Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Nieuwe mtb kopen

Spyke78

Spyke78 22 feb 2018 12:24

Beste allen,

Graag zou ik willen weten wat jullie mening is over het volgende.

Na 1,5 jaar op een hybridefiets te hebben gefiets het besluit genomen om een mtb te kopen omdat ik toch vaker de onverharde weg op zoek en dit niet echt lekker is met een hybride fiets.
Nu ben ik samen met de lbs achter gekomen dat de cube reaction 2018 het beste bij mij past.
Maar ik zit nog te twijfelen welk type.
De een is de reaction pro (aluminium) de ander is de reaction C:62 (carbon).
Qua prijs zeg ik de pro qua looks de C:62.
beide zijn bijna het zelfde afgemonteerd (xt/slx) en het gewichtsverschil is ongeveer 0.9 KG.
Wat is jullie mening hierover wat te kopen?

Gebruikersavatar
noepzor
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 01 sep 2009 15:49
Locatie: Goor

Gebruikersavatar noepzor 22 feb 2018 14:57

Hoe groot is het prijsverschil, hoeveel verschil zit er in afmontage (andere vork?). Heb je 2 linkjes naar de betreffende uitvoeringen?
TREK Emonda SL5 Afbeelding

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 22 feb 2018 15:39

Welgemeend advies; als je portemonnee het verdraagt, volg je hart, ander blijf je toch met een kater achter. OP ratio is er van alles te zeggen voor beide en wij kunnen hier heel goed rationeel beredeneren wat voor jou het beste zou (kunnen) zijn, Uiteindelijk zul je als je niet met je hart kiest altijd blijven denken aan die andere uitvoering.
Ach, ik zeg ook maar wat

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 22 feb 2018 16:11

Ik neem aan dat het om deze 2 fietsen gaat https://www.mantel.com/product-compare? ... 9346,49326. Persoonlijk vind ik de meerwaarde van de c62, gerelateerd aan het prijsverschil, te klein. Dan geef ik het geld wat je daarmee bespaart liever aan andere dingen uit. Maar ik denk dat het advies van ophetkantje een goed advies is.
Mijn Strava

Plaats reactie