Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Ervaring webshops

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 09 okt 2018 08:49

Soms gaat het ook helemaal mis bij de bezorging van dingen. Ik probeer nu al 6/7 weken een setje wielen van Rose Bikes te ontvangen. Het verhaal tot nu toe: wielen op 16 augustus besteld, eerste leverpoging op 24 augustus, Niet thuis, maar de volgende werkdag zouden ze opnieuw langskomen. Gelukkig werk ik bij een onderwijsinstelling en kan ik tijdens de zomervakantie zo veel thuiswerken als ik wil. Dus volgende werkdag blijf ik thuis, maar kennelijk is voor DHL maandag geen werkdag. In plaats daarvan komen ze op dinsdag langs. Die bezorgpoging mis ik ook. Omdat het een groot pakket is, wordt het via de business-tak van DHL verzonden. En die doen niet aan het achterlaten van pakketjes bij een winkel in de buurt. Ik kan het pakket ophalen bij het distributiecentrum in Drachten (40km van mijn huis, niet handig als je geen auto hebt). Overigens kwam ik hier alleen maar achter door DHL te bellen, want op het briefje dat ze achterlieten stond geen enkele informatie.

Toen maar Rose Bikes gebeld. Zij konden niet het pakket nogmaals naar mij laten versturen vanuit Drachten, maar wel een nieuw setje wielen laten opsturen. Geen probleem, maar wel het adres laten wijzigen naar mijn werkadres (waar er tenminste een receptioniste aanwezig is om dingen te ontvangen). Op 11 september is dat pakket verstuurd. Vervolgens heeft dat pakket 3 weken lang tussen Keulen, Krefeld en Dorsten heen en weer gependeld (volgens de tracking code). Sinds afgelopen dinsdag is het pakket volgens DHL afgeleverd. Echter, ik heb niks gezien. Daarnaast zou het moeten afgeleverd zijn om half twee 's nachts; 1 minuut nadat het pakket het distributiecentrum in Dorsten heeft verlaten...

Volgens mij zijn er twee mogelijkheden: (1) het pakket is overgedragen aan een andere bezorger en is nog steeds onderweg of (2) het pakket ligt weer bij Rose Bikes. Vandaag maar weer even contact met Rose Bikes zoeken.

Dus niet zo zeer een klacht over Rose Bikes, maar als dit vaker voorkomt, dan hoop ik wel dat ze een keer met DHL rond de tafel gaan zitten om dit te verbeteren.

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 24 okt 2018 10:44

Iemand ervaring met frank.nl?
Previous name Jansen01

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 24 okt 2018 13:31

jansen2.0 schreef: 24 okt 2018 10:44 Iemand ervaring met frank.nl?
Ervaring met klantenservice heb ik niet want wat ik gekocht had was prima. Qua aankoopproces en verzending, gewoon prima. Een beetje een Coolblue ervaring. 's Avonds bestellen, volgende dag binnen.

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 24 okt 2018 14:06

Top, kende het niet en dan kan ik wel afgaan op algemene recensies maar dit vind ik betrouwbaarder. Dank
Previous name Jansen01

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 25 okt 2018 19:22

Iemand ervaring met https://www.fitnessdigital.nl ?

Ik zie de Polar V650 aan 179,00 euro, wat me een scherpe prijs lijkt.

kooijtje2
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 24 jul 2015 21:17
Locatie: In de Buurt

kooijtje2 25 okt 2018 21:08

Ik lees daar nogal al verschillende beoordelingen over voor 196 euro koop je hem bij fututumshop naar mijn idee veel betrouwbaarder evt voor 10 euro extra heb je 5 jaar garantie .

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 26 okt 2018 11:05

kooijtje2 schreef: 25 okt 2018 21:08 Ik lees daar nogal al verschillende beoordelingen over voor 196 euro koop je hem bij fututumshop naar mijn idee veel betrouwbaarder evt voor 10 euro extra heb je 5 jaar garantie .
€ 10,00 extra voor 5 jaar garantie is weggegooid geld.! :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 okt 2018 11:08

Orlok schreef: 26 okt 2018 11:05
kooijtje2 schreef: 25 okt 2018 21:08 Ik lees daar nogal al verschillende beoordelingen over voor 196 euro koop je hem bij fututumshop naar mijn idee veel betrouwbaarder evt voor 10 euro extra heb je 5 jaar garantie .
€ 10,00 extra voor 5 jaar garantie is weggegooid geld.! :lol:
Ik ben het deze keer niet met je eens. Er gaan nogal wat apparaten kapot, niet te lang na het verstrijken van de garantie. Of heb je ervaring dat met bijgekochte garantie de vervanging nog niet krijg.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 26 okt 2018 11:48

Wettelijk heb je minimaal 2 jaar garantie maar je hebt recht op een degelijk product waarvan je m.i. (Polar V650) een levensduur mag verwachten van meer dan 2 jaar. Ik zou mij daar niet zo druk over maken dat hij er na de 2 jaar garantie periode kapot gaat. Verder heb ik niet zulke slechte ervaringen dat producten net na de garantie termijn kapot gaan, maar die zullen er ongetwijfeld wel zijn.

Zie verder jouw rechten als consument: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... gdelijk-is

Voordeel van bijgekochte garantie is wel dat je minder discussie krijgt maar dan dien je wel de 'kleine' lettertjes te lezen van die bijgekochte garantie. ;)

Btw, een scherm van een Galaxy A5 ging bij mij na 2,5 jaar kapot maar kreeg van Samsung geen tegemoetkoming in de reparatiekosten maar kon wel tegen een sterk gereduceerde prijs een nieuwe A5 kopen. Helaas was mij dit nog te duur tegen een goedkopere reparatie. Waarschijnlijk had het bijkopen van garantie (helaas niet bij deze webshop) mij hierin tegemoet gekomen. Daarvoor had ik dan wel bij een duurdere Mediamarkt of andere webshop de A5 misschien moeten kopen. :?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

kooijtje2
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 24 jul 2015 21:17
Locatie: In de Buurt

kooijtje2 26 okt 2018 16:44

ik heb 2 keer beroep gedaan bij futurum met de bijgekochte garantie 1e keer een garmin edge 810 na 3,5 jaar en een garmin oregon 300 na ruim 4 jaar en zonder gezeur voor beide een nieuwe gehad . Ik kan me herineren dat ik toen voor 1 euro de garantie kon bijkopen .

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 okt 2018 22:32

kooijtje2 schreef: 26 okt 2018 16:44 ik heb 2 keer beroep gedaan bij futurum met de bijgekochte garantie 1e keer een garmin edge 810 na 3,5 jaar en een garmin oregon 300 na ruim 4 jaar en zonder gezeur voor beide een nieuwe gehad . Ik kan me herineren dat ik toen voor 1 euro de garantie kon bijkopen .
Goed te horen dat ze totaal niet moeilijk deden. Dan lijkt het bedrag dat ze vragen het overwegen waard.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 dec 2019 15:59

Prima ervaring met internet-bikes.com.

SKS pomp besteld. Tweedekansje. Zou alleen verpakking missen. Boeiend, scheelt weer weggooien.

Bij aankomst bleek de nippel die het gat in de pomp afdekt, afgebroken. Daardoor kon ik de slang er niet in draaien. Met behulp van een linkse tap de nippel kunnen verwijderen.

Toch maar een mailtje gestuurd. Niet gevraagd om geld terug, maar kreeg toch 15 euro retour. Heel netjes!

Plaats reactie