Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

ADVIES GEVRAAGD!

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 20 nov 2018 21:10

leen een fiets van een clubgenoot die in een andere startserie start. Je moet alleen iets regelen met de jury en het plaatsen van de fiets in het Parc Fermée tussen de startseries. Als je voor die 20km een nieuwe fiets gaat kopen, dan worden je kosten per km. wel heel hoog

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 nov 2018 23:02

rovar schreef: 20 nov 2018 19:52 Als er maar een ultegra groep op zit zou ik je adviseren.
Dat is wel minimaal noodzakelijk voor een paar 1000 trainingskilometers en 20km knallen. Beter nog neem je Dura Ace :?

Ik zou het lekker bij Sora of Tiagra houden.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 20 nov 2018 23:15

Ja precies beetje onzin om voor een Ultegra groep TE moeten gaan. Ik fiets al 68000 km met 105 op mijn triathlon fietsen. Spul is nog steeds origineel en heeft mij nog nooit in steek gelaten.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 nov 2018 23:27

Maar om nu voor één triatlon een fiets, schoenen, zomerkleding en winterkleding of een indoor trainer te moeten kopen is natuurlijk wel heel raar. Fietsen is een dure sport. Om nu helemaal zonder training op een geleende fiets os een hybride fiets te gaan meedoen lijkt mij ook niks. Je zult niet meedoen met de ambitie om te winnen maar strijden met een beetje gelijk materiaal is toch wel de essentie van sport.
Campagnolo Ultra Dork

rovar
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 jun 2018 14:17

rovar 21 nov 2018 00:04

Kijk, je schrijft je in voor een triathlon, of je schrijft je niet in en gaat op de bank hangen. Bij sport hoort goed materiaal om te kunnen presteren en plezier te hebben, en dat kost geld. En als je wil fietsen, dan moet je een goeie fiets hebben. Daarin overdrijven is een keuze. Maar als je voor een habbekrats een tweedehands ultegra fietsje kan scoren, dan blijft die courant zodat je die zonder verlies weer kan verkopen mocht het niet bevallen. Dat was even mijn punt. Vandaar dat ik een potpourri rommelgroep van o.a. decathlon afraad: staat niet garant voor prestatie, plezier en economisch bezig zijn. My 2 cents

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 nov 2018 01:02

Je denkwijze begrijp ik helemaal maar ik geloof niet dat je meer verlies gaat maken op een fiets met een een iets mindere groep. Aan de andere kant: als je streven is om geen verlies te pakken en je hebt een spaarrekening, dan maakt het ook niet uit om voor iets beters te gaan. Eigenlijk gaat het er vooral om dat je de beste deal weet te vinden.

Een nieuwe met Claris of minder zal in ieder geval duurder uitpakken dan tweedehands.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 21 nov 2018 11:37

Ernie C. schreef: 20 nov 2018 23:27 Maar om nu voor één triatlon een fiets, schoenen, zomerkleding en winterkleding of een indoor trainer te moeten kopen is natuurlijk wel heel raar. Fietsen is een dure sport. Om nu helemaal zonder training op een geleende fiets os een hybride fiets te gaan meedoen lijkt mij ook niks. Je zult niet meedoen met de ambitie om te winnen maar strijden met een beetje gelijk materiaal is toch wel de essentie van sport.
Mijn eerste triathlon in 2014) 1km zwemmen/30 km fietsen/ 9 km) hardlopen reed ik op mijn sporthybride fiets (geen klikpedalen). Dat was toen ook mijn enige fiets (ik fietste toen net 3 maanden) woon-werk spatbordjes er af gehaald en een ligstuurtje van 20 euro er op gezet. Er zaten 32 mm schwalbe marathon banden onder. Ik werd 20e van de 165 deelnemers.

Niet stoer bedoeld maar ik wil er mee aangeven dat je met een sportieve fiets ver kunt komen als je competitief bent ingesteld. Ja natuurlijk is een racefiets veel beter of nog liever een triathlonfiets. Maar die kocht ik ook niet gelijk voor mijn eerste triathlon. Voor hetzelfde geld vind topicstarter fietsen helemaal niets aan. Zit je met een (dure) fiets voor slechts 20 km fietsen. Overigens hoef je voor die afstand niet in het bijzonder heel veel te trainen in de aanloop naar een 1/8 triathlon.

JC80
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:14

JC80 21 nov 2018 17:48

RVV schreef: 21 nov 2018 11:37
Ernie C. schreef: 20 nov 2018 23:27 Maar om nu voor één triatlon een fiets, schoenen, zomerkleding en winterkleding of een indoor trainer te moeten kopen is natuurlijk wel heel raar. Fietsen is een dure sport. Om nu helemaal zonder training op een geleende fiets os een hybride fiets te gaan meedoen lijkt mij ook niks. Je zult niet meedoen met de ambitie om te winnen maar strijden met een beetje gelijk materiaal is toch wel de essentie van sport.
Mijn eerste triathlon in 2014) 1km zwemmen/30 km fietsen/ 9 km) hardlopen reed ik op mijn sporthybride fiets (geen klikpedalen). Dat was toen ook mijn enige fiets (ik fietste toen net 3 maanden) woon-werk spatbordjes er af gehaald en een ligstuurtje van 20 euro er op gezet. Er zaten 32 mm schwalbe marathon banden onder. Ik werd 20e van de 165 deelnemers.

Niet stoer bedoeld maar ik wil er mee aangeven dat je met een sportieve fiets ver kunt komen als je competitief bent ingesteld. Ja natuurlijk is een racefiets veel beter of nog liever een triathlonfiets. Maar die kocht ik ook niet gelijk voor mijn eerste triathlon. Voor hetzelfde geld vind topicstarter fietsen helemaal niets aan. Zit je met een (dure) fiets voor slechts 20 km fietsen. Overigens hoef je voor die afstand niet in het bijzonder heel veel te trainen in de aanloop naar een 1/8 triathlon.
Vind ik toch een mooie prestatie. Heb je met die hybride ook allerlei (dure) TT fietsen ingehaald?

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 21 nov 2018 18:50

Ja :-) maar een paar niet. Afgelopen zomer werd ik op dezelfde triathlon 3e. Maar dat was wel op een triathlon fiets :-) (snelste fietser)

Plaats reactie