Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Trek Powerfly LT 9 plus vs 9.7 plus

Studio100
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 jun 2015 09:42

Studio100 17 okt 2018 10:56

Ha, die zijn er (hardtail emtb), maar ik heb een fully ervaren als een heel comfortabele optie, dat rijdt zalig in vgl met een hardtail. Naast de veelzijdigheid van zo een fiets.
Helaas, dieje BMC is inderdaad een mooie fiets, maar net boven mijn budget. Budget stretchen is maar mogelijk tot de beurs barst. 8000€ is wat veel.

Studio100
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 jun 2015 09:42

Studio100 17 okt 2018 15:17

Nog iets anders, wat is de positionering van Cube vs Trek tegenwoordig? Is Cube een B-merk waar prijs primeert over algemene kwaliteit? Of bijvoorbeeld werkt met wat minder goed uitgedachte kaders (ook kostprijsgerelateerd)?
En is Trek dan eerder het A-merk dat volledig voor kwaliteit gaat, met het bijbehorende hogere prijskaartje?
Is er een verschil in doorverkoopwaarde Cube vs Trek?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6083
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 17 okt 2018 16:14

Cube is (misschien) iets betere prijskwaliteit dan Trek. Trek heeft namelijk een kleine prijs voor de naam alleen (maar volgens mij lang niet zo sterk als bijv. specialized of Pinarello).

Een fiets koop je voor jezelf, schrijft snel zijn waarde af (meteen al als je de winkel uit rijdt). Je koopt een fiets, in mijn ogen, absoluut niet voor de restwaarde of doorverkoopbaarheid. Ik zou daar maar weinig waarde aan geven bij de keuze tussen 2 fietsen.

Dit is natuurlijk mijn mening, je kunt ook iemand zijn die elk jaar een nieuwe fiets wil. Dan is doorverkoopbaarheid, en restwaarde na 1 jaar, nog wel van belang natuurlijk.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15933
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 okt 2018 19:25

Cube heeft de naam om voor een vergelijkbare kwaliteit net iets minder duur te zijn dan Trek
Trek geeft dan week levenslange garantie op het frame.
Elke fiets van gelijk welk merk is na aankoop een pak minder waard op de tweedehands markt.
I know myself like no one else
Nothing to defend

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 07 nov 2018 08:52

Was benieuwd wat de keuze uiteindelijk is geworden....

Plaats reactie