Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Ervaring bianchistore.nl / Biketuning Den Bosch

frosty
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jul 2013 17:34

frosty 15 jul 2013 13:41

Hallo,

Ik heb al veel gezocht en gevonden op fiets.nl. Nu heb ik mij gisteren aangemeld met als reden dat ik een racefiets wil aanschaffen en enkele specifieke vragen heb. Na verschillende (race)fietsen gehad te hebben wil ik nu een exemplaar waar ik voor jaren plezier aan beleef.
Mijn keuze is (mede door fiets.nl waarvoor dank) gevallen op een Bianci Impulso met 105 of Ultegra afmontage.

Nu komt regelmatig de (web)shop bianchistore.nl oftewel BikeTuning voorbij. Ik wil graag weten of er mensen zijn die ervaring hebben met deze shop op het gebied van aftersales (garantie, sales). Op internet kom ik wel info tegen maar dat dateert uit 2005 en die mening vind ik ook nog ‘s niet goed onderbouwd.

Bedankt alvast.

PS: Dit topic heb ik gisteravond ook gepost alleen vond de webmaster het blijkbaar nodig om hem weer te verwijderen. Ik hoop dat ik het nu geluk nu aan mijn zijde mag hebben zodat het topic blijft bestaan.

johnny walker
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2013 21:36

johnny walker 15 jul 2013 15:20

dat had ik gezien, mogelijk was mijn antwoord te gekleurd?? Er zijn erg veel webshops die Bianchi verkopen..de vraag is alleen zijn het fietsenschuivers of kun je concrete service verwachten.
De vraag is altijd heb je er zelf een goed gevoel bij en ga anders langs voor een oriëntatie!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37372
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 jul 2013 15:26

Blijft grappig; allebei vrijwel tegelijk geregistreerd om over de bianchistore te praten :)
Less is bore

frosty
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jul 2013 17:34

frosty 15 jul 2013 15:49

daniel1975 schreef:Blijft grappig; allebei vrijwel tegelijk geregistreerd om over de bianchistore te praten :)
:)

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 15 jul 2013 15:52

Alleen actieve ondernemers houden in deze tijden hun hoofd boven water dus +1 voor frosty en johnny
Laatst gewijzigd door zorba op 15 jul 2013 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Do not CROSS the road!

frosty
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jul 2013 17:34

frosty 15 jul 2013 15:53

johnny walker schreef:dat had ik gezien, mogelijk was mijn antwoord te gekleurd?? Er zijn erg veel webshops die Bianchi verkopen..de vraag is alleen zijn het fietsenschuivers of kun je concrete service verwachten.
De vraag is altijd heb je er zelf een goed gevoel bij en ga anders langs voor een oriëntatie!
Ik ben er enkele weken geleden binnengestapt en werd er keurig geholpen. Een wat oudere man was in de zaak maar die wist er naar mijn mening niet veel van. Maar hij gaf dan ook aan dat z'n zoon de winkel voornamelijk runt maar dat die op vakantie is.

Ik ben benieuwd naar de aftersales ervaring van mensen(service/garantie).

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 15 jul 2013 15:56

Ik voorspel dat johnnywalker uitstekende ervaringen heeft met de aftersales van de bianchistore. :D Alleen nog even geduld.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37372
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 jul 2013 16:09

Moet Johnnywalker eerst zijn roes uitslapen dan? :)
Less is bore

Tom-s
Forum-lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 27 jan 2013 10:15
Locatie: Leuven

Tom-s 15 jul 2013 16:14

Ik heb er in 2005 of 2006 een cube gekocht. Ben altijd vriendelijk geholpen maar kan ook niet meer dan dat zeggen omdat ik al het onderhoud aan mijn fietsen zelf doe ben ik er nooit geweest voor echte service, enkel aankoop van onderdelen. Toen trouwens mijn eerste racefiets en ik wist er daarom nog niets vanaf, en heb er naar mijn gevoel een eerlijk aankoopadvies gehad zo achteraf gezien.
Gerrit en co fietsen niet actief volgens mij maar zijn handelaren in hart en nieren. Er was in die tijd ook nog een 'aftakking' van de winkel in de vorm van Probikeshop in rosmalen (maar officieel was er toen geen connectie met probikeshop). Deze handelt via marktplaats en heeft regelmatig nette aanbiedingen (meestal van duurdere bianchi's).
Verder kwam ik vroeger wel eens de winkel binnen vanwege de passie voor Klein fietsen van Jr.. Hij had er enkele hele mooie staan.
Als er geen negatief commentaar op internet te vinden is (want negatief commentaar is het snelst online) zou ik er niet van terugdeinzen er zo weer een fiets te kopen moesten ze juist hebben wat ik zocht.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 jul 2013 16:19

Vraag is of er nog ervaringen gepost zullen worden?

Als ze me genoeg betalen wil ik ook wel een positieve ervaring neerschrijven.
Mogelijk leest dit topic als een soap en blijven we benieuwd door elke week een nieuwe cliffhanger, moeten ze wel blijven volhouden natuurlijk.
In hun eerste opzet zij ze alvast geslaagd, Bianchistore/Biketuning onder de aandacht brengen.

Wel een beetje jammer dat Frosty als toekomstig Bianchisti een wel pijnlijke schrijffout maakt
frosty schreef:Mijn keuze is (mede door fiets.nl waarvoor dank) gevallen op een Bianci Impulso met 105 of Ultegra afmontage.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 15 jul 2013 16:45

lcsmt schreef:Wel een beetje jammer dat Frosty als toekomstig Bianchisti een wel pijnlijke schrijffout maakt
frosty schreef:Mijn keuze is (mede door fiets.nl waarvoor dank) gevallen op een Bianci Impulso met 105 of Ultegra afmontage.
Frosty kan in z'n eentje natuurlijk ook weer geen Bianchisti zijn..... ook pijnlijk ;)

frosty
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jul 2013 17:34

frosty 15 jul 2013 16:54

lcsmt schreef:Vraag is of er nog ervaringen gepost zullen worden?

Wel een beetje jammer dat Frosty als toekomstig Bianchisti een wel pijnlijke schrijffout maakt
frosty schreef:Mijn keuze is (mede door fiets.nl waarvoor dank) gevallen op een Bianci Impulso met 105 of Ultegra afmontage.
Ja, da's wel een beetje een kwalijke zaak natuurlijk. In m'n topic van gister stond 't wel goed ;)

Plaats reactie