Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Najaar = mountainbiken

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 03 okt 2019 19:06

havana schreef: 03 okt 2019 07:50 Mooi ding. Voldoet goed aan mijn eisen. Wordt wel standaard met 650C wielen geleverd, dus ik zou er dan direct een 700C set wielen en banden bij moeten hebben, maar dat is overkomelijk.

Ik zie 'm echter nog nergens leverbaar in NL.
Telt Zeeuws Vlaanderen nog als NL?
https://bikecenterzeeuwsvlaanderen.nl/p ... avel-bike/

Zal wel niet in de winkel staan, maar blijkbaar wel leverbaar. Wel een stukje rijden vanaf de heuvelrug 😄

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 04 okt 2019 17:32

bluebird schreef: 03 okt 2019 17:59 Hier ook het hele jaar door een combi van race en MTB. Wel inderdaad meer MTB in het najaar, omdat het afwisselender en meer intervaltraining is. Overigens wel trailrespect, dus geen modder ritten. Sowieso met regen zit ik vaak indoor op de racer. Mijn geluk is dat ik binnen 500 meter op de hei zit en dan met 40 minuutjes op LV/HV. Dit is tegenwoordig trouwens fantastisch aangelegd (en onderhouden, waarvoor hulde) in vergelijking met het waterbad van voorheen.
Zitten we aardig op dezelfde golflengte. Liever geen modder (met marathons genoeg gehad), bij regen idd indoor (Zwift).
Ik heb dan nog de luxe van de gravelbike/crosser om dan in bosrijk gebied (Soest en omgeving) te trappen over de vele gravelpaden.
Mbt LV/HV: +1 :winkthumb: , vorige week nog paar uurtjes samen met groepje de waterputten onder handen genomen, maar die konden nu wel eens aardig vol staan.
Maar is gelukkig niet meer zoals destijds (reed er met wijde boog omheen). Nu LV op minder dan kwartiertje trappen vanaf huis.

Oh ja, kon mijn glimlach niet onderdrukken toen ik onderstaand stukje las in een mailtje.
mantel.jpg
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
bluebird
Forum-lid
Berichten: 652
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:27
Locatie: huis in het bos

Gebruikersavatar bluebird 04 okt 2019 18:09

Hmmmm....iets met trailrespect :dislike: Overigens heb ik net een tweede hardtail aangeschaft in 650b. De oude 26er ga ik waarschijnlijk iets aanpassen a la gravel racer. Zat mooie paadjes in bos en heide in de omgeving. En ik ben nu eenmaal liever buiten aan het spelen dan binnen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 07 okt 2019 12:49

Kost ook aardig wat geld aan materiaal kosten als je stoer door de modder blijft fietsen.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 07 okt 2019 13:20

De lol van het door de modder fietsen heb ik nooit begrepen. Ook niet toen mijn MTB nog een zwaar out-dated 26'er was.

Maarrr om in de herfst alleen nog maar de gravelpaadjes op te zoeken is echt hele dikke onzin. Ik was afgelopen zaterdag nog op de Heuvelrug (Leersum en Amerongen) en was toch wel benieuwd/wat huiverig hoe de trials er bij zouden liggen na een week vol regen. Ik heb welgeteld 3 (modder-)plassen geteld op het parkoers. De andere 99.99% lagen er fantastisch bij. De fiets ging gewoon schoon weer de auto in.

Volgens mij is de trailcrew er zeer goed in geslaagd echte 4-seizoenenroutes aan te leggen (de droge zomer zal ook geholpen hebben al het regenwater te verwerken)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 08 okt 2019 07:50

anderson99 schreef: 07 okt 2019 12:49 Kost ook aardig wat geld aan materiaal kosten als je stoer door de modder blijft fietsen.
Zekers, SRAM 12 speed aandrijving of setje remblokken geen grappen om die even vlot "op te rijden". (misschien daarom die advertenties van die online shops :lol: )
Mbt remblokken ook setje nieuw in wedstrijd bij Rhenen in 5 kwartier compleet op, gelukkig gesponsord. :mrgreen:
Dus dan is het uitwijken naar gravelpaden etc op de SuperX (dan ook met spatbord) een prima optie. Dan ben ik toch lekker in het bos, fiets redelijk beschut bij koude wind. Na afloop vlot even de tuinslang er over en daarna met 8 bar lucht droog blazen en in 5 minuten klaar
Qua slijtage dan ook hooguit een setje Ultegra per seizoen er door heen jagen, dat is beter te overzien.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Dennis1987
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 apr 2016 18:18

Dennis1987 09 okt 2019 00:40

Ik hou niet van zomers en vind de winterse temperaturen veel fijner.

