Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

nieuwe fiets kopen (damesmodel?)

Gebruikersavatar
Sebo
Forum-lid
Berichten: 634
Lid geworden op: 14 jun 2012 01:49

Gebruikersavatar Sebo 14 sep 2012 19:27

ever schreef:De adviesprijs voor de Sensa Romagna Special met 105 is 999 euro, dat wordt dan waarschijnlijk te duur.
Een Sensa Romagna 105 van 2012 heb je voor:

http://www.bikestudio.nl/fietsen/racefi ... ecial.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.izibike.nl/product/4623/Sens ... ecial_2012" onclick="window.open(this.href);return false;

Of overjarig:

http://www.fietsplaza.nl/racefietsen-se ... -1461.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Prima fietsje trouwens ;) ( de mijne is wit 8-) )

Sebo
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

jadie
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 sep 2012 12:50

jadie 16 sep 2012 10:03

Hi,

Bij 12go kan ik de bulls harrier 1 van 2012 kopen voor 849.- met shimano 105 afmontage. Hebben jullie ervaring met bulls fietsen? Het lijkt mij een goede deal toch? Hebben jullie ervaring met 12go biking?

Groetjes!

jadie
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 sep 2012 12:50

jadie 16 sep 2012 10:09

Oh ja de sensa fietsen raden zij af vanwege de scherpe prijs/onderdelen (dit snapte ik niet eigenlijke) maar vooral vanwege de geometrie. De geometrie zou minder geschikt zijn voor dames ivm een langere bovenbuis. Nou heb ik die vergeleken met de van de bulls harrier 1 en volgens mij was dat verschil maar heel klein. Hebben jullie hier ook advies over?

Cleo
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2012 22:21

Cleo 16 sep 2012 14:37

Bulls fietsen zijn goede fietsen. Vooral in het mtb'en zijn het redelijk toon aangevende fietsen. Nu zijn ze ook in opkomst in het wielrennen, het schijnt dat volgend jaar er zelfs een tour de france team op Bulls gaat rijden (van horen en zeggen). Ook zijn de fietsen goede prijs kwaliteit verhouding. Dus aanrader.
Cannondale SuperSix Ultegra (2012) + fetherlight 58mm, Giant XTC Advanced SL (2010)

jadie
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 sep 2012 12:50

jadie 19 sep 2012 10:55

Hoi,

Ik ben toch nog even gaan rondkijken. De bullsfiets had geen carbon voorvork en een vriend van mij gaf aan dat dat wel vermoeiender fietst, wat is jullie ervaring daarmee?

Een fietsenmaker heeft nu voor mij vrijblijvend de bulls falcon 1 2012 besteld met zelf ultegra afmontage. Dit is eigenlijk wel boven mijn budget maar met het fietsplan moet dit net lukken. Ik wil gewoon geen spijt krijgen en dat ik toch liever wel carbon voorvork had. Het enige is dat ik m graag in t zwart had gehad, maar die kan hij niet meer bestellen :( Bij 12 Go hebben ze die wel, maar daar komt bovenop de adviesprijs nog ongeveer 130 euro die ik extra moet betalen omdat zij 15 % van de prijs van de fiets moeten afdragen aan nationale fietsprojecten. Ik vind het typisch dat bij de internetwinkel ik wel die 15 % moet betalen op de adviesprijs en bij de FM niet! Dan maar wit met blauw..................die 130 euro is me alles bij elkaar echt teveel :?

Wanneer blijkt dat het fietsen toch niet helemaal mijn ding is (kan me niet voorstellen maar je weet t maar nooit) en ik nog tussen de 500-600 euro voor de fiets terug krijg wanneer ik m verkoop, dan is de investering uiteindelijk wel meegevallen omdat ik de fiets via fietsplan aanschaf (ik moet toch een smoes bedenken om t te kunnen verantwoorden he, zo'n (voor mij) dure fiets ;) ) En als het fietsen mij goed bevalt, hoef ik niet binnen een paar jaar weer een andere fiets :D ).

Bovendien vind ik het toch prettig om de fiets bij een fm enigszins bij mij in de buurt te kopen. Hij stelt m helemaal af, en zet er een dameszadel op zonder extra kosten.
Als er wat is, of ik fiets toch niet lekker, kan ik altijd terug om te kijken wat we anders kunnen afstellen, toch.

Wat vinden jullie van de bulls falcon 1 2012? wat ik er tot nu toe over gelezen heb is positief gelukkig.

http://www.12gobiking.nl/racefietsen/to ... con_1_2012" onclick="window.open(this.href);return false;

Juliska
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 14 sep 2012 13:47

Juliska 24 sep 2012 21:26

Ik ben dan wel een stuk kleiner als jullie, 158 namelijk en ik rij dus op een Stevens Impala 2011.
Frame maatje 44 cm.
Ben nu op zoek naar een full carbon fiets en ik kan je zeggen daar zijn er niet veel van.
Heb nu een optie op de Cannondale synapse carbon 44 cm 2013 model.
Helaas wordt die pas eind Okt 2012 geleverd, dus dan kan ik pas echt zien of het is wat ik wil.
De foto,s zijn veel belovend.
Stevens maakt helaas geen dames carbon fietsen meer in 2013.
Welke merken maken nog meer van die kleine carbon frame,s???

Gebruikersavatar
avic
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 02 okt 2011 22:20

Gebruikersavatar avic 24 sep 2012 22:13

http://www.specialized.com/nl/nl/bikes/ ... e#geometry" onclick="window.open(this.href);return false;

Specialized heeft een klein maatje en gespecializeerd in dames fietsen ;-) en ze staan al in de winkel. Tenminste in Goirle....

BertV

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 sep 2012 22:22

Juliska schreef:Ik ben dan wel een stuk kleiner als jullie, 158 namelijk en ik rij dus op een Stevens Impala 2011.
Frame maatje 44 cm.
Ben nu op zoek naar een full carbon fiets en ik kan je zeggen daar zijn er niet veel van.
Heb nu een optie op de Cannondale synapse carbon 44 cm 2013 model.
Helaas wordt die pas eind Okt 2012 geleverd, dus dan kan ik pas echt zien of het is wat ik wil.
De foto,s zijn veel belovend.
Stevens maakt helaas geen dames carbon fietsen meer in 2013.
Welke merken maken nog meer van die kleine carbon frame,s???
M'n moeder is ongeveer even lang (1 of 2 cm korter, naar verhouding korte benen) en rijdt sinds dit jaar op de kleinste Synapse. Dat past uitstekend en ze is er erg blij mee.

Heel veel opties heb je niet, bij veel merken beginnen de kleinste frames met bovenbuizen van rond de 53 cm en dat is echt te lang.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16213
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 sep 2012 22:27

Juliska schreef:Ik ben dan wel een stuk kleiner als jullie, 158 namelijk en ik rij dus op een Stevens Impala 2011.
Frame maatje 44 cm.
Ben nu op zoek naar een full carbon fiets en ik kan je zeggen daar zijn er niet veel van.
Heb nu een optie op de Cannondale synapse carbon 44 cm 2013 model.
Helaas wordt die pas eind Okt 2012 geleverd, dus dan kan ik pas echt zien of het is wat ik wil.
De foto,s zijn veel belovend.
Stevens maakt helaas geen dames carbon fietsen meer in 2013.
Welke merken maken nog meer van die kleine carbon frame,s???
Custom build Italiaans, Ciocc, Viner, Alan. Het zal wel wat duurder worden maar zeker zo mooi. Alan heeft trouwens ook een vrij klein frame met de Race Max in XS:
Afbeelding
Het roze overigens is niet omdat het een damesmodel is maar een speciale Giro editie
Campagnolo Ultra Dork

Juliska
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 14 sep 2012 13:47

Juliska 25 sep 2012 21:31

Hmmm, ja ik weet dat ik niet veel keus heb, straks eerst maar eens naar de bike motion
De Synapse is nu mijn eerste keus.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 30 sep 2012 17:41

Laat je niet bedriegen. Er is geen significant verschil in de verhoudingen van een mannen en vrouwen lichaam. Vrouwen zijn uiteraard gemiddeld wat kleiner, maar de verhoudingen vallen binnen een normale verdeling.

Hou er rekening mee dat de meeste fietsenmakers geen bal weten van geometrie, physiologie en gewoon een fiets willen verkopen.

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 30 sep 2012 18:11

Ernie C. schreef:
Juliska schreef:Ik ben dan wel een stuk kleiner als jullie, 158 namelijk en ik rij dus op een Stevens Impala 2011.
Frame maatje 44 cm.
Ben nu op zoek naar een full carbon fiets en ik kan je zeggen daar zijn er niet veel van.
Heb nu een optie op de Cannondale synapse carbon 44 cm 2013 model.
Helaas wordt die pas eind Okt 2012 geleverd, dus dan kan ik pas echt zien of het is wat ik wil.
De foto,s zijn veel belovend.
Stevens maakt helaas geen dames carbon fietsen meer in 2013.
Welke merken maken nog meer van die kleine carbon frame,s???
Custom build Italiaans, Ciocc, Viner, Alan. Het zal wel wat duurder worden maar zeker zo mooi. Alan heeft trouwens ook een vrij klein frame met de Race Max in XS:
Afbeelding
Het roze overigens is niet omdat het een damesmodel is maar een speciale Giro editie
Een Alan kun je sowieso in bijna ieder gewenst bestaand kleurenschema krijgen. Topfietsjes :mrgreen:

Scotts heb je ook in XS en de pedaleur in Doetinchem had vorige keer ook een leuk ogende mini Merckx staan
~live fast, die young ~

Plaats reactie