Ik heb een Nerve 29er. Nieuw gekocht, rij er al even jaar mee, eigenlijk alleen in de winter en zomervakantie. Ik blijf maar tobben met de schijven (SLX). Met zeer minutieus afstellen loopt het goed in de standaard, maar het verloopt telkens als ik gefietst heb. Net terug van vakantie in de Alpen, voor en achter gelijk weer lichte slag in beide schijven. Net terug van de FM die beide schijven gericht heeft, plus de calipers heeft afgesteld. In de standaard loopt het voor en achter vrij en goed. Ga ik fietsen is het voor ook goed, maar loopt het achter weer aan. Dat lijkt een issue met flex te zijn, omdat ik niks hoor als ik afstap en dan een slinger aan het achterwiel geef.
Iemand dezelfde ervaring en/of tips?
Issues schijven Canyon Nerve met Slx
En wat gaan die anders doen dan de FM dan?
Blijven je zuigers hangen? Heb je al een keer ontlucht en de zuigers goed schoongemaakt?
Blijven je zuigers hangen? Heb je al een keer ontlucht en de zuigers goed schoongemaakt?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Terug naar Canyon ermee. Wellicht hebben ze er meer klachten mee (in de zelfde serie) en blijkt het een 'known issue' te zijn. Je zou kunnen doen wat 53/11 aanbeveelt, maar het lijkt erop dat er iets geks aan de hand is. Een slag in je schijven hoort niet te gebeuren.
(Naast fiets, techniek en materiaal blijft er nog een factor over: de fietser. Kan het zijn dat jij een factor bent. Kan het zijn dat jij een 'angstremmer' bent en dat je continu aan het remmen bent. In dat geval kan oververhitting een rol spelen)
(Naast fiets, techniek en materiaal blijft er nog een factor over: de fietser. Kan het zijn dat jij een factor bent. Kan het zijn dat jij een 'angstremmer' bent en dat je continu aan het remmen bent. In dat geval kan oververhitting een rol spelen)
Hoi, Als ik issues heb met aanlopende blokjes dan neem ik tijdens de rit (testride) een passende imbus mee. Doet "het fenomeen" zich voor dan stop ik en kijk (visuele inspectie) of de remblokken evenveel speling hebben. Vermoed ik een scheve schaats, dan centreer ik ze door de boutjes een beetje te lossen waardoor de remklauw kan schuiven, de rem in te knijpen en daarmee gelijktijdig de boutjes waar vast te draaien. weer ff kijken naar positionering van de remklauw en de speling van de blokjes tov de schijf. . Daarbij, probeer wat druk op het zadel uit te oefenen en varieer wat met het aandraaimoment van (een goed)de wielspanner. Dan weer fietsen en bemerk ik hopelijk dat het wegblijft.
En in het negatieve geval, zou er ook een groter probleem kunnen zijn. Slepende zuiger, inferieure schijven, frame issue, Maak ook je schijven een keer goed schoon met bijv daarvoor op de markt beschikbare disccleaner.
Rijden met schijven gaat ook gepaard met technische issues. Succes.
En in het negatieve geval, zou er ook een groter probleem kunnen zijn. Slepende zuiger, inferieure schijven, frame issue, Maak ook je schijven een keer goed schoon met bijv daarvoor op de markt beschikbare disccleaner.
Rijden met schijven gaat ook gepaard met technische issues. Succes.
De groeten