Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Mountainbikers Heuvelrug hebben vergunning nodig

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 08 jan 2021 21:29

Ik veronderstel dat de schapen dan wel worden overgespoten. Ipv de gele stip op hun kont een rood MTB logo.
o'7o

MTB Heuvelrug
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 jan 2015 12:03
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contact

MTB Heuvelrug 24 jan 2021 20:01

Op zondag 24 januari 2021 is er een handhavingsactie gehouden op het MTB-parcours Leersum in samenwerking met Politie, Utrechts Landschap, Staatsbosbeheer, Recreatie Midden-Nederland en de RUD.
MTB Heuvelrug was met enkele vrijwilligers aanwezig passanten te tellen.

Tijdens deze actie is er gecontroleerd op het kunnen tonen van mountainbike vignetten die nodig zijn om op de mountainbike route te mogen fietsen.

Er zijn in totaal 511 mountainbikers gecontroleerd. Hiervan hadden 58 mountainbikers geen vignet. Deze personen zijn allemaal geverbaliseerd.

Op korte termijn zullen we wederom een handhavingsactie houden.
link: Website

MTB Heuvelrug
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 jan 2015 12:03
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contact

MTB Heuvelrug 24 jan 2021 20:07

Helaas komen we daarbij steeds meer mensen tegen die ons vertellen dat ze een route gedownload hebben (op Komoot) en dus geen vignet nodig hebben, want ze komen op de andere paden rijden

Dat levert ook een prent op en levert ook ergenissen op bij andere recreanten. En breekt ook het vertrouwen af waar we met de mtb-routes sinds 2007 aan gewerkt hebben en waar we sinds 2014 de nieuwe routes mee voor elkaar gekregen hebben

Beluister deze podcast eens svp:
https://omny.fm/shows/juke-podcasts/pla ... tyle=cover

De Fiets Podcast is een podcast van Fiets Magazine en Procycling.
#16 Hoe gaan we als fietsers om met het bos?
link: Website

Veen
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 sep 2017 20:36
Locatie: N.O. Drenthe

Veen 07 okt 2022 16:08

Eind dit jaar ga ik met een aantal (4) collega’s mountainbiken. Vermoedelijk op een route van Natuurmonumenten.

Uiteraard schaffen we zonder morren een vignet aan. Zelf ben ik lid en kan profiteren van korting, ik kan ook aangeven meerdere vignetten te willen kopen en krijg dan ook meerdere keren de korting.

Dan nu de vraag: staan die vignetten op naam? Die collega’s maken namelijk geen onderdeel uit van het gezin en zijn dus ook geen lid via mij. Gaat maar om een paar euro maar we blijven Ollanders hé! Hoop dus dat het officieel kan zonder kunstgrepen.
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 07 okt 2022 16:19

Wat een flauwekul voor een paar euro's korting, gewoon die vignetten ieder voor zich laten kopen, tenslotte gaat daar er ook een deel vanaf voor natuurbeheer en onderhoud waar je dan weer van kan profiteren.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 07 okt 2022 19:19

Ach als iemand in december bereid is nog vignetten te kopen voor 2022 om daar dan 1x gebruik van te maken dan is die kortingsvraag in dat perspectief niet onredelijk.

Antwoord op je vraag: de heuvelrugvgfnetten staan niet op naam, of dat ook voor de vignetten die via natuurmonumenten gaan, weet ik dan weer niet.

thec
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 jan 2011 16:55

thec 07 okt 2022 19:25

Je kan ook een dagkaartje kopen, volgens mij e5 pppd.
https://www.natuurmonumenten.nl/node/29240
Niets is zeker, en zelfs dat is onzeker

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 07 okt 2022 19:35

Vignetten staan niet op naam. Kans op controle is ook bijzonder klein. Dat geschreven hebbende: je bent echt een kansloze loser als je zwart gaat rijden...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 07 okt 2022 19:37

Eind december krijg je bij aankoop volgens mij al het vignet (sticker) voor 2023.
Dit was een paar jaar geleden wel zo bij de Loonse en Drunense Duinen.
Ik kom daar ieder jaar 1 of maximaal 2 keer maar het vignet is altijd goedkoper dan de benzine om er te komen of de omelet na het rondje.

Veen
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 sep 2017 20:36
Locatie: N.O. Drenthe

Veen 07 okt 2022 19:51

Dank allen, vanaf 20/10 kun je vignet 2023 kopen die al meteen bij ontvangst in oktober geldig is. Zodra bekend is waar we gaan stem ik even met NM af wat mogelijk is en zal dan vignetten, al dan niet met korting, aanschaffen. Zwart rijden of op andermans naam is sowieso een no-go.
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 07 okt 2022 20:00

Koop gewoon dat vignet en ondersteun daarmee de mtb community. Of je nu 1x of 30x per jaar gaat.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

ic3d
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 jan 2017 21:58

ic3d 07 okt 2022 22:07

Ik zou denk ik wel onderscheid maken tussen veelgebruikers en dagjesmensen. Wanneer je wekelijks gebruik maakt van een route, dan zou het bedrag best hoger mogen zijn dan 7,50. Voor mensen die gewoon een fietsje huren en het een keer willen proberen is 7,50 relatief dan weer "veel" geld. Alhoewel, 7,50 is eigenlijk niks, maar relatief dus.

Ik ben een tijd terug tijdens een studiedag (zodat we niemand in de weg reden) met een groep kinderen van de basisschool naar de duinen gegaan. Een soortement van kennismaking met het MTBen. Allemaal fietsje huren en allemaal een vignet. Na 10KM op het gemakkelijkste stuk waren de meeste al klaar. Is toch anders dan wanneer je 1000KM per jaar op een trail rijdt.

Maar goed, bottomline is dat ik (als veelgebruiker) 7,50 een schijntje vind. Ik ben alle vrijwilligers in ieder geval erg dankbaar. Als ik weer iets meer tijd heb (drukke baan, kinderen, etc) dan zal ik mij aanmelden te helpen.

Plaats reactie