Al mensen met ervaring met de nieuwe Pirelli’s?
Mij RoRo/RaRa combi raakt versleten en ik ga ze binnenkort vervangen.
Ik neig naar de M-lite voor en de R achter. Meeste uren zullen toch wel worden gemaakt in Zoetermeer en Bleiswijk; beide parcoursen hebben veel los liggende stenen/gravel in de afdalingen en wat kleine rockgardens.
Of toch gewoon de S-lite pakken voor?
Pirelli Scorpion
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37614
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Less is bore
Ik heb er inmiddels 3 ritten mee gereden. Hooge Vuursche/Lage Vuursche, Zeist/Austerlitz en een MTB marathon in Daun. Voor heb ik M, achter H. Heb ze als vervanging van Maxxis Rekon Race en Ikon die net iets lagere noppen hebben en waarbij het achterwiel net iets te vaak doorschiet bij steile klimmen. Tot nu toe ben ik er tevreden mee, heb merkbaar meer grip. Heb ze gereden op 1.5 en 1.6 bar. Alleen in Daun had ik op wat drassige passages wat last van een doorslippend achterwiel. Als het wat natter wordt kan een S nog wel eens van pas komen. Dat soort bagger omstandigheden laat ik meestal aan me voorbij gaan.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37614
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De R achter zou dan wel een oplossing zijn lijkt mij?
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12618
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb de H, de M en S.
Eerst met de S als voorband, maar dat is een beetje overkill, De M is prettiger en heeft net zoveel grip.
Net wat apexrijder aangeeft, als het nat wordt zou de M ook achter kunnen, alleen laat ik dat tegenwoordig ook voorbij gaan. Rijd in de winter wel Amerongen Leersum, maar echt een modder poel is het daar nooit en zowel blijf ik thuis.
Het zijn prettige banden. De H heeft heel weinig rolweerstand waardoor de achterkant echt lekker loopt.
Ik reed hiervoor met michelin, die hadden iets meer volume en vond ik ook heel fijn. Ik ga ze ook weer eens monteren op mijn nieuwe MTB om echt het verschil te gaan voelen.
Ik beoordeel puur op xc gebruik en een zo snel mogelijke rondetijd.
Dus bv niet voor drie bochten op het parcours waar net los zand licht of bv een wasbordje met kuilen.
Ik rijd met 80kg voor 1.5 achter 1.7 a 1.8. Met de light versie.
Er komt binnenkort ook een 2.4 van de light versie.
Op een 25mm velg intern vallen ze bij mij na twee ritjes op 56mm.
Eerst met de S als voorband, maar dat is een beetje overkill, De M is prettiger en heeft net zoveel grip.
Net wat apexrijder aangeeft, als het nat wordt zou de M ook achter kunnen, alleen laat ik dat tegenwoordig ook voorbij gaan. Rijd in de winter wel Amerongen Leersum, maar echt een modder poel is het daar nooit en zowel blijf ik thuis.
Het zijn prettige banden. De H heeft heel weinig rolweerstand waardoor de achterkant echt lekker loopt.
Ik reed hiervoor met michelin, die hadden iets meer volume en vond ik ook heel fijn. Ik ga ze ook weer eens monteren op mijn nieuwe MTB om echt het verschil te gaan voelen.
Ik beoordeel puur op xc gebruik en een zo snel mogelijke rondetijd.
Dus bv niet voor drie bochten op het parcours waar net los zand licht of bv een wasbordje met kuilen.
Ik rijd met 80kg voor 1.5 achter 1.7 a 1.8. Met de light versie.
Er komt binnenkort ook een 2.4 van de light versie.
Op een 25mm velg intern vallen ze bij mij na twee ritjes op 56mm.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37614
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En zou je met
m + H ook Ardennen durven (niet de heftigste trails, de normale)?
m + H ook Ardennen durven (niet de heftigste trails, de normale)?
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12618
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Zeker wel.
Bv de vaste routes rond houffa of La roche zou ik er zo mee rijden. Ook de marathons in deze omgeving.
Is het erg nat of blubberig zou ik de M en S pakken. Dan pakt ik vroeger een Nobby Nic voor zegmaar.
Maar ik rijd niet meer als het zo nat is te oud voor
Nu heb ik een hardtail, je zou ook achter de M kunnen rijden of de rear specific pakken. Bij bv een wat gladdere klim heb je die grip misschien nodig. Voor een fully zou ik mogelijk de rear specific achter pakken.
Ik vind er ook wel twee kanten aan zitten. Er zijn erbij die bij nat/glad weer grotere en minder noppen gaan steken zoals een S of een nobby nic. Ik ben daar bv in de Ardennen niet altijd voorstander van. Op natte wortels en steen bv ben je beter af met een H, je houd dan wat meer rubber aan en dat zorgt toch voor grip. In echt modder is het wat anders met het vollopen van het profiel.
Als je in de buurt woont, de S mag je sowieso wel even lenen, die ligt er bij mij toch af en ga ik voorlopig niet gebruiken.
Bv de vaste routes rond houffa of La roche zou ik er zo mee rijden. Ook de marathons in deze omgeving.
Is het erg nat of blubberig zou ik de M en S pakken. Dan pakt ik vroeger een Nobby Nic voor zegmaar.
Maar ik rijd niet meer als het zo nat is te oud voor
Nu heb ik een hardtail, je zou ook achter de M kunnen rijden of de rear specific pakken. Bij bv een wat gladdere klim heb je die grip misschien nodig. Voor een fully zou ik mogelijk de rear specific achter pakken.
Ik vind er ook wel twee kanten aan zitten. Er zijn erbij die bij nat/glad weer grotere en minder noppen gaan steken zoals een S of een nobby nic. Ik ben daar bv in de Ardennen niet altijd voorstander van. Op natte wortels en steen bv ben je beter af met een H, je houd dan wat meer rubber aan en dat zorgt toch voor grip. In echt modder is het wat anders met het vollopen van het profiel.
Als je in de buurt woont, de S mag je sowieso wel even lenen, die ligt er bij mij toch af en ga ik voorlopig niet gebruiken.