Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Canyon UltimateAL 8.0 vs. Rose XEON RS 3000 vs PRO RS-3000

sirmatthew
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 mei 2009 23:32

sirmatthew 25 jun 2012 11:21

Titel zegt eigenlijk alles, ben aan het twijfelen tussen deze aluminum fietsen. Ik verkoop mijn oude fiets (600-700 euro waard) en wil dan nog maximaal 1050-1100 euro bijleggen.
Dan kom je in deze categorie uit. Ik neig naar de Canyon wegens goede ervaringen met dit merk. Ben echter wel shimano schakeling gewend, maar omschakelen zal niet lang duren. De andere twee zijn Ultegra afgemonteerd, iets duurder en ik vind ze zelf iets minder mooi (hoewel de volledig zwarte xeon me ook wel wat lijkt)

Waar zou ik voor gaan?

De Canyon (7,3 kg, Athena afgemonteerd, ksyrium equipe en verder goede onderdelen)
De XEON (7,1 kg, Ultegra, Ksyrium Elite en Rose onderdelen verder)
De PRO (7,3 kg, Ultegra, DT SWISS RS 1550 en verder rose onderdelen)

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 25 jun 2012 11:42

sirmatthew schreef:Titel zegt eigenlijk alles, ben aan het twijfelen tussen deze aluminum fietsen. Ik verkoop mijn oude fiets (600-700 euro waard) en wil dan nog maximaal 1050-1100 euro bijleggen.
Dan kom je in deze categorie uit. Ik neig naar de Canyon wegens goede ervaringen met dit merk. Ben echter wel shimano schakeling gewend, maar omschakelen zal niet lang duren. De andere twee zijn Ultegra afgemonteerd, iets duurder en ik vind ze zelf iets minder mooi (hoewel de volledig zwarte xeon me ook wel wat lijkt)

Waar zou ik voor gaan?

De Canyon (7,3 kg, Athena afgemonteerd, ksyrium equipe en verder goede onderdelen)
De XEON (7,1 kg, Ultegra, Ksyrium Elite en Rose onderdelen verder)
De PRO (7,3 kg, Ultegra, DT SWISS RS 1550 en verder rose onderdelen)
Heb zelf een Red Bull PRO-SL en ben dus bevooroordeeld ...
Volgens mij heb je aan alledrie een hele goede fiets.
De Canyon 9.0 heeft ook Ultegra.
De Canyon kan je alleen op internet bestellen en ik weet niet hoe makkelijk het dan is om iets te wijzigen. Bijv een langere/kortere stuurpen
Bij Rose kan dat wel allemaal.
Een Canyon zie je niet zo vaak een Rose wel. Vind ik een pluspunt
Denk dat je voor jezelf een lijstje moet maken met plussen en minnen en dan beslissen.
Succes en laat even weten wat het geworden is.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Cleo
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2012 22:21

Cleo 25 jun 2012 13:01

@ric: Canyon zie je veel in het bos.

De Mavic Ksyrium wielen zien er mooi uit en rijden echt super! Ultegra rijdt ook echt super (heb ik sinds een week).
Degene die ik ken die Canyon rijdt is er helemaal gek op, hij heeft zowel de MTB als de racefiets (Ultegra). En gaat binnenkort een 29'er MTB kopen van Canyon. Dit zegt misschien genoeg over hoe ik erover denk. ;)

Succes met je keuze!
Cannondale SuperSix Ultegra (2012) + fetherlight 58mm, Giant XTC Advanced SL (2010)

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 26 jun 2012 14:52

Ik zou gaan voor de Rose Xeon RS 4400. (7.05 kg, Sram Force, Ksyrium Elite en Rose onderdelen verder)
Zelfde fiets, prijs als de RS 3000 alleen andere (misschien ietsje betere) groep.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 28 jun 2012 18:45

Wat is het geworden en waarom?
Do kin der mar druk mei weze

Plaats reactie