Ervaring webshops

Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
leon1
Forum-lid

leon1 07 sep 2021 10:42

Update op de post van de vorige pagina:

Bike-discount heeft mij laten weten dat het wiel opnieuw ingespaakt gaat worden met nieuwe spaken en nippels. Tevens zullen ze de naaf nakijken en smeren.

Het heeft even geduurd maar Bike-discount heeft mij in de tussentijd al tweemaal laten weten dat de afhandeling stokte vanwege drukte. Dat is niet leuk maar ze laten in ieder geval iets horen. Positief moet ik zeggen.

Het bericht zegt dat ik mijn wiel snel mag verwachten. Nou, ik hoop dat het probleem weg is! Want op zich is het een mooie wielset.

Op het Duitse forum zijn er trouwens meer mensen met klachten over geluid. En de oorzaak verschilt van de spaken die elkaar raken op de kruising tot de nippel die geluid maakt in de velg. DTSwiss heeft ook iemand aangeraden een drupje olie op de nippel/velg-verbinding te doen. Dat vind ik wel ver gaan. Ik koop een top-of-the-bill aluminium wielset en dan verwacht ik ook dat ik daar geen kunst en vliegwerk oplossing op los moet laten.....
Klein: handcrafted science!

leon1
Forum-lid

leon1 10 sep 2021 11:32

Het wiel is terug! 20 gram zwaarder als voorheen (ja, ik ben zo eentje die alles weegt... :mrgreen: ).

Nu heb ik eens gekeken wat het gewichtsverschil tussen aluminium- en messingnippels is en dat komt overeen met 20 gram.

Nou ja, als het wiel nu stil is dan neem ik het op de koop toe ook al voldoet het wiel nu niet meer aan de originele specificaties.
Klein: handcrafted science!

Plaats reactie