Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe fiets in de winter of zomer kopen

ttinnman
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 aug 2009 00:17

ttinnman 07 aug 2009 00:20

Hallo,

Ik ben nieuw hier en ik ben aan het denken om een racefiets te gaan kopen.

Maar wat ik nu graag wil weten is wanneer de beste tijd is om een nieuwe fiets te kopen??
in de winter of in de zomer of ergens er tussenin.
en als het ertussen in is zeg dan ook even precies wanneer!!

bedankt alvast

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 07 aug 2009 02:04

Wanneer je een nieuwe wilt? Wanneer ze het voordeligst zijn? Beste tijd waarvoor...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

ttinnman
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 aug 2009 00:17

ttinnman 07 aug 2009 02:32

Wanneer ze het voordeligst zijn natuurlijk
wanneer de prijs het laagst is voor modellen voor in dit geval 2009

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 07 aug 2009 03:28

Nou zo logisch vind ik het niet. In de winter rijden veel mensen niet op hun racefiets.

- Ligt er ook helemaal aan waar je de fiets wilt kopen. Bij een FM of ergens op het internet bij de goedkoopste aanbieder.

- Sommige fietsen waren aan het begin van het seizoen bij sommige aanbieders al laag geprijst. Een prijs waar dure zaken nu pas de fiets voor verkopen.

- Je bent afhankelijk wat er over is gebleven. Geld zowel voor maat als uitvoering.

- Sommige fietsen waren aan het begin van het seizoen bij sommige aanbieders al laag geprijst. Een prijs waar dure zaken nu pas de fiets voor verkopen.

- Een onderneming wil voordat hij de balans opmaakt aan het einde van het jaar nog zoveel mogelijk stock verkopen. Theoretisch gezien maak je ergens in december/ begin januari daarom de laagste prijs.


Voorbeeld:
Ik adviseerde iemand begin dit jaar een Trek 1.9 die hij kocht voor € 1034
Nu al enige tijd is de prijs gezakt naar € 999
Misschien dat daarin de komende winter nog meer af gaat. Voor zover die dan nog verkrijgbaar is in je maat.

Verder is deze fiets al leverbaar in de 2010 uitvoering. Dus nieuwe kleur.
In dit geval betreft het een fiets met Ultegra opgebouwd, maar de 1.9 heeft nog wel de oude Ultegra versie en niet de nieuwe. Als je een nieuwe fiets koopt willen de meeste mensen toch graag het nieuwste spul.

Zo zie je dat je fixeren op de meest voordelige prijs met allemaal haken en ogen kan komen. Het is maar net wat jouw verdere persoonlijke verwachtingen zijn. Er is geen eenduidig advies te geven.

De tweede helft van de zomer, nu dus, komen de aanbiedingen van de resterende 2009 modellen op gang. Zelfde geld voor kleding trouwens.

Dus kijk goed om je heen en sla je slag als jij denkt dat het een goede prijs is.
Ga niet uit van adviesprijzen genoemd in advertenties maar ga uit van gangbare verkoopprijzen bij andere aanbieders.

Succes

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 07 aug 2009 13:14

-Divo- schreef: Zo zie je dat je fixeren op de meest voordelige prijs met allemaal haken en ogen kan komen. Het is maar net wat jouw verdere persoonlijke verwachtingen zijn. Er is geen eenduidig advies te geven.


Juist. Prijzen zakken met de dag. Aanbod van modellen/maten wordt minder en voordat je het weet vallen de bladeren alweer en heeft men nog niet gefietst.
Wel het voordeligst trouwens...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

misternochain
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 08 dec 2008 16:33

misternochain 07 aug 2009 13:27

Flores schreef:
-Divo- schreef: Zo zie je dat je fixeren op de meest voordelige prijs met allemaal haken en ogen kan komen. Het is maar net wat jouw verdere persoonlijke verwachtingen zijn. Er is geen eenduidig advies te geven.


