Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

racefiets overzee kopen

franks
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jul 2006 20:33

franks 05 nov 2011 20:35

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets en heb een mooie tweedehands fiets gevonden via website voor een goede prijs. Het probleem is dat de eigenaar zich niet in eigen land bevindt maar voor een lange tijd in het buitenland werkt en de fiets zich overzee bevindt. De verkoper zou hem via een 'shippingmaatschappij' over laten brengen zodat ik enkele dagen de tijd heb om te beslissen en indien de fiets me niet bevalt kan hij terug met dezelfde maatschappij. De originele aankoopbewijzen en garantiebewijzen zouden meegestuurd worden. Ook zouden er eerst een heleboel foto's verstuurd worden van de staat van de fiets. Volgens de eerste foto's op de website is de fiets in prima staat.

Zijn er mensen die dit ook al gedaan hebben? ZIjn er dingen waarop ik moet letten?

Alvast bedankt,
Frank.

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 05 nov 2011 20:41

Toch niet uit Kenia of Indonesie?
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 05 nov 2011 20:46

KOM OP alsjeblieft!! Heel internet staat vol met dit soort oplichting! Boten, auto's, motoren, fietsen je kan het zo gek niet bedenken of deze oplichting truc wordt toegepast!
Absoluut niet mee in zee gaan en gelijk afkappen die handel... LIGERIANEN
Do not CROSS the road!

franks
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jul 2006 20:33

franks 05 nov 2011 20:49

farelli schreef:Toch niet uit Kenia of Indonesie?
Zou een landgenoot zijn die in Engeland zou zitten voor zijn job

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 05 nov 2011 20:55

heel simpel.
Geen cent uitgeven voordat je de fiets met eigen ogen hebt kunnen aanschouwen en aanraken. Ook geen aanbetaling doen, gewoon echt geen cent uitgeven. Heb je al gevraagd waarom hij de fiets niet gewoon daar verkoopt? Met Cavendish als wereldkampioen moet er in Engeland toch wat enthousiasme voor die sport zijn gekomen. En dus een verkoopmarkt.
Live fast; die young. mijn blog

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 05 nov 2011 20:58

Waarom zou hij de fiets niet gewoon in Engeland verkopen om al die moeite van het verschepen te besparen?
Waarschijnlijk wordt jou gevraagd de helft van de shipping kosten over te maken naar een moneygram of western union rekening dat geld wordt later verrekend met de evt aankoop.
Dat geld zie je dus never meer terug evenmin als de fiets die helemaal niet bestaat en waarvan de foto's gewoon rechtstreeks van het web zijn geplukt.

(heb regelmatig met deze gasten te maken gehad met het kopen van motoren in het buitenland)
Do not CROSS the road!

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 05 nov 2011 21:02

Je hebt toch wel door dat je opgelicht wordt? of heb je dat niet door??

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 05 nov 2011 21:10

Ze doen inderdaad vaak alsof de fiets in Engeland staat. De foto's komen gewoon van internet of een andere advertentie. Waarschijnlijk is de prijs niet gewoon goed maar ongeloofwaardig. Elke seconde die je eraan besteedt is verspilde moeite. Die kun je veel beter gebruiken om de filmpjes van Basta te bekijken over internet fraudeurs :-D

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 05 nov 2011 21:20

Nooit of te nimmer aan beginnen. Eerst zien, dan proefrit, dan kopen. Bevalt hij niet kun je altijd omkeren en op zoek gaan naar iets anders.

DAT KAN NU DUS NIET.

Volg de raad van ons allen op: DOE HET NIET
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 05 nov 2011 23:29

laat me raden, een mooie pinarello prince ofzo voor een prijs waarvan jij dacht, dat is een buitenkansje rap reageren???

zoals al eerder vermeld, dikke ellende kun je verwachten. aangezien je hier al ziet dat er genoeg sceptici zijn denk ik dat je geen risico loopt dat iemand er met je ''koopje'' vandoor gaat en je de link dus wel even kunt vermelden.....
als het nu een uniek oldskool frame oid is dan is de kans op oplichting soms iets kleiner, er wordt toch vaak geprobeerd snel te scoren met dure nieuwe frames voor dumpprijzen..
Afbeelding

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 06 nov 2011 00:58

Altijd weer verbazend om te zien dat mensen dit nog serieus overwegen... the oldest trick in the book...
:winkthumb:

franks
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jul 2006 20:33

franks 06 nov 2011 08:03

Bedankt voor jullie reacties en zal het dus laten varen...

Heb de foto's ondertussen ook gevonden in een andere advertentie, zelde foto's, bijna zelfde omschrijving en zelfde prijs.

Het ging over een Cannondale super six ultegra van enkele maanden oud voor minder dan de helft van nieuwprijs.

Plaats reactie