Ik fiets vaker , grotere afstanden , en ben een stuk sneller in de winter.
Cannondale Badboy SLX
Trek Farley 5

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 09 okt 2019 07:13

Dennis1987 schreef: 09 okt 2019 00:40Ik hou niet van zomers en vind de winterse temperaturen veel fijner.
Ik ga voor 20 gr. en een zonnetje. Maar als ik de keuze heb met MTB: 5 gr. in winter tov 35 gr. hoog zomer, ga ik toch ook maar voor het eerst. (dus toch 4 seizoenen bezigheid :mrgreen: )
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 09 okt 2019 11:30

anderson99 schreef: 07 okt 2019 12:49 Kost ook aardig wat geld aan materiaal kosten als je stoer door de modder blijft fietsen.
Als dat het belangrijkste argument is, heb je sowieso de verkeerde hobby gekozen lijkt me :lol:.

Toegegeven, ik ben ook een Hollander die liever nooit teveel betaald en op de MTB slijt alles 3x zo snel als op de racer. Ik doe het echter voor 'erbij' en zie een MTB ritje als een uitje (bioscoop, pretpark, terrasje) wat anders ook geld zou kosten.

Gebruikersavatar
bluebird
Forum-lid
Berichten: 652
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:27
Locatie: huis in het bos

Gebruikersavatar bluebird 09 okt 2019 12:03

53x11 schreef: 07 okt 2019 13:20 ......

Maarrr om in de herfst alleen nog maar de gravelpaadjes op te zoeken is echt hele dikke onzin. Ik was afgelopen zaterdag nog op de Heuvelrug (Leersum en Amerongen) en was toch wel benieuwd/wat huiverig hoe de trials er bij zouden liggen na een week vol regen. Ik heb welgeteld 3 (modder-)plassen geteld op het parkoers. De andere 99.99% lagen er fantastisch bij. De fiets ging gewoon schoon weer de auto in.

Volgens mij is de trailcrew er zeer goed in geslaagd echte 4-seizoenenroutes aan te leggen (de droge zomer zal ook geholpen hebben al het regenwater te verwerken)
Inderdaad, ik volg de topics op mtb forum mbt de UHR. Als ze daar melden dat er modder ligt, wat nauwelijks voorkomt, blijf ik uiteraard weg uit trailrespect. Meestal wordt mijn bike smeriger van de fietspaden over de de hei dan van de routes. Af en toe gooi ik hem daarom in de wagen en rijd naar één van de routes, dan kan ie schoon weer meer terug :winkthumb:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 09 okt 2019 12:13

fredmtb-sport schreef: 09 okt 2019 07:13 Ik ga voor 20 gr. en een zonnetje. Maar als ik de keuze heb met MTB: 5 gr. in winter tov 35 gr. hoog zomer, ga ik toch ook maar voor het eerst. (dus toch 4 seizoenen bezigheid :mrgreen: )
Dat zei ik toch!

;)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 09 okt 2019 12:32

ypuh schreef: 09 okt 2019 11:30
anderson99 schreef: 07 okt 2019 12:49Kost ook aardig wat geld aan materiaal kosten als je stoer door de modder blijft fietsen.
Als dat het belangrijkste argument is, heb je sowieso de verkeerde hobby gekozen lijkt me :lol:.
In dat opzicht kan je maar beter niet bijhouden wat je uitgeeft, wil ik net weten ook.
(scheelt dat SRAM 12 speed wel langer mee gaat als XTR, dat terzijde)

bluebird schreef: 09 okt 2019 12:03Meestal wordt mijn bike smeriger van de fietspaden over de de hei dan van de routes.
Herkenbaar.
Tijdje terug idd vrouwlief: "Je ging toch voorlopig niet MTB'en tot onze vakantie?"
Probeer dan eens uit te leggen dat de fietspaden onder de zooi liggen en de trails wel droog zijn. :mrgreen:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Plaats reactie