Juist. Prijzen zakken met de dag. Aanbod van modellen/maten wordt minder en voordat je het weet vallen de bladeren alweer en heeft men nog niet gefietst.
Wel het voordeligst trouwens...


De 1.9 is een goed voorbeeld, er zullen er wrs wel gewacht hebben tot de prijs wat zakte ... tot het ogenblik dat hij niet meer te krijgen was in hun maat. Blijkt hij in 2010 200 euro meer te gaan kosten, wat dan?

Op een gegeven moment moet je beslissen en niet teveel meer nadenken. Soms krijg ik de indruk dat mensen zich doodschamen als ze ergens €1050 betaald hebben en hier dan lezen dat iemand anders €999 betaald heeft.
Dont worry, de staat zet je jaarlijks voor honderden euro's in het zak :). Ik betaal liever 50 euro meer en met een fiets buiten te rijden dan er nog 3 weken over te piekeren, fora's af te lopen om dan misschien te constateren dat hij niet meer op stock is.
Stevens SLC Team Ultegra SL

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 07 aug 2009 18:59

In de winter natuurlijk! Kun je op mooie dagen alvast even wennen aan je nieuwe fiets voor het nieuwe seizoen.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 07 aug 2009 19:35

Als je een koopje wilt hebben, is het winterseizoen aan te raden voor de aanschaf van een nieuwe fiets. Het nadeel is dat je dan minder keus hebt omdat je afhankelijk bent van wat Fietsenmaker nog hebben staan.

Wil je volop keuze hebben en het nieuwste van het nieuwste hebben, dan koop in je het voorjaar. Maar daar zit dan wel een prijskaartje aan.
Live fast; die young. mijn blog

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 09 jul 2018 11:52

Even een oud topic gebruikt voor een actuele vraag.

Wat is 'prijstechnisch' het beste moment om een racefiets te kopen? Ik verwacht dat omdat nu de nieuwe modellen voor 2019 onthuld en bekend worden, ergens komende maanden de huidige 2018 modellen in prijs zullen zakken.

StefanJ
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 aug 2011 10:13

StefanJ 09 jul 2018 12:44

Prijstechnisch gezien is het beste om 15 jaar te wachten en vervolgens je fiets op marktplaats te kopen.

Je kunt wachten op de korting voor fietsen van jaar x, omdat de modellen van jaar x+1 op de markt komen. Wanneer dat is, is voor ieder merk en jaar weer anders. Maar je loop altijd het risico dat als je hierop wacht, jouw maat/kleur niet meer te krijgen is.

Mijn advies zou zijn om je fiets te kopen als je hem nodig hebt/wilt. Zoveel korting gaan die paar maanden toch niet schelen.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 09 jul 2018 12:49

Bij Canyon momenteel leuke kortingen, die hebben ze altijd wel rond de tour.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 09 jul 2018 13:06

StefanJ schreef: 09 jul 2018 12:44 Prijstechnisch gezien is het beste om 15 jaar te wachten en vervolgens je fiets op marktplaats te kopen.

Je kunt wachten op de korting voor fietsen van jaar x, omdat de modellen van jaar x+1 op de markt komen. Wanneer dat is, is voor ieder merk en jaar weer anders. Maar je loop altijd het risico dat als je hierop wacht, jouw maat/kleur niet meer te krijgen is.

Mijn advies zou zijn om je fiets te kopen als je hem nodig hebt/wilt. Zoveel korting gaan die paar maanden toch niet schelen.
Niet mee eens. Als ik iets nieuws wil koop ik altijd overjarig materiaal. Scheelt steeds zo rond de 25%, en zoveel verandert er niet in een jaar. Wel is het zo dat merken het hele jaar door met nieuwe modellen komen, en dus ook het hele jaar met kortingen op de oude modellen.

EDIT: typo :oops:
Laatst gewijzigd door 53x11 op 09 jul 2018 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie