Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Cube agree GTC, je mening?

Caddywouter
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 mar 2012 13:41

Caddywouter 27 mar 2012 19:48

Wat vinden jullie van de cube agree GTC
http://www.cube.eu/nl/road/pro-comp/agree-gtc/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe is die wielset, frame enzovoort? Een carbon frame voor 1400 euro, kan dat goed zijn?

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 27 mar 2012 23:12

Wielset is ok. Niet te licht, maar wel in orde. Carbon frame is niet hoogstaand, misschien een tikje aan de zware kant, maar dat is over het algemeen niet nadelig voor de betrouwbaarheid.
Afgemonteerd met de 105 groep heb je wel een fiets die redelijk in balans is, voor een mooie prijs.

tomg88
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 02 mei 2011 15:55

tomg88 28 mar 2012 09:02

Ik ben toevallig zelf ook aan het twijfelen om deze fiets te kopen, ook in deze kleurstelling en met de 105 groep. Gister ben ik bij een fietswinkel die deze fiets toevallig had staan naast de Cube Peloton die er overigens ook zeer straks uit ziet. Het GTC frame is mooi afgewerkt en heeft gewoon een hoge wouw-factor.

Pluspunten:
- Kabels mooi in het frame geintegreerd
- (subjectief) mooie rondingen frame
- Schijnt naar reviews nog aardig strak te zijn

Wat me wel tegenvalt van deze fiets is het gewicht en de wielen. Aluminium fietsen van vergelijkbare prijs hebben vaak betere wielsets en deze fiets weegt zo'n 8.4kg. Dat vind ik veel voor een carbon frame. Een alternatief zou bijvoorbeeld de Bianchi Sempre zijn die met dezelfde afmontage voor dezelfde prijs is op te pikken.

Ik zit zelf al een tijdje te kijken naar de Rose Pro 2000 SL, een aluminium fiets met shimano 105, DT Swiss R1800 wielen (erg goed!) en weegt 7.9kg. Vooral het zadel, stuurpen en andere onderdelen zijn net even een tikje luxer dan op de Cube. Het frame is wel minder spannend, maar komt goed uit allerlei tests rollen. Moeilijk moeilijk....

Caddywouter
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 mar 2012 13:41

Caddywouter 28 mar 2012 10:29

Bedankt voor de reacties,

Ik heb bij de cube agree GTC het idee, Kun je wel voor 1400euro een goed carbon frame maken. Dat zou mij weerhouden van de aanschaf, misschien is dat compleet onterecht! Gewicht speelt voor mij als tour fietser niet heel erg mee.
De twee opties die jij noemt, Bianchi Sempre is erg mooi, qua uiterlijk, geweldig mooie fiets! Ik heb nog niet naar dit type fiets gekeken mede omdat ik ze nog niet tegen ben gekomen bij de FM. Maar volgens mij is dat het uitzoeken waard!
De Rose Pro 2000 SL, vind ik qua uiterlijk minder mooi, maar zeker niet afschuwelijk;). De specs van die fiets zijn echt nice!! Wat een optie, misschien moet ik toch maar eens overwegen om richting Duitsland te gaan!

Heb jij al gedacht aan de stevens aspin 3*10 http://www.stevensbikes.de/2012/index.p ... lang=nl_NL" onclick="window.open(this.href);return false; Helaas ligt die boven mij budget maar ik hoor louter positieve verhalen over de stevens.

Ik zit zelf nog te denken aan de Cannondale CAAD 10 of 8. Ze hebben een erg goed frame, maar een 'mindere' wielset, afmontage 105. De Trek 2.3 model 2012. De trek heeft ook zijn voor en tegens, maar overall is het volgens mij voor mij als tour rijder een prima fietsje. Tot slot de Ridley Phaeton R.

Als je nog tegen een iets leuks aan loopt of tips hebt laat het me (als je wilt maar weten), ik ben namelijk ook zoekende naar een nieuwe fiets. Ik zal hier ook mijn bevindingen mededelen.

Succes met de zoektocht en dank voor je reactie,

Mvg,

Wouter

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 28 mar 2012 10:52

Maak je geen zorgen, Cube maakt gewoon erg goede fietsen. Voor 1400 kun je dus een prima carbon fiets bouwen. Vanzelfsprekend is er beter en lichter.. Tel hierbij op dat garantiegevallen altijd netjes afgehandeld worden door Cube, en je kan niet misgaan met de Agree.. Hoor jullie ook over grammen, terwijl jullie gewoon tourfietsers zijn niet? Maakt je die paar onsjes serieus wat uit?? Een bandenlichter minder in je zadeltas en je bent dr ook.. Cube, Bianchi, Rose. Merken die zich meer als bewezen hebben, haal wat je mooi vind en wat je past!

