Hallo allemaal , ik heb een vraag mbt de kosten van een aantal dingen ...
Ik heb de volgende dingen laten vervangen bij de lbs .
De versnelings kabels .
De ketting
De derailleur wieltjes
De casette
De 3 kettingbladen
En natuurlijk het smeren en afstellen
Ik heb het volgende al nieuw aangeschaft ; de wieltjes , de ketting en de versnellingskabels .
Nu moest ik €220,00 betalen en vraag mij af of dat ongeveer gelijk is met wat jullie betalen bij de lbs ?
Kosten Fietsenmaker
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15963
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Dan zal je toch iets meer informatie moeten geven over welke onderdelen er juist gemonteerd zij.
Een XTR cassette kost nu eenmaal meer dan een Deore cassette.
Een XTR cassette kost nu eenmaal meer dan een Deore cassette.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Als bij die prijs de cassette en voorbladen zitten dan is dat al een behoorlijk deel van de prijs. En alles bij elkaar is het nog best wat werk. Dus echt heel gek is de prijs niet.
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Berichten: 1754
- Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
- Locatie: Soest
- Contact
Ga eens uit van pakweg 60,- per uur. Als ik de werkzaamheden zo zie, ziet je toch aan 60 minuten of ik moet er heel erg naast zitten. Hoe makkelijk kon het oude spul er af bijvoorbeeld?
Verder idd veel afhankelijk de groep die je er op hebt zitten. Ik zou een gat in de lucht springen met dat bedrag voor mijn Eagle.......
Verder idd veel afhankelijk de groep die je er op hebt zitten. Ik zou een gat in de lucht springen met dat bedrag voor mijn Eagle.......
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
Als de werkuren even snel inschat
De versnellingskabels > 30 min
De ketting > 10 min
De derailleurwieltjes > 15 min
De cassette > 10 min
De 3 kettingbladen > 15 min
En natuurlijk het smeren en afstellen > 15 min
Kom ik op 1h35 min. Laten we het afronden op 1,5 uur. Dat is toch al snel 75-90 euro aan arbeidsloon.
Ik vind 't geen gekke prijs, zeker als je bedenkt dat FM's adviesprijzen rekenen voor hun onderdelen.
De versnellingskabels > 30 min
De ketting > 10 min
De derailleurwieltjes > 15 min
De cassette > 10 min
De 3 kettingbladen > 15 min
En natuurlijk het smeren en afstellen > 15 min
Kom ik op 1h35 min. Laten we het afronden op 1,5 uur. Dat is toch al snel 75-90 euro aan arbeidsloon.
Ik vind 't geen gekke prijs, zeker als je bedenkt dat FM's adviesprijzen rekenen voor hun onderdelen.
Als de FM bij de Bovag is aangesloten, dan hanteert hij ook de Bovag uurtarieven. Deze hangen aan de muur in de werkplaats of zijn opvraagbaar. Op een reparatiebon staan uren en materialen netjes gespecificeerd, net als bij de auto.
Als je het niet vertrouwt, vraag dan in de winkel om uitleg. Krijg je geen goede uitleg, of vertrouw je het alsnog niet, dan lijkt het me dat je voor het laatst geweest bent.
Als je het niet vertrouwt, vraag dan in de winkel om uitleg. Krijg je geen goede uitleg, of vertrouw je het alsnog niet, dan lijkt het me dat je voor het laatst geweest bent.
Ik moest laats 190 euro betalen, voor het vervangen van de trapas lagers en stuurlagers. Verder alles uit elkaar en gesmeerd inclusief nieuwe ketting. Ik schrok ook, echter als je de tijd meeneemt inclusief de losse onderdelen dan is het een normale prijs.
Dus die 220 en de werkzaamheden en onderdelen die nieuw zijn, geen rare prijs i.m.o.
Dus die 220 en de werkzaamheden en onderdelen die nieuw zijn, geen rare prijs i.m.o.
-
- Forum-lid
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03
Denk dat het ook wel mee valt vorig jaar heb ik m'n cassette en grote blad vervangen die had ik zelf gekocht[ 90 Euro] op internet en toen aan de fietsenmaker gevraagd of hij hem er op kon zetten de kosten waren volgens mij 32 euro.
122 Euro bij elkaar dus.
122 Euro bij elkaar dus.