Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Mountainbikers Heuvelrug hebben vergunning nodig

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 30 nov 2018 19:28

daniel1975 schreef: 26 nov 2018 14:07 Nog steeds diep respect voor wat jullie gerealiseerd hebben :winkthumb:
Zeer Zeker Waar. Een schijntje voor wat je krijgt!
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

piethenk
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:03

piethenk 03 dec 2018 15:40

MTB Heuvelrug schreef: 26 nov 2018 13:27 Het vignet is geldig voor alle leeftijden. Het jaarbedrag is bewust bescheiden gehouden. Er zijn weinig systeemkosten. Voor een bedrag waar je een bidon van kunt kopen, of aan twee toertochten mee kunt doen, kun je een jaar fietsen op alle negen routes van MTB Heuvelrug.

Stel dat er mogelijkheden zouden komen voor bijv. dagkaarten, kinder- of pensionado-kaarten, dan gaan de kosten van het systeem daarmee direct omhoog evenals de handlings-inspanningen van de aangesloten horeca en fietsenzaken.
Daarmee spannen we het paard achter de wagen.
Snap ik heel goed! Voor mij is het dan ook geen probleem: ik fiets er tientallen keren per jaar en het vignet koop ik bij de plaatselijke LBS. Met alle liefde.

Maar ik sprak vorige week een groepje van 6 of 7 jongens op een parkeerplaats van route Amerongen. Ze kwamen uit het noorden en hadden nog nog nooit van dat vignet gehoord. Ze vroegen mij er toevallig naar omdat ze het op het bord gelezen hadden.

Ik legde ze het systeem uit, waarnaar hun begrijpelijke reactie kwam: "Ja, maar jij fietst hier elk weekend, wij één keer per zoveel jaar." en verder ook van de begrijpelijke reacties als "Maar waar moet ik het vignet dan gaan kopen? Ik zie hier nergens een mogelijkheid toe." naast de "7,50 voor één keer fietsen in het bos?" En als laatste: "Ach, er zijn toch geen controles en als die er wel zijn, dan verzin ik wel wat."

Het lijkt erop dat de vignetteninkomsten het moeten hebben van de vaste rijders. Een dagkaart die op de website te kopen is, printen oid, zou een mooi alternatief zijn (maar ik begrijp dat het niet de bedoeling is om x uit te geven aan zo'n systeem en er 2x voor te moeten betalen :)

Verder: nogmaals, niets dan lof voor de prachtige routes die jullie gemaakt hebben de afgelopen jaren!! Elke keer weer genieten!!!

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 03 dec 2018 15:46

piethenk schreef: 03 dec 2018 15:40

Maar ik sprak vorige week een groepje van 6 of 7 jongens op een parkeerplaats van route Amerongen. Ze kwamen uit het noorden en hadden nog nog nooit van dat vignet gehoord. Ze vroegen mij er toevallig naar omdat ze het op het bord gelezen hadden.

Ik legde ze het systeem uit, waarnaar hun begrijpelijke reactie kwam: "Ja, maar jij fietst hier elk weekend, wij één keer per zoveel jaar." en verder ook van de begrijpelijke reacties als "Maar waar moet ik het vignet dan gaan kopen? Ik zie hier nergens een mogelijkheid toe." naast de "7,50 voor één keer fietsen in het bos?" En als laatste: "Ach, er zijn toch geen controles en als die er wel zijn, dan verzin ik wel wat."

...
Dat zijn dan 6 of 7 domme Grunningers. Zonder voorbereiding vanuit Groningen naar UHR?
En hun reactie … wat mij betreft mag daarom de pakkans worden verhoogd naar 100% :lol:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 03 dec 2018 15:59

Mee eens hoor. Als je een takke-eind in de auto gaat zitten, dan kijk je toch even waar je heen gaat? Op https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl/ is in ieder geval duidelijk te lezen dat je een vignet dient te hebben.

Als een vignet nou 20 euro zou kosten, dan zou ik de vraag om een dagkaart wel begrijpen, maar in dit geval moet je die 7,50 in het ergste geval maar zien als toegangskaartje voor een dag(deel) veel plezier.

