Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Hardtail - Merida of Superior

Gebruikersavatar
Avvocato
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:08

Gebruikersavatar Avvocato 21 jan 2019 10:37

Hallo allemaal,

Na weer een weekendje glibberen op de racefiets wil ik toch ook maar een MTB er naast zetten. En het lijkt me gewoon ook leuk natuurlijk ;)

Ik wil beginnen met een aluminium hardtail, ga vanuit Holten fietsen dus voldoende trails in de buurt!

Ik twijfel tussen een Superior XP 939 met SRAM Eagle 1x12 (https://superiorbikes.eu/lu/2019/mtb-ra ... -alu-black) of de Merida Big Nine XT Edition met - jawel - Shimano XT (https://www.merida.nl/mountainbike/hard ... escription).

Ze zijn ongeveer even duur (adviesprijs 1500 en iig op de Merida al 200 euro korting op het moment). Ik weet dat er nog veel meer te koop is in dit segment maar ik wil graag bij de lokale fietsenmaker kopen en dan komen deze twee uit de bus. Momenteel een lichte voorkeur voor de Superior omdat die bij de FM in het dorp is en de Merida een dorp verderop, maar dat maakt niet het verschil. Blijf twijfelen ;)

Iemand opmerkingen waar ik rekening mee kan houden?

Groet
Tim

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 04 feb 2019 11:55

Heb je zelf een voorkeur tussen 1*12 of 2*11?
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Gebruikersavatar
Avvocato
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:08

Gebruikersavatar Avvocato 04 feb 2019 13:05

Haha thanks voor de reactie ;)

Afgelopen weekend uitgebreid gekeken, gemeten en gepast en het is uiteindelijk de Merida geworden maar dan de NX Edition:

Afbeelding

Deze heeft een iets meer racy geometrie (langer en lager balhoofd) dan de XT Edition, is het Big Nine Lite frame. En met 1x11 wat mij inderdaad fijn lijkt. En kreeg een mooie pakketdeal van de FM, helemaal blij :winkthumb:

Gebruikersavatar
Avvocato
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:08

Gebruikersavatar Avvocato 04 feb 2019 17:01

Sorry is 1x12 natuurlijk ;)

Plaats reactie