Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Mores op de mountainbike(?)

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2326
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 13 feb 2017 15:03

Probleem van vaste mtb-routes is dat ze veelal gebonden zijn aan een maximum breedte, waardoor het passeren doorgaans een lastig verhaal wordt. Zo mag de nieuw aangelegde mtb-route van Schoorl (richting Groet) niet breder zijn dan 80 cm en is daardoor een lange singletrack geworden (met veel krappe en technische bochten erin, inclusief het nodige klimwerk), terwijl de meeste mountainbike-sturen tegenwoordig ook al bijna 80 cm breed zijn. Naar verluidt hebben sommige trailbouwers inmiddels 'n paar testrondjes gereden met een gemiddelde van circa 7 km/u... Het lijkt dan ook niet onverstandig om t.z.t. de Schoorlse filemeldingen in de gaten te houden. ;)

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 13 feb 2017 17:33

Gisteren de apeldoornse heuvelen toertocht gedaan in de sneeuw. De 50 km was afgelast ivm richels en single tracks die je niet kon zien onder de sneeuw... mijns inziens de juiste beslissing omdat er op de 32 km ( die wel doorging) al diverse bikers onderuit gingen.

ontopic ; vwb het in de weg fietsen van langzamere deelnemers, ik heb het nooit storend gevonden en wacht op een moment totdat ik er wel langs kan. En als je zelf het idee hebt dat je de boel ophoudt, dan kun je ook gewoon even stoppen op het moment dat jou dat uitkomt. Als ik een onzeker persoon voor me heb dan geef ik het vaak even aan bv : "ik haal je zo links" of "blijf gewoon fietsen"... soms merk je gewoon dat de persoon die je snel naderd niet erg bedreven is en soms zelfs angstig fietst. Overigens is het mijn ervaring dat de meeste toertochten zo tussen 9-11 starten en de snelle jongens proberen vaak om 9 uur gelijk weg te zijn en indien mogelijk nog wat eerder. Dus indien wat langzamer, niet gelijk om 9 uur vooraan staan te dringen, ook logisch want alles wat sneller is en achterop komt wil jou voorbij.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4347
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 13 feb 2017 20:27

He Apeldoorn was ik ook gisteren. Viel mij op dat er niet heel veel deelnemers het risico hebben genomen af te reizen naar de veluwe. Verder werd er ook zeer rustig aan gereden vanwege de gladheid. En inderdaad 32 km was intensief genoeg met die gladheid

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 14 feb 2017 09:04

scottwilko schreef:He Apeldoorn was ik ook gisteren. Viel mij op dat er niet heel veel deelnemers het risico hebben genomen af te reizen naar de veluwe. Verder werd er ook zeer rustig aan gereden vanwege de gladheid. En inderdaad 32 km was intensief genoeg met die gladheid
Het was idd erg rustig. Achteraf had ik liever nog een keer de 32 km gedaan maar toen was ik al op weg naar huis.

Komende zondag toertocht stroe, 50km van de veluwe renners

Plaats reactie