Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Tubeless maar dan anders....

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 16 dec 2019 12:19

Inderdaad, met een dop van een spuitbus schep/schraap je zo goed als alles eruit, kan je dit meteen in de andere band gooien. Daarna een lap erdoorheen en de band is weer schoon.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 16 dec 2019 12:57

53x11 schreef: 16 dec 2019 09:57 Ik zie ook niet zo hoe het nadeel van een paar drupjes gemorste latex opweegt tegenover het voordeel van tubeless (zeker op een strandband die je over het algemeen met hele lage druk wil rijden), of wat er "tegenstrijdig" is aan de berichten, maar TS moet natuurlijk zelf weten wat 'ie doet.
Euh:

Contra:

quote: Wordt een zootje ja.

Pro:

quote: Een beetje kliederen is het wel, maar niet zo erg om als tegenargument te gebruiken.
quote:de rommel valt reuze mee.

Dat is toch tegenstrijdig?

Maar daarna komen er toch weer reacties die duidelijk pro zijn. Ik ga een setje bestellen en maar eens klooien.

En als het een zooitje wordt, bel ik jullie om het schoon te maken :lol:
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8940
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 16 dec 2019 13:35

"zoo(i)tje" is relatief natuurlijk. (En hangt er ook vanaf hoe handig je bent)

Maar :winkthumb: dat je een poging gaat wagen.

Heb je een compressor? De eerste keer de band tubeless krijgen om een niet tubeless velg kan lastig zijn namelijk (maar lukt uiteindelijk met een drukvat ook)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 03 jan 2020 13:19

Tweede kerstdag nog een rondje gedaan zonder latex: weer lek. Gelijk de populariteitsprijs van mvrRikkert geïncasseerd die me op kon pikken terwijl ze een kerstdiner voor 14 man aan het voorbereiden was :-). Volgende dag langs Mantel gereden om een fles latex spul op te pikken. Om te beginnen het maar in de binnenbanden gedaan. Nu al 4 ritten lekvrij. Geen idee natuurlijk of dat door dat spul komt of gewoon mazzel. We gaan het zien. Aanbrengen met binnenband was iig een klusje van niks.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 03 jan 2020 17:43

rikkert schreef: 03 jan 2020 13:19 Tweede kerstdag nog een rondje gedaan zonder latex: weer lek. Gelijk de populariteitsprijs van mvrRikkert geïncasseerd die me op kon pikken terwijl ze een kerstdiner voor 14 man aan het voorbereiden was :-). Volgende dag langs Mantel gereden om een fles latex spul op te pikken. Om te beginnen het maar in de binnenbanden gedaan. Nu al 4 ritten lekvrij. Geen idee natuurlijk of dat door dat spul komt of gewoon mazzel. We gaan het zien. Aanbrengen met binnenband was iig een klusje van niks.
Heeft het wel echt nut in een biba, want daar daar zit toch vaak talkpoeder in?
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 03 jan 2020 22:31

Als je zo her en der op de diverse fora leest heeft dat nut. En ook als je leest wat mede-forummers zeggen. Maar goed, je weet het nooit zeker of je wel lek gereden zou hebben zonder en nu met niet.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Amaroq
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2013 18:22

Amaroq 05 jan 2020 11:58

Heb zelf ook een paar binnenbanden gevuld met latex (soms gewoon handiger dan zonder biba). Jaren gelden tijdens een wedstrijd in een afdaling drie deuken in mijn velgen gereden. Ben er redelijk zeker van dat ik zonder de latex drie snakebites had gehad. Vooral om dat bij het demonteren van de banden na de rit drie gaatjes gedicht moesten worden.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 05 jan 2020 14:34

Najieto schreef: 03 jan 2020 17:43
rikkert schreef: 03 jan 2020 13:19 Tweede kerstdag nog een rondje gedaan zonder latex: weer lek. Gelijk de populariteitsprijs van mvrRikkert geïncasseerd die me op kon pikken terwijl ze een kerstdiner voor 14 man aan het voorbereiden was :-). Volgende dag langs Mantel gereden om een fles latex spul op te pikken. Om te beginnen het maar in de binnenbanden gedaan. Nu al 4 ritten lekvrij. Geen idee natuurlijk of dat door dat spul komt of gewoon mazzel. We gaan het zien. Aanbrengen met binnenband was iig een klusje van niks.
Heeft het wel echt nut in een biba, want daar daar zit toch vaak talkpoeder in?
BTW: waarom zou talkpoeder de werking van latex verminderen? Gewoon maar een vraag van een domme IT-er zonder chemische kennis....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie