Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Mountainbikers Heuvelrug hebben vergunning nodig

marsman
Forum-lid
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 14 jul 2020 14:29

Je hebt inderdaad een bril nodig als je die borden niet ziet. Maar kan me best voorstellen dat een gezinnetje die een dagje heuvelrug gaat doen even niet weet waar ze moeten zijn en dan doorfietst. Ik vind dat allemaal niet zo'n halszaak. Ik denk dat meer dan 95% nu wel een vignet heeft. Toch?
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 14 jul 2020 18:10

marsman schreef: 14 jul 2020 14:29 Ik vind dat allemaal niet zo'n halszaak. Ik denk dat meer dan 95% nu wel een vignet heeft. Toch?
Als 35 van de 255 gecontroleerden geen vignet hebben dan heeft 86% er wel eentje.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 14 jul 2020 20:47

100% een vignet zal een utopie zijn, dit evenals dat 100% vd fietsers bij een toertocht het inschrijfgeld betaald.
Mentaliteit of “niet weten” of “ is openbare weg” en vast nog meer redenen.
In dat opzicht weinig verschil. Overigens als je de beroemde 80/20 regel hanteert, dan valt het zat mee.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 15 jul 2020 21:38

MTB Heuvelrug schreef: 14 jul 2020 13:23 Afbeelding

Deze borden staan op elke route. Afhankelijk van de lengte drie of vier. Dus als je de routes Lage Vuursche, Hoge Vuursche, Austerlitz, Zeist, Leersum, Hoge Ginkel, Amerongen, Kwintelooijen of Rhenen hebt gereden, dan ben je er minstens enkele keren langs gereden.

Wat betreft subsidies en het dragen van kosten voor recreatieve voorzieningen: die zijn er alleen voor wandelen en fietspadfietsen (basisvoorzieningen). Al het andere wordt niet bekostigd en daar heeft Staatssecretaris Bleeker in 2012 nog eens de helft lachend afgehaald.
Wij hebben de handschoen opgepakt. De ruiters en koetsiers merken als dat ze drie keuzes hebben: niets doen, zelf doen, tegen vergoeding laten doen.
Ik zal ze morgen tellen, maar zoals ik zeg: je kan op tal van plekken de trails op en af. Je kan hele stukken rijden zonder ook maar 1 bord tegen te komen.
Wordt je net op dat moment gesnapt ben je de sjaak.

En ik moet je eerlijk bekennen: als wij de trails op gaan, dan gaan we niet stilstaan om het bord te lezen. Het is nu voor het eerst dat ik die eerste regel lees...
Het is een veel te lang verhaal om te lezen als je er langs fietst.

Zal vast mijn probleem zijn.

Ik zou dat hele verhaal 2 alinea's verder zetten en de eerste regel net zo groot maken als "Amerongse berg".

Dit ziet eruit als een 50km/uur bord waar heel veel tekst op staat en 1 van de belangrijkste zaken, de 50km/u in kleine letters in een heel verhaal...

Maar goed, wij hebben een vignet, maar ik kan me voorstellen dat velen hier compleet overheen lezen of het pas zien zodra ze al halverwege zijn (er zijn daar ook nogal veel toeristen).

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 16 jul 2020 07:48

Met 50 km/u op de plekken van de borden? Dan heb je overal een KOM te pakken. :mrgreen:
Ik denk dat de communicatie mbt vignet goed in orde is, op een aantal plekken duidelijke borden. Dan blijft er altijd een categorie die “ niet wil/ van niets weet” en dat voor 7,50 per jaar..............
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6084
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 16 jul 2020 08:45

Ik denk dat een score van >80% eigenlijk gewoon heel goed is.
Controles zijn er ook niet vaak, dus het is niet alsof er een schrikbewind gevoerd wordt op de vignetten.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

el_loco
Forum-lid
Berichten: 968
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 23 jul 2020 14:30

Vandaag voor het eerst met m`n stokoude opgeknapte MTB de route bij Lage Vuursche gedaan, supervet. Sowieso die €7,50 meer dan waard. (al moet ik ook zeggen dat ik via fora e.d. wist van het vignet, want echt duidelijk vind ik het ook niet aangegeven dat je dat nodig hebt)
Maar ik ga dit zeker vaker doen, erg cool!

MTB Heuvelrug
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 jan 2015 12:03
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contact

MTB Heuvelrug 16 nov 2020 16:11

Afbeelding

Het nieuwe oranje vignet 2021 is vanaf zaterdag 21 november beschikbaar in de fietsenzaak, de horeca en webwinkel. Het vignet is geldig vanaf 1 december 2020 en geldig tot en met 31 december 2021. De prijs is ongewijzigd en bedraagt 7,50.
Je huidige roze vignet 2020 is nog geldig tot en met 31 januari 2021. Daarmee heb je dus *tot en met 31 januari* de tijd om een nieuw vignet te scoren.
Kies s.v.p. een rustig moment om een nieuw vignet te halen en houd altijd de geldende RIVM-regels aan. Is het ergens te druk, kom dan op een later moment nog een keer.
Horeca is momenteel gesloten, maar ondernemers zijn creatief en op veel plekken is coffee-to-go beschikbaar inclusief vignet.

Het vignet is geldig op alle 9 routes op de Utrechtse Heuvelrug. Dat zijn Hoge en Lage Vuursche, Conti-Austerlitz, Zeist, Leersum, Hoge Ginkel, Amerongen, Kwintelooijen en Rhenen.

Middels het vignet draag je bij aan de routes en aan natuurbeheer rond de routes.
De actuele lijst van verkooppunten vind je hier:
https://recreatiemiddennederland.nl/wp- ... B-2020.pdf
Laatst gewijzigd door MTB Heuvelrug op 17 nov 2020 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
link: Website

marsman
Forum-lid
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 16 nov 2020 16:26

Ik heb dit jaar een jaartje Drunen gedaan, maar wil komend weekend weer een keer naar de Heuvelrug. Ik heb geen sticker van 2020. Mag je met de 2021 sticker nu ook al rijden, of moet je wachten tot 1 december?
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27533
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 nov 2020 16:57

2021 sticker is nog niet verkrijgbaar en ook nog niet geldig. (geldig vanaf 1 december 2020).

Als ik je nog een tip mag geven: ga niet in het weekend gaan of je moet heel vroeg gaan.

Mijn andere tip is om de route(s) van Den Treek te gaan rijden. Dat is een ander vignet en daar kun je ook een dagkaart kopen voor 5 euro, gewoon via de site. Ook hier geldt: vroeg gaan.

Link voor een dagkaart: https://www.dentreekhenschoten.nl/mtb/#vignet-bestellen

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 nov 2020 17:12

Wat is er leuk aan de Treek? Nog nooit geweest.
Less is bore

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5380
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 16 nov 2020 18:40

marsman schreef: 16 nov 2020 16:26 Ik heb dit jaar een jaartje Drunen gedaan, maar wil komend weekend weer een keer naar de Heuvelrug. Ik heb geen sticker van 2020. Mag je met de 2021 sticker nu ook al rijden, of moet je wachten tot 1 december?
Ga naar de route ede in combi met de nieuwe route otterlo. Die zijn van Mtb Zuid-Veluwe, net zo goed en zonder vignet te rijden.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie