Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Wilier , Pinarello of De Rosa

gupe
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 mei 2009 18:25

gupe 05 feb 2010 23:59

Ik heb ook al gelezen van veel kaderbreuken met De Rosa. Waar vind ik de dealerlijst in Belgie ?

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 06 feb 2010 00:02

Maar het is wel al een hele tijd terug. Is het nog zo?
Camerig is prachtig!

dizzz
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 18 mar 2007 12:36

dizzz 06 feb 2010 19:46

[quote="EM"] Als het een Pinarello wordt alleen s.v.p. niet afmonteren met dat Most-spul, maar met wat anders, anders heb je namelijk zo'n 13 in dozijn fiets...

Daarom heb ik die van mij anders laten afmonteren.
i w@nn@ be @ngelin@ jolie\'s lover for 1d@y or 2 or 3 or ...

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 06 feb 2010 21:34

Even een toelichting op mijn eerdere post:
Ja, ik ben bekend met de historie van Wilier, maar dat neemt niet weg dat behalve de Cento/Superleggera de fietsen wat mij betreft de uitstraling hebben van een bevroren frikandel..
De goedkopere Wilier's voegen -zeker estethisch_ niets toe aan een Taiwan container frame, en de Cento is voor mij een onlogische verzameling aan buisvormen, die met name in kleinere maten (<55) eruit ziet als een te heet gewassen kinder-fiets. In de grotere maten daarentegen verliest dat ding naar mijn mening zijn proporties ook...

Sorry voor de Wilier liefhebbers: maar neem toch een DeRosa, Pina of Colnago! (als je dan toch voor mainstream Italiaans wil gaan).
Gang is alles!!

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 06 feb 2010 21:55

Composite, ga alsjeblieft niet op een bevroren frikandel rijden. Pak een Italiaan die je mooi vindt.

Ik heb zelf een Colnago C50 met record 2008 (compact) en ben er heel erg tevreden over. Een 100% made in Italy bike.

De C50 is wat meer op comfort gericht
De CX1 is een wat meer stijve fiets en is made in Taiwan (overigens een superfiets!)
De EPS is een "perfecte" balans tussen comfort en stijfheid

Deze info is gebaseerd op de site van Colnago 2009 (niet meer in de lucht), gesprekken met de FM en deze site:

http://www.thewashingmachinepost.net/co ... index.html
Camerig is prachtig!

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 06 feb 2010 23:35

Composite schreef: Cento is voor mij een onlogische verzameling aan buisvormen, die met name in kleinere maten (<55) eruit ziet als een te heet gewassen kinder-fiets. In de grotere maten daarentegen verliest dat ding naar mijn mening zijn proporties ook...
De cento zit niet meer in het huidige programma van Wilier en is vervangen door de Cento Uno die geen sloping frame heeft. Bovenstaande is daardoor dan ook niet meer van toepassing.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 07 feb 2010 09:08

Ik doelde uiteraard wel op de huidige collectie...Cento(uno)=Superleggera.
Maar: waar de 1 een Canyon heel mooi vindt , vindt de ander al die vierkante buizen maar niks of waar de 1 een Parlee geweldig vindt, vindt de ander die ranke buisjes helemaal niks..
Ik vindt in elk geval Wilier helemaal niks, voor mij hebben ze geen "heritage", dit laat zich wat mij betreft in elk geval niet zien in hun gamma/filfosofie.
Gang is alles!!

pieterloncke
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2005 14:52

pieterloncke 10 feb 2010 18:08

Ik heb een de rosa king en een merak gehad. Op zich prachtige fietsen, mooi design, etc. De importeur, UBC, is echter een zootje van jewelste. Als ie niet uit een stock komt maar besteld moet worden, moet je toch al gauw drie maanden tellen eer ie toekomt.

Ik had lakproblemen met mijn Merak, opgestuurd en na twee maand terug gekregen met een lakbeschadiging en de verkeerde kleur!!

Ik meen me te herinneren dat er vroeger op dit forum al eens een topic is geweest over UBC.

Neen, voor mij geen de rosa meer, doe mij maar een specialized, ben je bij een erkende dealer, dan krijg je pas service.

janjr
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 jan 2006 20:25

janjr 10 feb 2010 18:28

Ik heb destijds mijn Derosa King bij comobike gekocht. Niet in stock en 40 dagen levertijd. Prima service en ook goede dienst naverkoop. 3 maand na aankoop brak mijn zadelpen; gewoon gemeld via email en onmiddellijk een nieuwe toegestuurd gekregen, zonder enige kosten.
M'n EPS komt bij Flarer en dezelfde postieve ervaring als bij comobike. Om nog maar over het prijsverschil te zwijgen...
De King en EPS zijn overigens 2 totaal vershillende fietsen, waarbij de EPS toch duidelijk op nummer 1 komt.

pinamarko
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jan 2010 14:01

pinamarko 10 feb 2010 19:34

Pas een Pinarello FP3 gekocht. Veel op de rollen getraind en (helaas) nog maar weinig op de weg. Tot nu toe geniet er met volle teugen van.

osensei
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 25 feb 2008 18:20

osensei 11 feb 2010 16:42

dizzz schreef:Ik was er vlug uit, FP7

Ook chorus en mavic cosmic sl

http://www.mijnalbum.nl/Album=AI8QLWMD


Vooral die witte remhoeven zijn mooi
Argh, was ik maar half zo goed als de uitstraling van mijn fiets!!

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 11 feb 2010 17:40

O Sensei schreef:
dizzz schreef:Ik was er vlug uit, FP7

Ook chorus en mavic cosmic sl

http://www.mijnalbum.nl/Album=AI8QLWMD


Vooral die witte remhoeven zijn mooi

Alleen zijn ze niet wit ;)

Plaats reactie