Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Kleine tweedehands racefiets

trebbor
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 apr 2011 23:27

trebbor 25 jun 2013 20:26

Mijn vriendin zou graag een racefiets willen. Niet om serieus te gaan koersen, maar om zo af en toe eens een ritje te maken. Een probleem is dat zij niet al te groot is en dat het aanbod op (bijvoorbeeld) Marktplaats met name bestaat uit de gangbare framematen.

Haar binnenbeenlengte is 75,5. Dit zou dan neerkomen op een framemaatje 51.

Hebben jullie tips waar wij het beste kunnen kijken voor zo'n kleine tweedehands fiets?

janwillem92
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 nov 2011 10:49

janwillem92 25 jun 2013 20:45

Wat is het budget waar mee je op pad gaat? Afhankelijk daarvan zou je eventueel een "budget" nieuwe fiets kunnen aanschaffen. Voor tweedehands koopjes, ga fietsenboeren langs en kijk wat er staat, vaak zijn ze wat overprijst maar er kan onderhandeld worden. Blijf marktplaats volgen voor dat ene koopje....

riggard
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 jan 2013 17:59

riggard 26 jun 2013 00:58

Hangt denk ik ook een beetje af van wat je precies zoekt. Als je kijkt bij het aanbod van stalen Giants moet er wel het e.a. te vinden zijn in die maat.

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 26 jun 2013 08:44

Heb je hier al gekeken voor kleinere maten? Via de eerste link kun je verschillende framematen aanvinken.
http://www.2dehands.be/fietsen/fietsen/racefiets/
http://nl.kapaza.be/belgie/fietsen?ca=2_s&cg=3045&st=s
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 26 jun 2013 11:24

Op Marktplaats moet je inderdaad goed zoeken. De adverteerders (net als ik) zijn vaak niet handig om de juiste advertentie te plaatsen, omdat ze misschien niet zo vaak iets verkopen... Vorig jaar heb ik ook mijn kleine racefiets via Markplaats verkocht. Eerst onder de maat 43cm sloping en naam van de Gazelle. Pas toen ik "kleine racefiets" in de advertentie plaatste na 2 dagen kwamen er opeens een hoop reacties op... Maar niet alle kopers zoeken goed en met name de onervaren verkopers plaatsen hun advertenties juist...

Overigens is framemaat 51cm helemaal niet zo klein (heb zelf nu 48cm). Maar in 51cm zou redelijk in wat te koop moeten zijn 2e hands, al ligt dat ook aan je budget. Zoek eens onder dames racefiets (want ik neem aan dat je al op "kleine racefiets" hebt gezocht) op Marktplaats, Speurders of de betreffende Belgische sites...

Plaats reactie