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 28 mar 2012 11:58

Een Rose of Canyon zal op prijs/kwaliteit bjina altijd beter uit de bus komen. Het voordeel van de Cube is dat hij vaak bij de locale FM te krijgen is.
In deze prijscategorie zul je op het technische vlak vaak betere alu frames tegenkomen dan carbon. Ga je voor de lichtste en technisch beste fiets, dan kom je eerder op een alu uit. Wat is dan het voordeel van carbon? Rijgedrag kan anders/beter zijn, en de looks zijn anders.

tomg88
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 02 mei 2011 15:55

tomg88 28 mar 2012 14:32

Caddywouter schreef:Bedankt voor de reacties,

Ik heb bij de cube agree GTC het idee, Kun je wel voor 1400euro een goed carbon frame maken. Dat zou mij weerhouden van de aanschaf, misschien is dat compleet onterecht! Gewicht speelt voor mij als tour fietser niet heel erg mee.
De twee opties die jij noemt, Bianchi Sempre is erg mooi, qua uiterlijk, geweldig mooie fiets! Ik heb nog niet naar dit type fiets gekeken mede omdat ik ze nog niet tegen ben gekomen bij de FM. Maar volgens mij is dat het uitzoeken waard!
De Rose Pro 2000 SL, vind ik qua uiterlijk minder mooi, maar zeker niet afschuwelijk;). De specs van die fiets zijn echt nice!! Wat een optie, misschien moet ik toch maar eens overwegen om richting Duitsland te gaan!

Heb jij al gedacht aan de stevens aspin 3*10 http://www.stevensbikes.de/2012/index.p ... lang=nl_NL" onclick="window.open(this.href);return false; Helaas ligt die boven mij budget maar ik hoor louter positieve verhalen over de stevens.

Ik zit zelf nog te denken aan de Cannondale CAAD 10 of 8. Ze hebben een erg goed frame, maar een 'mindere' wielset, afmontage 105. De Trek 2.3 model 2012. De trek heeft ook zijn voor en tegens, maar overall is het volgens mij voor mij als tour rijder een prima fietsje. Tot slot de Ridley Phaeton R.

Als je nog tegen een iets leuks aan loopt of tips hebt laat het me (als je wilt maar weten), ik ben namelijk ook zoekende naar een nieuwe fiets. Ik zal hier ook mijn bevindingen mededelen.

Succes met de zoektocht en dank voor je reactie,

Mvg,

Wouter
Zelf neig ik naar de Cube, vooral vanwege de looks. En je moet uiteindelijk wel tevreden zijn met hoe je fiets eruit ziet en geen spijt krijgen dat je toch niet die andere hebt gekozen. Gewichtsvershil van 7.95kg (rose sl 2000) en de 8.4kg (Cube Agree) kun je zoals in de bovenstaande reacties inderdaad verwaarlozen. Vooral als je vaak in Nederland fietst.

Ik heb misschien iets andere wensen dan jij, daar moet je wel rekening mee houden. De wielset bijvoorbeeld kijk ik nauwelijks naar, heb al een setje 58mm carbon velgen voor tijdritten (triatlons) die er grotendeels van de tijd op komen te zitten.

Die Stevens vind ik in vergelijking met de RS 2000 van Rose een tikkeltje minder afgemonteerd en is nog ietsje duurder ook, frames zijn gelijkwaardig van vorm maar de Rose is een hele kilo lichter. Dus zou mijn keuze eerder voor een RS 2000 gaan. Maar sowieso liggen beide iets boven m'n budget, rekening houdende dat er ook nog pedaaltjes en bidonhouders bij komen.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 28 mar 2012 14:44

tomg88 schreef:Zelf neig ik naar de Cube, vooral vanwege de looks. En je moet uiteindelijk wel tevreden zijn met hoe je fiets eruit ziet en geen spijt krijgen dat je toch niet die andere hebt gekozen. Gewichtsvershil van 7.95kg (rose sl 2000) en de 8.4kg (Cube Agree) kun je zoals in de bovenstaande reacties inderdaad verwaarlozen. Vooral als je vaak in Nederland fietst.
Mee eens, is zeer belangrijk. Zeker als het gaat om dilemma's tussen goede fietsen waarbij van een miskoop toch geen sprake zal zijn. Het is daarbij ook maar de vraag of ogenschijnlijke gewichtsverschillen in de praktijk standhouden, je weet immers niet hoe er gemeten is.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 28 mar 2012 16:09

Weet niet waar je woont maar mantel tweewielers in arnhem heeft scherpe prijzen als je een cube zoekt,en je kunt onderhandelen daar in de winkel,niet per telefoon.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

mgb
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 apr 2010 22:30

mgb 28 mar 2012 20:46

Wellicht vloeken in de kerk, maar als iemand op "ons" zich niveau druk maakt over 100 gram dan is er volgens mij iets mis. Vul je bidon met een half glas minder vloeistof, laat dat gelletje thuis, eet iets minder of ga voor het fietsen even naar de wc en je bespaart heel wat meer gewicht.

Caddywouter
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 mar 2012 13:41

Caddywouter 28 mar 2012 22:17

Ik denk niet dat iemand zich druk maakt om 100gram:D

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 28 mar 2012 23:12

Bij Rose en Canyon koop je rechtstreeks van de fabriek, dus logisch dat deze wat goedkoper zijn als Cube of Stevens. Al krijg je bij Cube of Stevens altijd nog wel wat korting. Bij de internetmerken moet je uiteraard zelf wat meer van een fiets afweten.

Voor €1400 kunnen ze een fatsoenlijk carbon frame afleveren, maar de vraag is wat je ermee bent? Voor dezelfde prijs koop je een alu die minder weegt en betere onderdelen heeft. Gewicht is niet het belangrijkste maar ik rij toch zelf liever met een licht karretje als ik kan kiezen.

Plaats reactie