Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Ervaring webshops

basbode
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 okt 2011 13:36

basbode 02 mar 2012 13:47

Trouwens enkele nieuwe ervaringen:

- Futurumshop.nl: Co2 pomp besteld met extra patronen. Alles geautomatiseerd. Binnen 2 dagen binnen. Super
- Gustavsport.nl: Sidi overschoentjes besteld. Goedkoop, geen verzendkosten en goede service! Binnen een dag binnen.
- wielersport-expert.nl: Ook wat besteld. Geen verzendkosten, binnen 2 dagen geleverd.
- prendas.co.uk: Kleding besteld. Komt uit Engeland. Goedkoop. 28e besteld. Nog niet binnen, dus niet erg snelle verzending. Verder prima

- mammoet.nl: Veel kleine dingetjes besteld (gereedschapsetje, bandenlichters, fietsbel, handschoenen etc.)
Dit is ook (nog?) een voorbeeld van een semi geautomatiseerde webshop. Hou er dus rekening mee dat het allemaal langer gaat duren dan de gebruikelijke 1-2-3 dagen. Ik kreeg na 2 dagen een keurige mail met daarin mijn bestelling (28 feb besteld). Achter elk item dat ik had besteld stond echter of het op voorraad was wat dus bij bijna geen enkel item zo was. Sommige items blijken volgende week pas binnen te komen. Dit staat helaas echter NIET op de website beschreven. Verder prima hoor maar het duurt nu wel 2 weken voordat het binnen is. Hou hier dus rekening mee wanneer je iets besteld. Vraag eerst of het op voorraad is.

R1Phrankey
Forum-lid
Berichten: 412
Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
Locatie: Roosendaal

R1Phrankey 02 mar 2012 19:10

Onlangs besteld bij http://www.featherbikes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
Uitermate tevreden over.
Snelle reactie op mail van Matthijs (eigenaar), zelfs dat ik een dag langer moest wachten op cassette. Gratis verzending (in mijn geval :lol: )
Netjes!
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

izzibram
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:29

izzibram 02 mar 2012 21:21

Afgelopen week bij sport44.com (nl site) een Giro Atmos helm gekocht voor 125,95. Kon hem nergens goedkoper vinden. En goeie geautomatiseerde verwerking/communicatie.
Race: Scott Addict 10 2021
Cx: Focus Mares AL 105 2017
MTB: Focus Raven 8.7 2021

tjerk1121
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45

tjerk1121 07 mei 2012 20:22

Op 26 april jl. voor het enorme bedrag van EUR 25,00 een 64 cm astro aluminium raceframe gekocht bij Salden. Omdat het blijkbaar het laatste exemplaar was enorm afgeprijsd van EUR 99,00 naar de eerder genoemde EUR 25,00 dus inclusief verzendkosten EUR 29,95 via Ideal betaald. Na 2 dagen krijg ik een berichtje (erg persoonlijk geadresseerd met 'Beste,') dat de voorraadstatus ten tijde van het bestellen op rood stond. Dat is pertinent onwaar want anders had ik het frame niet besteld. In de mail werd verder geen alternatief of restitutie aangeboden dus daar heb ik zelf maar om gevraagd.

Vorige week dinsdaochtend kreeg ik het bericht dat men nog even zou kijken of het frame er wellicht toch was en indien dat niet het geval was dan zou ik gerestitueerd worden. Na dat bericht heb ik niks meer gehoord van Salden, noch heb ik de restitutie ontvangen.....en ik weet het: het gaat maar om EUR 30,00 maar ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan Futurumshop, ik heb daar een aankoop geannuleerd omdat de betreffende cassette pas 4 weken later leverbaar was en na een dag stond het geld weer op mijn rekening....

Saleden heeft wat mij betreft helemaal afgedaan.

