Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Giant Anyroad of Cube Attain Race Disc 2017

eggy
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 jan 2018 11:31

eggy 21 jan 2018 11:26

Om te beginnen met wielrennen ben ik op zoek naar een waar robustere racefiets die ook makkelijk van de gebaande paden kan. Nu heb ik een Giant Anyroad 2 gezien die hier aan voldoet, maar voor 100€ meer heb ik ook een Cube Attain Race Disc 2017 gezien met iig op papier duidelijk betere specs. Er zit echter een maar aan. Voor die prijs is hij alleen bij de media markt onder de fietsen winkels te koop, fietsenwinkel.nl. Nu heeft het plaatselijke filiaal de fiets toevallig wel in mijn maat staan, dus ik kan hem daar uit proberen. Ik ben alleen bang dat daar verder in de after sale niet heel veel te verwachten is. Dus wat is wijsheid, de Giant bij een erkende dealer of de Cube bij de dozenschuiver?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jan 2018 11:29

Die Cube is toch ook gewoon verkrijgbaar bij Man-tèl?

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 21 jan 2018 11:34

Beide fietsen hebben mechanische schijfremmen. Ik vind zoiets altijd een dik minpunt. Als je denkt niet teveel service nodig te hebben (lees: technisch vaardig genoeg om kleine klusjes zelf te doen), dan ging ik voor die dozenschuiver.
Live fast; die young. mijn blog

eggy
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 jan 2018 11:31

eggy 21 jan 2018 12:09

De Cube heeft ook hydraulische remmen en door de schijfremmen ruimte voor een bredere band. Ik wil geen mountainbike paden fietsen maar wel bos/schelpenpaadjes kunnen rijden. Ik kan wel iets sleutelen aan de fiets dus dat is het probleem ook niet zo. Het scheelt zo'n 4 tot 5 honderd euro, en aangezien ik nog niet weet of het bevalt vind ik daar nogal een verschil.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 jan 2018 16:42

Net een rondje gedaan op de gravelracer met veel onverhard maar wel alles opgenomen in het fietsroutenetwerk dus zeker geen MTB parcours. Had je daar met de Attain gereden dan had je denk ik 8km kunnen lopen. Ik zou dus kiezen voor de echte gravelracer/adventure bike/cyclocrosser. In dit gevaal dus de Giant, ondanks dat ik het een vreselijk lelijk frame vind, maar dat is persoonlijk.
Campagnolo Ultra Dork

eggy
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 jan 2018 11:31

eggy 21 jan 2018 16:53

Ernie C. schreef: 21 jan 2018 16:42 Net een rondje gedaan op de gravelracer met veel onverhard maar wel alles opgenomen in het fietsroutenetwerk dus zeker geen MTB parcours. Had je daar met de Attain gereden dan had je denk ik 8km kunnen lopen. Ik zou dus kiezen voor de echte gravelracer/adventure bike/cyclocrosser. In dit gevaal dus de Giant, ondanks dat ik het een vreselijk lelijk frame vind, maar dat is persoonlijk.
Dank je, duidelijk antwoord. En dat frame is idd love it or hate it denk ik :D Maar goed, ik wil de fiets graag kunnen testen en dan beperk je je keuze wat. En het 2017 model is wel mooi scherp in de prijs.

Plaats reactie