Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

welke fiets?

john1222
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 aug 2012 00:03

john1222 07 nov 2012 18:38

materialist schreef:Die fietsen die je hier noemt zijn allemaal goed wanneer je er 40% korting op krijgt, anders laten staan.
Kijk bij rose en canyon hoe een goede 1000 euro fiets eruit ziet dan heb je ongeveer een idee.
De merken die je noemt schrijven een ultegra groep maar bezuinigen vervolgens op het crankstel, wielen, zadel, banden, zadelpen. Over 2 jaar vertel je op een verjaardag hoe teleurstellend de fiets vakantie afgelopen is.
De goede fiets staat overigens een paar posts naar boven: een 105 groep en custom wielen.

ik vergat nog: er zijn fietsboeren en er zijn fietsmakers. Bij een fietsboer moet je wegblijven want daar is geen kruid tegen gewassen en een fietsmaker wil nog wel eens een winkeldochter de deur uit zetten. Vooral aan een nieuw gezicht, iemand die er geen verstand van heeft
Neem iemand mee
Hoor graag het adres waar ik deze fietsen met 40% korting kan halen. In de specs die ik toegevoegd heb staat volgens mij duidelijk wat van welke groep is en dan zijn inderdaad de bulls en de sensa behoorlijk gemixed maar de cube valt toch wel mee?

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 07 nov 2012 20:02

Nee, de cube valt niet mee
Begin met te denken welke fiets (frame) je wilt hebben. Dan de wielen en de groep aan het eind kijk je waar die fiets het goedkoopst is. Daarbij heb je op dit forum al heel veel informatie in Waar het goedkoopst
Neem iemand mee!
succes
Do kin der mar druk mei weze

john1222
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 aug 2012 00:03

john1222 07 nov 2012 21:06

materialist schreef:Nee, de cube valt niet mee
Begin met te denken welke fiets (frame) je wilt hebben. Dan de wielen en de groep aan het eind kijk je waar die fiets het goedkoopst is. Daarbij heb je op dit forum al heel veel informatie in Waar het goedkoopst
Neem iemand mee!
succes
Bedankt voor de tip, heb echt het idee dat ik nu iets ga leren, ik ben immers tov van vele van jullie een leek. Wat betreft de keuze voor het frame ben ik gekomen tot een alu frame en heb ik op een bulls dessert falcon gereden maat 62 naar tevredenheid. zitbuis 62 hoofdbuis horizontaal 58,5. Zijn er nog meer punten waarop ik dien te letten, en zo ja wat zijn de punten en welke punten zijn dan onvoldoende bij de drie door mij genoemde fietsen.
Groep het liefst zo hoog mogelijk maar in ieder geval een triple en 105 op de belangrijkste onderdelen (shifters derailleurs en cranckstel?)
Wielen ja dat vindt ik een lastig verhaal geloof gelijk dat er verschil in zit maar de wielen van mijn oude fiets (Shimano WHR-S10) waren nog zo recht als wat na 33 jaar en nooit een spaak gebroken.

Materialist of anderen al vast bedankt voor de les.

Groet John

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16242
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 nov 2012 21:30

Ik vind de Cube zeker mee vallen, alleen goedkope remmetjes. Eigenlijk vallen ze allemaal wel mee, ik zie nergens Tiagra kettingen en cassettes. Je kunt ook moeilijk boos worden op Bulls dat ze Ulterga "in the mix" gooien.
Het is alleen zo dat je rond deze tijd vaak mooie aanbiedingen van rond de 30% korting kunt krijgen op 2012 modellen. Helaas voor jouw zijn dit vaak, maar zeker niet altijd de meer gangbare maten. Dit is een kwestie van goed zoeken op internet (de websites van fietsenmakers in de buurt) maar zeker ook gewoon binnenlopen.
Het grote nadeel van alle drie de fietsen zijn de wielen. als ik 110 kilo zou wegen zou ik niet graag met een van deze wielsets een afdaling nemen. Erg duurzaam zullen ze niet zijn als ze zo zwaar belast worden. Dat jouw rs-10 wielen het zo lang hebben volgehouden mag gerust een wonder genoemd worden. Ik heb zelf ook die wielen en weeg 75 kilo en ik ben bepaald geen sprinter-stype maar ik vind ze erg slap aanvoelen. Na een weekendje Ardennen konden ze meteen opnieuw gericht worden.
Met jouw gewicht heb je het meeste plezier van goede, stijve wielen. Een goed frame zal niet tot zijn recht komen met te slappe wielen er in. Als je onvoldoende ruimte in je budget hebt kan je beter op de groep bezuinigen. Tiagra is tegenwoordig ook al best fatsoenlijk, zeker qua degelijkheid.
Campagnolo Ultra Dork