En als we dan toch flauw aan het doen zijn :lol: : dit is dezelfde Salden die in Fiets adverteert met een met Campagnolo afgemonteerde en van Shooters carbon velgen voorziene Prorace Deamon Evo vanaf EUR 1.890,00....en dan lees je de kleine lettertjes en dan blijkt het om de met Ultegra en Fulcrum R7 afgemonteerde versie te gaan. Bij mij roept dat al een vervelend gevoel op. Maar misschien ben ik zelf gewoon een lastig en vervelend mannetje ;)

Update 8 mei: na een pissige mail aan Salden is zowaar gereageerd en hebben ze het geld overgemaakt. Maar mij zien ze niet meer terug als klant (dit zal gezien de ordergrootte waarschijnlijk hun faillissement betekenen :lol: )

t-kops
Forum-lid
Berichten: 398
Lid geworden op: 17 feb 2009 23:09

t-kops 11 mei 2012 10:23

vorige week ook een bestelling gedaan via salden, puur omdat ze goedkoop zijn (had vredestein fortezza tc nodig, 23 euro per stuk!!). daarnaast nog wat andere dingen besteld. ik was er zelf iets vergeten bij te bestellen, dus een mailtje gestuurd en het was geen probleem om het artikel er nog bij te doen, mits ik het bedrag extra overmaak. prima!
enkele dagen later krijg ik het pakket binnen, maar ze hebben zowel de verkeerde kleur kniestukken toegevoegd, als de verkeerde polar mount. deze moet ik nu dus terug gaan sturen, maar zoals bovenaan de pagina ook al aangegeven zou je dan zelf de verzendkosten moeten betalen? dit lijkt me toch niet helemaal de manier om zaken te doen?
maar goed, ik zal het toch terug moeten sturen, dus ik zal wel zien wat ze er van zeggen...

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 11 mei 2012 10:40

t-kops schreef:vorige week ook een bestelling gedaan via salden, puur omdat ze goedkoop zijn (had vredestein fortezza tc nodig, 23 euro per stuk!!). daarnaast nog wat andere dingen besteld. ik was er zelf iets vergeten bij te bestellen, dus een mailtje gestuurd en het was geen probleem om het artikel er nog bij te doen, mits ik het bedrag extra overmaak. prima!
enkele dagen later krijg ik het pakket binnen, maar ze hebben zowel de verkeerde kleur kniestukken toegevoegd, als de verkeerde polar mount. deze moet ik nu dus terug gaan sturen, maar zoals bovenaan de pagina ook al aangegeven zou je dan zelf de verzendkosten moeten betalen? dit lijkt me toch niet helemaal de manier om zaken te doen?
maar goed, ik zal het toch terug moeten sturen, dus ik zal wel zien wat ze er van zeggen...
Als ik me het vak 'koop- en consumentenkoop' goed herinner, zijn de verzendkosten in dit geval inderdaad voor rekening van Salden. Mits jij de bestelling goed hebt doorgegeven.
Addict R1

t-kops
Forum-lid
Berichten: 398
Lid geworden op: 17 feb 2009 23:09

t-kops 11 mei 2012 11:37

ik heb de bestelling inderdaad goed doorgegeven. ik bestel regelmatig op internet en controleer op het laatst altijd nog even of ik alle kleuren en maten goed heb besteld

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 12 mei 2012 19:47

http://www.bikesnparts.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; Snel, redelijke prijs, super service en advies nodig dan bel je gewoon even!
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

MaSa
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 jun 2011 19:50

MaSa 14 mei 2012 12:33

http://www.bakkerracingproducts.nl/ super service en dito prijzen!

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 14 mei 2012 12:57

MaSa schreef:http://www.bakkerracingproducts.nl/ super service en dito prijzen!
Wat is er goed aan de service? Hebben we het dan over aftersales, omruilen etc.? Want bijv. alleen snel opsturen is nog niet genoeg vind ik.

t-kops
Forum-lid
Berichten: 398
Lid geworden op: 17 feb 2009 23:09

t-kops 14 mei 2012 13:37

inderdaad prima service. laatst een standaard fizik arione besteld voor weinig. deze was niet op voorraad, dus werd ik netjes opgebeld met de vraag of ik wilde wachten of voor een kleine bijbetaling een duurdere variant wilde. ik heb dus voor het laatste gekozen.

Bianchista
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 30 jan 2012 18:10

Bianchista 20 mei 2012 16:29

http://www.bikegear.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Afgelopen jaren veel besteld. Shimano rs80 wielen, gp4000s bandjes, kmc kettingen etc...
Erg goede prijzen en met contact via de mail heb je ook snel antwoord. Verzenden duurt vaak rond de 2/3 dagen voordat je het pakketje uit België in huis hebt.

Plaats reactie