Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Onderzoeksvragen m.b.t. trigger shifters

Loeky
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2012 14:03

Loeky 09 feb 2012 14:05

Beste bikers, voor mijn afstudeeropdracht wil ik jullie graag wat vragen stellen met betrekking tot trigger shifters. Gelieve jullie antwoorden in een post in dit topic te verwerken.

1. Hoeveel ben je bereid maximaal uit te geven voor een kwalitatief hoogwaardige trigger shifter?
2. Wat is het belangrijkste keuze aspect bij het kopen van een dergelijk product?
3. Wat is het maximaal toegestane gewicht van de shifter?
4. Geef je de voorkeur aan schakelen met alleen de duim of aan schakelen met duim en wijsvinger?
5. Moet(en) de hendel(s) verstelbaar zijn?
6. Hoeveel tijd mag het verwisselen van een kabel maximaal kosten, exclusief het opnieuw afstellen van de derailleur?
7. Moet de shifter een (verwijderbare) indicator hebben?
8. Moet de shifter van het stuur kunnen worden geschroefd zonder dat er andere componenten losgeschroefd moeten worden?

Alvast bedankt voor jullie moeite!

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 09 feb 2012 16:02

1. shifters gaan toch per paar? € 100, per paar. ik geef de voorkeur aan gripshift. 2. foutloos, licht, en snel schakelen. 3. 200 gram per paar. 4. zie antwoord 1. 5. zie antwoord 1. 6. onbelangrijk, 15 min. 7. indicator ja, verwijderbaar nee, 8. nee, dat zal de stabiliteit niet ten goede komen, met gripshift is deze optie niet realistisch.

reinr
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2006 16:30
Locatie: Lelystad
Contact

reinr 09 feb 2012 19:22

is deze wijze van enquete / onderzoek goegekeurd door je docent / hoogleraar?
en aan welke opleiding ben je verbonden?
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 09 feb 2012 21:48

Ai, de geheime dienst ziet ook alles! 8-)
Loeky, vraag om een posting per PB! Die gladjakkers in hun trenchcoats ben je zo te slim af.
De zieligerds.

Loeky
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2012 14:03

Loeky 10 feb 2012 12:08

reinr schreef:is deze wijze van enquete / onderzoek goegekeurd door je docent / hoogleraar?
en aan welke opleiding ben je verbonden?
Enquêteren op deze manier is toegestaan, anders zou ik het ook niet doen. De opleiding betreft Industrieel Product Ontwerpen.

Antwoorden per PB is uiteraard ook toegestaan.

Loeky
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2012 14:03

Loeky 14 feb 2012 09:57

Nog mensen die bereid zijn om mij met een paar minuten van hun tijd verder te helpen? Het is tenslotte voor jullie eigen bestwil.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 feb 2012 14:27

Loeky schreef:Nog mensen die bereid zijn om mij met een paar minuten van hun tijd verder te helpen? Het is tenslotte voor jullie eigen bestwil.
Pardon? Dat lijkt me nogal pretentieus. Ben het met reinr eens dat dit een waardeloze manier is om aan je gegevens te komen. Gratis tip: doe eens een beetje moeite voor je afstuderen, komt het eindproduct meestal wel ten goede
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 feb 2012 15:38

klimmer schreef:7. indicator ja, verwijderbaar nee, .
Dat is toch onzin? Shimano heeft daarin toch de perfecte oplossing gevonden; die lelijke indicatoren zijn gewoon te verwijderen, maar de liefhebber kan ze laten zitten. Is dus keuze van de gebruiker en iedereen dus blij.
Oja, en waarom als gripshiftlover een enquete over triggers invullen met niet relevante antwoorden :shock:
Less is bore

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 14 feb 2012 21:37

Loeky schreef:
reinr schreef:is deze wijze van enquete / onderzoek goegekeurd door je docent / hoogleraar?
en aan welke opleiding ben je verbonden?
Enquêteren op deze manier is toegestaan, anders zou ik het ook niet doen. De opleiding betreft Industrieel Product Ontwerpen.

Antwoorden per PB is uiteraard ook toegestaan.
Je zóu de boel ook ff in thesistools kunnen kloppen, dat vult al een heel stuk prettiger in. :idea:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

reinr
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2006 16:30
Locatie: Lelystad
Contact

reinr 17 feb 2012 17:32

ben verbaasd dat dit mag als enquete en dat je dat benoemd als 'voor je bestwil'. wat vind je zelf van de feedback ondertussen?
maar goed succes met je onderzoek en de verwerking van de resultaten
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 17 feb 2012 19:13

Was het niet Steve Jobs die zei "[marktonderzoek] heeft geen zin. Klanten weten niet wat ze willen, omdat zij zich niet voor kunnen stellen wat mogelijk is."
Laatst gewijzigd door scepticus op 17 feb 2012 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 17 feb 2012 21:32

ik geloof dat de hele geheime dienst je op het spoor is, althans zij die denken dat ze ontzettend belangrijk zijn.. :cry:
bij gebrek aan een mening.

Gesloten