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 07 nov 2012 22:53

Ik denk dat dit een betere fiets is zeker voor het bedrag

http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2916" onclick="window.open(this.href);return false;

aanvulling
Banden omruilen: conti 4000s 25mm
zelf een zadel uitkiezen. dit ding lijkt me niks
probeer ook de wielen om te ruilen 24-28 spaak lijkt me niet geschikt voor 110kg fulcrum 7

1300euro is nog steeds haalbaar
Laatst gewijzigd door materialist op 07 nov 2012 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Do kin der mar druk mei weze

wolly68
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 20 jan 2011 22:53

wolly68 07 nov 2012 23:01

Zoek eens een bulls desert falcon 2 model 2011. Volledig ultegra. Alleen nog wielen ruilen voor fulcrum r7. Dan heb je een prima fiets.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16242
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 nov 2012 23:20

Of in de buurt van Brabant:http://azzuri.nl/occasions-meerinfo.php ... JrdyobyoVQ
Een maatje 63 wel met rs10 wieltjes. Een van de beste aluminium frames op de markt.
Campagnolo Ultra Dork

john1222
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 aug 2012 00:03

john1222 08 nov 2012 21:23

Als ik het goed begrijp mankeert aan de firames van de fietsen in mijn shortlist dus niet echt veel. helaas zijn de door jullie voorgestelde fietsen (bulls uitgezonderd) geen triples. en via NFP niet voor de aan geboden prijs te koop.

Ik hoor graag jullie mening

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16242
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 nov 2012 21:50

Van geen van de fietsen kan je zeggen dat het een slechte fiets is. De zwakke plek blijft de wielen. Mijn keuze zou de Jan Janssen tour de France zijn, met 105 groep en wielen met 105 naven 36 spaken en Exal XR3 of Mavic open pro's. Met 1297 of 1339 euro (afhankelijk van de velgen) kan die toch aardig concurreren met de budgetmerken. Heb je trouwens gezien dat de site vernieuwd is? het 2013 model ziet er een stuk beter uit dan dat van 2012.
Campagnolo Ultra Dork

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 08 nov 2012 21:54

Ernie C. schreef:Van geen van de fietsen kan je zeggen dat het een slechte fiets is. De zwakke plek blijft de wielen. Mijn keuze zou de Jan Janssen tour de France zijn, met 105 groep en wielen met 105 naven 36 spaken en Exal XR3 of Mavic open pro's. Met 1297 of 1339 euro (afhankelijk van de velgen) kan die toch aardig concurreren met de budgetmerken. Heb je trouwens gezien dat de site vernieuwd is? het 2013 model ziet er een stuk beter uit dan dat van 2012.
probeer het nog eens, vraagt John wat een slechte fiets is?

ik las ergens dat de fietsmaker 15% moet afdragen aan NFP en dat je daarom geen scherpe prijs krijgt. Klopt dat?
Do kin der mar druk mei weze

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16242
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 nov 2012 22:11

materialist schreef:
Ernie C. schreef:Van geen van de fietsen kan je zeggen dat het een slechte fiets is. De zwakke plek blijft de wielen. Mijn keuze zou de Jan Janssen tour de France zijn, met 105 groep en wielen met 105 naven 36 spaken en Exal XR3 of Mavic open pro's. Met 1297 of 1339 euro (afhankelijk van de velgen) kan die toch aardig concurreren met de budgetmerken. Heb je trouwens gezien dat de site vernieuwd is? het 2013 model ziet er een stuk beter uit dan dat van 2012.
probeer het nog eens, vraagt John wat een slechte fiets is?

ik las ergens dat de fietsmaker 15% moet afdragen aan NFP en dat je daarom geen scherpe prijs krijgt. Klopt dat?
:? Zou de fiets "niet slecht, met als zwakke punt de wielen" kunnen zijn als er aan het frame iets zou mankeren? Het is echt niet verboden om je hersens te gebruiken hoor.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 08 nov 2012 22:20

Weet iemand wat NFP is ? , ik namelijk niet.

MVG Arno

Plaats reactie