Pagina 48 van 70

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 23 mei 2020 16:52
door MarcFaFo
Zelfde probleem bij Bakker Racing Products. 17-05 gels en repen besteld. Bevestiging geeft 19-05 levering aan huis. Dan op 19-05 mailtje product vertraagd 1-2 dagen. Bij navragen mail ontvangen met bevestiging dat afgelopen vrijdag de zaak geleverd zou worden. Vrijdag mail getuurd met vraag naar levertijd of T&T code. Resultaat geen commentaar druk druk druk met Corona. Nu nog steeds geen leverdatum ontvangen. Ben maar wat gelletjes etc lokaal gaan kopen voor lange fietstocht morgen. En BRP bestelling annuleren is imho de beste oplossing en gewoon naar duursport.nl toe.

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 02 mar 2021 21:13
door sgtpepper1986
Iemand ervaring met LBT Cycling? Ze hebben een webshop maar er is blijkbaar ook een winkel in Oudenaarde.
Ze zijn de enige waar ik nog een Shimano 105 R7000 groep kan vinden. En aan €484, geen slechte prijs lijkt me.

Of heeft iemand nog een idee waar ik deze groep kan vinden? Of een Tiagra 4700?

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 02 mar 2021 21:38
door mackersv2.0
Vraag me eerlijk gezegd af of deze webshop nog operationeel is.

Als je via de homepage naar binnen wilt, krijg je met grote letters "kom later eens terug!" te zien.

Alleen als ik via Google een van de productpagina's bezoek, kom ik verder.
Denk ook niet dat deze shop een eigen voorraad heeft als ik op streetview af mag gaan :)

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 02 mar 2021 21:45
door Se7en
Iemand ervaring met retourneren naar Bergzeit qua kosten ed? Bestelling is 10 dagen onderweg geweest ipv beloofde 4, en op hun retourpagina op de website kan ik in de FAQ niet doorklikken.

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 03 mar 2021 08:02
door Lcsmet
sgtpepper1986 schreef: 02 mar 2021 21:13 Iemand ervaring met LBT Cycling? ......
Als je https://www.lbtcycling.be intikt kom je op een lege pagina terecht.
Ik zou er vanuit gaan dat je hier niet aan een groep gaat geraken. :)

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 03 mar 2021 10:00
door mackersv2.0
Se7en schreef: 02 mar 2021 21:45 Iemand ervaring met retourneren naar Bergzeit qua kosten ed? Bestelling is 10 dagen onderweg geweest ipv beloofde 4, en op hun retourpagina op de website kan ik in de FAQ niet doorklikken.
Ik wel, er stond dat kostenloos retourneren vanuit NL en BE niet mogelijk is en dat ze 18 euro in rekening brengen voor ongefrankeerde retouren.

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 09 mar 2021 13:24
door codex
Even een algemene tip.

Ga eens naar Trustpilot en je hebt vaak een goede (reviews/betrouwbaarheid)indicatie van de webshops waar je wil bestellen.Binnen en -buitenland. Maar vaak staan kleinere winkels daar niet op.Dus dat is wel jammer.

Wat me ook opvalt dat als je googeld naar een fietsartikel..... je vaak dezelfde onlinestores krijgt .......en die hoeven ABsoluut ook niet de betrouwbaarste te zijn. Bekendste voorbeeld is wel Bike.Inn die scoren erg slecht op betrouwbaarheid via Trustpilot en hebben weinig voorraad.Vermijden dus.Kies alleen de betrouwbaarste omdat er op Trustpilot ook veel reviews zijn in aantal wat meer zegt dan een enkele losse review.Want eerlijk is eerlijk sommige mensen zijn echt zelf dom bezig als ze wat kopen wat niet goed bevalt.(niet goed gekozen, of maar wat bestellen zonder goed te weten wat je van dat produkt mag verwachten).En die schrijven dan van die onredelijke reviews.

Zo zie je maar dat een" agressieve manier" van reclame maken...lees bovenaan staan bij zoektermenmachines als google,....per definitie niets zegt over betrouwbaarheid in zijn algemeen.Ik begreep van een ondernemer die op tv was ....dat juist in zijn business(riool ontstoppingen/slotenmakers/)...de meest bovenstaande bedrijven op google.....................dit deden via oneerlijke wijze(ze hebben een (lees illegale)manier gevonden om bovenaan te komen op de zoeklijsten van google) en zo de meeste klanten trokken om hun licht criminele klussen uittevoeren, met idiotige rekeningen.Die gasten doen maar wat.Ze zijn vakonbekwaam en gewoon oplichters en bedriegers.OP het platteland ga je naar een bekend regio bedrijf en niet naar zo'n figuur.

Wat die ondernemer ook vertelde... om maar hoog te staan op de zoeklijsten van google"... Moest per klik naar zijn onderneming 3 euro! betalen en dat koste hem honderden euro's per maand !!
Hoe dat nu precies werkt met die google-bovenaanstaan-klikken ...... ..dat weet ik ook niet goed.
.Zo zie je maar weer dat je beter je eerst goed kunt voorlichten en niet zo maar luk raak ergens op in moet gaan.

