Ervaring webshops

Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 23224
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 dec 2019 15:59

Prima ervaring met internet-bikes.com.

SKS pomp besteld. Tweedekansje. Zou alleen verpakking missen. Boeiend, scheelt weer weggooien.

Bij aankomst bleek de nippel die het gat in de pomp afdekt, afgebroken. Daardoor kon ik de slang er niet in draaien. Met behulp van een linkse tap de nippel kunnen verwijderen.

Toch maar een mailtje gestuurd. Niet gevraagd om geld terug, maar kreeg toch 15 euro retour. Heel netjes!

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 8477
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 24 dec 2019 18:31

Internetbikes heeft in het verleden een vrij slechte reputatie opgebouwd, maar kennelijk is het ze eraan gelegen om deze te verbeteren en da's prijzenswaardig. :like:
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
hayes
Forum-lid
Berichten: 1936
Lid geworden op: 25 jul 2009 14:19
Locatie: Westhoek

Gebruikersavatar hayes 25 dec 2019 20:32

Niet enkel een webshop maar de bestelling van m'n gravelbike bij 12gobiking was :winkthumb:

Ik wildh et frame van de Topstone Sora maar met 105 groep. Dat kon tegen een echt beperkte meerprijs. Veelvuldig over en weer gemaild en steeds even snel en vriendelijk antwoord.

Fiets werd bovendien gratis opgestuurd.

Als webshop zijn hun prijzen niet van de laagste, maar als de service dat compenseert heb ik daar geen probleem mee.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 10216
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Briqville

Gebruikersavatar Lcsmet 26 dec 2019 09:30

hayes schreef:
25 dec 2019 20:32
Niet enkel een webshop ,............... als de service dat compenseert heb ik daar geen probleem mee.
Er van uitgaande dat "service" iets is wat ik enkel nodig heb in garantiegevallen en iets niet courant bestellen.
Een fiets ombouwen/opbouwen/afregelen kan ik zelf.
Ik heb ondertussen de ervaring dat de service die je bij de meeste webshops krijgt in vele gevallen de service van de plaatselijke fm overstijgt.
What Does This Button Do?

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2018
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 26 dec 2019 09:41

Hier ook dezelfde ervaring. Ook nog eens dat je jou lokale fm bijna moet bedanken dat ze je garantie geven.
Uitzonderingen zijn er natuurlijk wel maar worden schaars.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
hayes
Forum-lid
Berichten: 1936
Lid geworden op: 25 jul 2009 14:19
Locatie: Westhoek

Gebruikersavatar hayes 26 dec 2019 22:27

Lcsmet schreef:
26 dec 2019 09:30
hayes schreef:
25 dec 2019 20:32
Niet enkel een webshop ,............... als de service dat compenseert heb ik daar geen probleem mee.
Er van uitgaande dat "service" iets is wat ik enkel nodig heb in garantiegevallen en iets niet courant bestellen.
Een fiets ombouwen/opbouwen/afregelen kan ik zelf.
Ik heb ondertussen de ervaring dat de service die je bij de meeste webshops krijgt in vele gevallen de service van de plaatselijke fm overstijgt.
KLopt wel, en ik merk idd dat de meeste webshops niet moeilijk doen als eer een probleem is.

Fiets ombouwen kan ik niet zelf, maar zelfs als ik het zou kunnen, kon ik het nooit aan de prijs die 12gobiking me rekende. Eigenlijk zo goed als niets. Ik kreeg de fiets zowat aan de verkoopprijs van de Topstone 105.

Maar nu genoeg reclame ;)

GreyStar
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 dec 2019 20:14

GreyStar 27 dec 2019 00:43

hayes schreef:
25 dec 2019 20:32
Niet enkel een webshop maar de bestelling van m'n gravelbike bij 12gobiking was :winkthumb:
Lcsmet schreef:
26 dec 2019 09:30
Ik heb ondertussen de ervaring dat de service die je bij de meeste webshops krijgt in vele gevallen de service van de plaatselijke fm overstijgt.
Ik had vorig jaar de omgekeerde ervaring. Ik zag bij 12gobiking op de website de laatste fiets van een bepaald type, toevallig in mijn maat en met een mooie korting. Ik kon dezelfde fiets op dat moment nergens nog vinden; niet online en niet bij de meer dan 15 fietsenwinkels die ik toen gecontacteerd heb. Bestelling dan maar bij 12gobiking geplaatst en gekozen om ter plaatse op te halen (240km enkele rit!). Eens daar bleek de fiets echter niet meer beschikbaar! Ik kreeg enkel een hoop flauwe excuses (ik had onterecht een bevestiging van mijn bestelling gekregen) en ze konden mij wel een mooie korting geven op het nieuwe model: eerst 5% en na 10 minuten "twijfelen" werd het 10%. Dan toch maar gepast omdat ik er vanuit ging dat ik overal wel minstens 10% korting ging krijgen en dan toch liever bij fietsenmaker dichtbij wou kopen. En na dat hele voorval wou ik daar eigenlijk al helemaal niets meer kopen. Achteraf zag ik trouwens in online reviews dat ik niet enigste was in dat geval.
De eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat ik dan toch een vijftal lokale fietsenmakers heb moeten bezoeken voor ik er een vond waar ik een goed gevoel bij had. Of ze kennen hun eigen fietsen niet en beginnen gewoon de meest basic zaken op te zoeken als je iets vraagt over een bepaald type of ze zijn er op uit je eender wat uit de winkel te verkopen om er van af te zijn, etc.
Dan uiteindelijk toch een zeer goeie lokale fietsenmaker gevonden en tot op heden ben ik nog steeds meer dan tevreden over zijn service (en prijzen)!

Gebruikersavatar
dream
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 25 jan 2005 15:16

Gebruikersavatar dream 27 dec 2019 09:03

Dat is precies mijn ervaring. De status op de website van 12go is absoluut misleidend. Zowel met een racer als mtb gehad dat de status op voorraad was en na bestelling de fiets er niet meer bleek te zijn. Dat koste ook een ritje voor niets naar Moordrecht.
Dus altijd laten bevestigen of de fiets er is anders is er grote kans dat je voor niets gaat. Sindsdien doe ik daar geen zaken meer.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 10216
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Briqville

Gebruikersavatar Lcsmet 27 dec 2019 10:40

dream schreef:
27 dec 2019 09:03
................Dus altijd laten bevestigen of de ....... er is .......................
Gaat voor meerdere zaken op, en als je het echt nodig hebt of er ver voor moet omrijden kan je het volgende doen.
Je vraagt bevestiging of het artikel in voorraad is.
En als je dan als antwoord krijgt: "in de computer staan er nog 2" dan antwoord ik steevast, "in de computer kunnen onmogelijk 2 stuks ...... zitten.
Zou u eens willen gaan kijken in de winkel/magazijn of het artikel er daadwerkelijk is." :)
What Does This Button Do?

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 07 jan 2020 20:45

Iemand goede ervaringen met cyclingweb.nl?

Gebruikersavatar
hayes
Forum-lid
Berichten: 1936
Lid geworden op: 25 jul 2009 14:19
Locatie: Westhoek

Gebruikersavatar hayes 08 jan 2020 08:46

Geen ervaring. Maar bij dergelijke webshops probeer ik zeker de eerste keer met Paypal of kredietkaart te betalen. Zo heb je iets meer bescherming dan via bankkaart.

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 08 jan 2020 10:21

Ja ik heb meerdere goede ervaringen met Cyclingweb. Kun je rustig bestellen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers