Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Rockshox vork ombouwen

tomboo
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 feb 2011 20:28

tomboo 14 apr 2020 14:33

Beste fietsers!

Ik ben sinds kort in het bezit van een gebruikte MTB na jaren op de weg te rond te hebben gereden. Nu zit hier een "rockshox recon sl" vork op (uit 08?). Nu ben ik niet de lichtste rijder en merk dus dat hij eigenlijk iets te ver inzakt en kwam tot de conclusie dat ik eigenlijk een veer met een hogere stijfheid moet installeren. Bij mijn zoektocht kwam ik er echter achter dat deze vork ook bestaat met luchtvering. Nu heeft de mtb van mijn vriendin dit ook en dit werkt eigenlijk wel heel erg mooi (verstelbaar + geen geluid van de veer).

Ik heb al gevonden dat er ombouw sets zijn voor diverse dempers voor een paar tientjes, maar geen specifiek voor dit type. Nu is dit natuurlijk wel een wat oudere variant maar vond op internet diverse suggesties dat nieuwere zuigers soms ook werken in de oude modellen. Echter is voor mijn specifieke model geen documentatie te vinden.

In een explode view die ik vond op internet vond ik dat de volgende onderdelen nodig zijn voor de conversie voor mij echter zijn deze niet meer leverbaar.

11.4015.253.020 - Recon XC/SL/Race Air Spring 100mm Assy
11.4015.298.000 - Air Top Cap Assembly, 32mm, Black (all 32mm air forks)

Een nieuwe vork erop is wat aan de kostbare kant aangezien deze verder nog in perfecte staat is.

Iemand toevallig iets vergelijkbaars gedaan of een idee waar ik meer informatie hierover kan vinden of tips in het algemeen?
Alvast bedankt!

Plaats reactie