Kies grote betrouwbare webshops en bij klussen in je huis..kies voor betrouwbare ondernemers en ga dus niet gelijk google raadplegen want dat is een walhalla voor oplichters


Die hele google zoekmachine "bovenaanstaan -business"is ....zo een oneerlijke business geworden, waar google heel veel aanverdiend en via van die algoritmes wordt je richting een paar winkels "geduwd'. Tot het vervelende en ergelijke aantoe.
Gelukkig zullen ze daar nu wat aan doen via "aanpassingen/wetgevingen". Het is ook compleet uit de klauw gelopen.


Even voor de jongeren onder ons:
Vaak gezegd ...............maar betaal maar wat meer bij de betrouwbare webshops waar ze je eerlijk voorlichten en je gelijk je aankoop weer terug kunt sturen(gratis) en binnen een paardagen je geld terug krijgt gestort.In het begin van het internet winkelen duurde dat ook soms tijden.

Je kan ook via PAYPAL (ik betaal daar bijna altijd mee) ....een kopersbescherming krijgen en er zijn ook stores verenigd in Trusted Shops.Geeft ook weer aankoopbeschermingen.

Ik heb ooit eens een aankoop gehad die niet werd geleverd en via Paypal had ik in no- time mijn geld terug.

Paypal is ook niet gek en hoopt dat je geen geld genoeg hebt en je zo een aankoop doet zodat zei je eigenlijk een kleine lening aanbieden tegen rente vanzelf. Dat zal hun grootste verdienmodel zijn en dat bedrijven moeten betalen voor de betalingsdienst.

Maar klaar. Ik klink als een wijze oude man ...maar dat wijzer worden.....dat wordt iedereen wel. Hopelijk dan :lol:

Nog 1 raad: Vertrouw 1 op de 10 mensen niet en ook 1 op de 10 onlinebedrijven en je zult dan wel een goede verdeling hebben van eerlijke en oneerlijke mensen die zich bevinden op deze wereldbol.

en sorry voor de lange en mogelijk wat van-de-hak-op-de-tak- tekst ;)

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 11 mar 2021 10:32
door coprins
Je wordt momenteel ook echt we gedwongen om gebruik te maken van webshops.
Ging mijn fiets ophalen na een onderhoudsbeurt.
Wilde ik gelijk even een nieuwe versnellingsbuitenkabel hebben. Die lag op ongeveer 4 meter van de kassa(waar ik nog moest afrekenen. Die mocht ik echter niet pakken want daarvoor moest ik een aparte winkelafspraak maken(in een verder gehele lege winkel)
Ik nog zeggen "ik heb een afspraak" maar dat telde niet want dat was voor het ophalen van een fiets.
Nog gevraagd van dan zet je die kabel op de reparatiebon maar ook dat was niet mogelijk.
Toen heb ik het maar opgegeven en online besteld(niet bij deze FM).

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 11 mar 2021 11:30
door Philippos
Gestraft voor het volgen van de, soms onlogische, richtlijnen van de overheid dus. Is ie weer mooi klaar mee.

Hetzelfde verhaal met de Primera's waar je wel een postzegel mocht kopen maar niet de rouwkaart waar de postzegel voor bedoeld was.

Als jij een mistery guest was geweest en de balie medewerker jouw de kabel meegaf, kon hij direct de toko sluiten en zijn omzet van de afgelopen X periode direct inleveren.

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 11 mar 2021 14:06
door coprins
Ben ik niet met je eens hoor want nu mogen er kabels verkocht worden.
Alleen moest ik er een aparte afpsraak voor maken terwijl ik al een afspraak had.
Ook had degene die mijn fiets aangaf ook net zo makkelijk even dat kabeltje kunnen pakken.
er stonden ook al andere materialen op de afreken bon.

Voor mij was het geen optie om voor 1 kabeltje weer 2x 20 minuten heen en weer te rijden op een ander tijdstip.

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 11 mar 2021 14:17
door Philippos
Ik begrijp jouw standpunt en het was niet negatief naar jou toe bedoeld. Het was meer een algemene opmerking over de tijden van nu. Voor iedereen lastig, klant en winkelier. Beter dan niets, maar het is vaak net niet.

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 11 mar 2021 15:22
door daniel1975
Philippos schreef: 11 mar 2021 14:17 Ik begrijp jouw standpunt en het was niet negatief naar jou toe bedoeld. Het was meer een algemene opmerking over de tijden van nu. Voor iedereen lastig, klant en winkelier. Beter dan niets, maar het is vaak net niet.
De huidige regels rondom winkelen zijn van het allerbelachelijkste soort.
Tijdens de ïntelligente' lockdown kon toch ook alles open blijven? Met 1 persoon per x m2 kan dat prima. Kwestie van willen. Overheid moet zich de ogen uit de kop schamen.
Ondernemer in de winkelstraat is er nu de dupe van en de webshops lachen zich rot.