(mij kostte de heuvelrug dit jaar omgerekend minder dan een halve cent per gereden km :-D)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 03 dec 2018 20:18

piethenk schreef: 03 dec 2018 15:40Maar ik sprak vorige week een groepje van 6 of 7 jongens op een parkeerplaats van route Amerongen. Ze kwamen uit het noorden en hadden nog nog nooit van dat vignet gehoord. Ze vroegen mij er toevallig naar omdat ze het op het bord gelezen hadden.
Ik legde ze het systeem uit, waarnaar hun begrijpelijke reactie kwam: "Ja, maar jij fietst hier elk weekend, wij één keer per zoveel jaar." en verder ook van de begrijpelijke reacties als "Maar waar moet ik het vignet dan gaan kopen? Ik zie hier nergens een mogelijkheid toe." naast de "7,50 voor één keer fietsen in het bos?" En als laatste: "Ach, er zijn toch geen controles en als die er wel zijn, dan verzin ik wel wat."
Dacht zo'n beetje "alles" mee gemaakt te hebben mbt de UHR, maar deze slaat zo'n beetje alles.
Pakweg 300 tot 400 km in de auto (als "Grunningen" klopt) dan op de UHR terecht komen en van niets weten............
Vermoed/hoop dat dit de uitzonderingen zijn.
Ze wisten wel dat de gulden afgeschaft is?
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

tweetywashere
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2016 09:09

tweetywashere 04 dec 2018 18:26

Je zou een mobiel appje kunnen maken waarnaar op de borden verwezen wordt. Wellicht daardoor toch nog meer inkomsten. Want echt, het is het ontzettend waard!

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 04 dec 2018 19:04

Vingers omhoog graag voor wie de borden aan de rand van een bos wel eens gezien heeft. En ook nog gelezen heeft.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 04 dec 2018 19:34

Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 04 dec 2018 20:14

10 punten.
Kun je nog herhalen wat er ongeveer op staat? Open boektentamen. Opzoeken mag.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 04 dec 2018 21:38

tweetywashere schreef: 04 dec 2018 18:26 Je zou een mobiel appje kunnen maken waarnaar op de borden verwezen wordt. Wellicht daardoor toch nog meer inkomsten. Want echt, het is het ontzettend waard!
'Even' een appje bouwen inclusief beveiliging, betaalmogelijkheid, en daarachter ook weer systeem waarmee de bo(w)a kan checken of er betaald is.....

Ka-chinggggg.

Dan moet je verdomd veel dagkaartjes verkopen om zo'n app terug te verdienen. Neuh, gewoon € 7,50 lappen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 05 dec 2018 07:16

Nee_Nee schreef: 04 dec 2018 20:14 10 punten.
Kun je nog herhalen wat er ongeveer op staat? Open boektentamen. Opzoeken mag.
Exact zal idd lastig worden :mrgreen:
Zijn ook verschillende borden aanwezig. Volgens mij is er een keertje bij mountainbike.nl een verzameling van verschillende borden in een forumtopic gezet. Waren heel veel verschillende exemplaren bij.
Maar wandelen op paden, fietsen op aanwezige (fiets)paden, niet na zonsondergang (hele belangrijke die helaas wel eens vergeten wordt)
Eea in mooie PFD samengevat : https://www.np-utrechtseheuvelrug.nl/do ... 272354.pdf

Maar wat je ook plaatst/publiceert: Blijven altijd lieden die van niets weten, maar feitelijk van niet willen weten. Zeker mbt aanschaf sticker van slechts 7,50 kan je vraagteken zetten bij mentaliteit (voorzichtig uitgedrukt, anders krijg ik ongetwijfeld commentaar over me heen)
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 08 dec 2018 08:31

Van de week vignet 2019 aangeschaft. Omdat ik nog nooit op een van de routes had gefiets had ik geen 2018 vignet. Ik had voor vrijdag een lange rit geplant. Maar wat bleek het 2019 vignet is pas geldig vanaf 1 jan. Toch maar gestart en lekker 90 km gecrosst over de routes. Het lag er goed bij je kan goed zien dat er hard word gewerkt om dit zo te houden.

In het nieuwe jaar maar weer eens een leuke route doen.

Plaats reactie