Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Den Treek Henschoten MTB Routes

IBAN
Forum-lid
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 07 apr 2020 09:53

Op landgoed den Treek Henschoten bij Leusden zijn sinds april 2 nieuwe mountainbike routes opengesteld. Totaal ongeveer 37km. Voor een vergunning moet je 25 euro afrekenen. Best fors als je bedenkt dat je bij de buren Amerongen en Zeist voor 7.50 euro het hele jaar kunt biken. Afgelopen dinsdagavond de blauwe route geprobeerd. Omdat de tracks nieuw zijn, vrijwel onbereden en de droogte is de route op sommige plekken zo mul dat het nauwelijks te berijden is. Potentieel ziet het er goed uit. Veel single tracks a la Amerongen en Zeist en helaas vrij weinig plekken om in te halen. En wat wel heel jammer is dat de peiling nog niet compleet is. Dus mocht er iemand van de organisatie meelezen! Jas die pijlen erop! Wordt vervolgd.
den treek.png
den treek.png (8.5 KiB) 6649 keer bekeken

HdeB
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2017 13:44

HdeB 07 apr 2020 10:13

Hier kun je wat updates vinden m.b.t. de mtb route Den Treek Henschoten.

https://www.bikeshop.nl/nieuws/update-d ... henschoten

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 apr 2020 10:18

Toevallig vorige week bij toeval een stukje gedaan toen ik op de gravelracer aan het bollen was. Inderdaad sommige stukken zijn erg mul! Verder heb ik me best vermaakt. S0wieso vind ik dit een prachtig landgoed om te rijden, jammer dat je bijna nergens officieel mag fietsen.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4503
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 08 apr 2020 20:30

Leuk initiatief, maar begrijp niet waarom er weer een apart vignetje gekocht moet worden.

Ja ik begrijp dat t andere eigenaar is. Maar dan nog: werk samen. Is dat nou zo moeilijk.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 apr 2020 20:51

€25 is ook gewoon een tarief om er goed aan te gaan verdienen, gelukkig is het voor mij ver weg, hoef ik ook niet in de verleiding te komen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37641
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 apr 2020 21:12

Die €25 staat totaal niet in verhouding tot de rest van de UHR routes. Benieuwd hoe populair het gaat worden.
Less is bore

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 09 apr 2020 15:22

Voor 25 eur hoeft het niet pupolair te worden. De opbrengst per mtb-er is immers ruim drie keer meer. Wordt het eerder exclusief. Wie weet werkt het

IBAN
Forum-lid
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 26 mei 2020 16:01

Afgelopen zondag zowel de rode als de blauwe route gereden. De pijltjes staan er nu allemaal dat is het goede nieuws. Voor de rest is het toch wel erg droog en mul op veel plekken. Daar moet je echt serieus lang van je fiets af. 3Bergen is helemaal afgesloten vanwege de droogte. Zou voor deze route misschien ook wel beter zijn.

IBAN
Forum-lid
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 04 sep 2020 13:00

Gisteravond de rode en blauwe route gereden. Parcours ligt er inmiddels prima bij door de regen en het vele rijden. Het is nergens meer te mul om af te moeten stappen.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4503
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 04 sep 2020 14:17

IBAN schreef: 04 sep 2020 13:00 Gisteravond de rode en blauwe route gereden. Parcours ligt er inmiddels prima bij door de regen en het vele rijden. Het is nergens meer te mul om af te moeten stappen.
Tja zou er wel eens willen rijden, maar ik rijd liever 3 jaar op UHR. :mrgreen:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 nov 2020 13:18

Vandaag Den Treek blauw en rood gereden. Netjes dagkaart gekocht à 5 euro. Daar kun je wat mij betreft echt niet voor tobben: een kaartje voor het zwembad of de ijsbaan is al fors duurder. Overigens werden we halverwege de blauwe route gecontroleerd. Veel rijders gingen hier op de bon. Terecht.

Afijn, eerste rode route. Die is iets korter. Vond het een mooie route, niet al te lastig. Geen lange klimmen. Je moet wel 2x een N-weg oversteken. Het begin deel je met de blauwe route, persoonlijk vind ik dit het leukste stuk. Lijkt een beetje op Lage Vuursche. Heuveltje op, heuveltje af. Vooral in het tweede deel lagen sommige stukken er wel matig bij (plassen, modder).

Daarna de blauwe route. Dit vond ik duidelijk de mooiste! Er zit zeer veel afwisseling in. Draaien en keren, maar ook sneller lopende single tracks, bospaden, wortelpaden, en zelfde zandwegen over de heide. Snellere stukken, maar ook meer technische passages met mooie kombochten. Het enige dat je niet tegenkomt zijn langere klimmen. Daarvoor moet je naar Leersum of Amerongen.

De route is in fantastische staat. Heel weinig modder/plassen en remkuilen. Een aanrader.

Plaats reactie