Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Mountainbiken omgeving Wilsum / Uelsen (wie weet?)

Veen
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 sep 2017 20:36
Locatie: N.O. Drenthe

Veen 09 sep 2020 22:34

Nog maar medio juni vroeg ik hier informatie m.b.t. de aanschaf van een MTB. Inmiddels moet ik al oppassen dat het mountainbiken het gewone wegfietsen niet gaat verdringen (hetgeen de komende tijd zeker even zal gaan gebeuren).

Weet iemand toevallig of er tegenwoordig ook uitgepijlde mtb-routes zijn net over de grens bij Schoonebeek (omgeving Wilsum / Uelsen dus zo ongeveer). Er wat kriskras fietsen kan natuurlijk altijd maar van woonadres naar Wilsum is al zo'n 65 kilometer enkele reis (verharde weg) en dan wordt een parcours van circa 40 kilometer wel zo'n beetje het maximum voor mij om te rijden zodat ik rond de 170 kilometers totaal zou komen. Flink omrijden/verdwalen kan ik me dan niet veroorloven.

(Via google vind ik met name informatie van rond 2011 en toen waren er schijnbaar nog geen vaste routes).
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

Veen
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 sep 2017 20:36
Locatie: N.O. Drenthe

Veen 13 sep 2020 14:25

Gistermiddag even met de auto naar Wilsum gereden om van daar uit wat te toeren met de mtb. Zonder routes en zonder bekendheid met de omgeving viel me dat nog niet mee. Veel doodlopende boswegen en niet geslaagd in het vinden van mtb routes.

Bij thuiskomst zag ik op strava dat ik er in was geslaagd wat tussen de Wilsumerberge en de Uelsener berge door te manoeuvreren zodat het aantal hoogtemeters me ook nog niet mee viel . 😧
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 13 sep 2020 19:33


Veen
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 sep 2017 20:36
Locatie: N.O. Drenthe

Veen 13 sep 2020 21:00

Dank, ik vond inderdaad ook een paar. Ik zal me er eens in moeten verdiepen of, en hoe, ik die routes kan overzetten naar mij Garmin.
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

Plaats reactie