de fiets op vakantie en naar Luxemburg gereden. Zoveel plezier gehad en om een of andere reden met fietsen gestopt.

Kan niet wachten om weer te beginnen. Maar goed... Nog even geduld hebben.

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 29 jul 2015 20:18

Vraag me af waarom hier de focus totaal op Cannondale ligt, alsof er geen andere fietsen zijn . . . :) Zou toch even de blik wat breder opstellen in de zoektocht naar een fiets.

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 29 jul 2015 23:59

Heb alles wel zo een beetje gezien wat er te halen valt. Juist door heel veel te lezen en reviews te lezen, ook door dit forum, ben ik op cannondale gekomen.

En tsja, je moet toch een keer een keuze maken he, ;-). Zogezegd, niks ligt vast totdat ik een fiets bestel. Maar op dit moment staat cannondale bovenaan de verlanglijst.

Maar hou de andere topics ook goed in de gaten hoor.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 jul 2015 06:28

Spaceship schreef:Vraag me af waarom hier de focus totaal op Cannondale ligt, alsof er geen andere fietsen zijn . . . :) .......
Bredalp schreef:...En tsja, je moet toch een keer een keuze maken he, ;-)................
Openingspost is van 19 juli 2013.
We zijn nu meer dan 2 jaar verder.

Ik mag aannemen dat TS voor zichzelf ondertussen wel heel zeker is dat het een Cannondale gaat worden. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 jul 2015 07:04

Allemaal leuk en aardig maar als jet financieel niet al te breed hebt vind ik het best wel zonde om een paar 100 euro aan een merknaam uit te geven. Een Bulls, Cube of Sensa met 105 triple kun je al voor 800 euro krijgen als je een beetje zoekt.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 30 jul 2015 08:17

FF totally off topic.

Iemand stelt vragen over een CAAD 10 en wat voor antwoorden krijgt hij

Kijk ook eens naar
- Bulls(hit)
- Cube (vierkante fiets?)
- Sensa (dat zijn toch inlegkruisjes?)
- Ow er zijn ook nog al die ander merken
- Waarom kijk je niet even op Marktplaats
- enz enz

Daarnaast willen we hem ook nog even betuttelen door de TS er op te wijzen dat hij misschien beter een goedkopere fiets kan nemen. WTF, zijn we nu ook al het Nibud en de overheid, gaan we nu ook al in huishoudboekjesbemoeienis grossieren.
Wat is het volgende, een leeftijdgrens, een BKR krediet check of iemand zich hier wel mag verheugen op een nieuwe fiets? Sturen we die bij negatief advies dan gelijk door naar Tum Tum Tum of er nog iets bij de spullenhulp staat voor een tientje?

Als mensen specifiek vragen over een merk hebben laat dat dan lekker over aan de merkgekken van dat merk.
Is de vraag algemeen, leef je uit maar kom niet topics vervuilen met betweterigheid en betutteling,. Betutteling is een domein dat al geclaimd is door de overheid.

Zo dat moest er ff uit. :shock: :lol:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 jul 2015 09:15

Als je al meer dan 2 jaar aan het sparen bent voor een net niet instapmodel is het misschien een beetje hoog gegrepen... ;)
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 30 jul 2015 12:34

Ernie C. schreef:Als je al meer dan 2 jaar aan het sparen bent voor een net niet instapmodel is het misschien een beetje hoog gegrepen... ;)
Bredalp schreef:. . . Ziek geworden, en het leek wel of alle apparaten in een keer stuk zijn gegaan haha :-). Rekening leeg. . . .
Denk dat meer mensen dat wel herkennen, leuk wat centjes op de spaarrekening waardoor je gaat dromen over een nieuwe fiets en dan gaat ineens alles kapot aan huishoudapparaten, komt je auto niet door de apk tenzij er grof in geinvesteerd word enz enz.

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 30 jul 2015 13:04

Beetje teveel betutteling NicoNB :D :twisted:

en dan gaat ineens alles kapot aan huishoudapparaten, komt je auto niet door de apk tenzij er grof in geinvesteerd word enz enz.

Jaja. Apparaten gaan bijna nooit allemaal zomaar 123 kapot. Apparaten hebben een bep levensduur. Dus je weet ruim van te voren dat er op een dag een einde komt aan het apparaat en je moet vervangen. Je kunt daar dus heel ruim van te voren maatregelen voor nemen.


Je bedoeld dat veel mensen een slecht personal management hanteren. En niet zoals het Nibud ;) adviseert, om een geldbuffer(enkele duizenden euro's) te creëren. Door naast je gewone spaarrekening een bepaald bedrag opzij te leggen voor crisissituaties (situaties waarbij je onverwachts geld moet uitgeven) Dus niet gebruikt voor gewone aankopen, op vakantie gaan, ed.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4223
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 30 jul 2015 13:12

zo verantwoord leven we niet allemaal. En soms denk ik daarbij..... Gelukkig maar!

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 30 jul 2015 13:15

Spaceship schreef: Je bedoeld dat veel mensen een slecht personal management hanteren. En niet zoals het Nibud ;) adviseert, om een geldbuffer(enkele duizenden euro's) te creëren. Door naast je gewone spaarrekening een bepaald bedrag opzij te leggen voor crisissituaties (situaties waarbij je onverwachts geld moet uitgeven) Dus niet gebruikt voor gewone aankopen, op vakantie gaan, ed.
Als je je "crisispotje" gebruikt voor een nieuwe fiets of dure vakantie dan heb je aan het einde nog niks als de koelkast het begeeft.
Btw, weinig te besteden hebben is niet altijd een kwestie van slecht personal management. Als je chronisch te weinig hebt dan heb je te weinig, punt. Zo is vakantie bijvoorbeeld voor mij helemaal geen "gewone aankoop".

Met alle respect, als je geld genoeg verdient om daarvan 1000-en euro's opzij te kunnen leggen dan speelt het probleem sowieso al niet dus ik denk dat je vrij weinig idee hebt waarover je het hebt. Net zoals, schat ik in, 95% van de rest van de populatie van dit forum. Ik zou zeggen; wees blij maar oordeel niet over iets dat je niet kent.
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie