Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

na elke rit lucht op achter rem

abdousjaparov
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 13 okt 2011 13:52

abdousjaparov 13 nov 2011 22:29

hoi

als ik mijn mtb na een ritje afspuit met de tuinslag komt mijn hendel van mijn achter rem niet meer terug naar de juiste positie
kuis ik hem met een spons heb ik hier geen last van.

is er ergens een gaatje waar je niet met water mag op spuiten?

het gaat hier over avid juicy 3, want voor de rest ben ik zeer tevreden over deze remmen.

marcelca
Forum-lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2011 15:37
Locatie: Almere

marcelca 16 nov 2011 07:51

Tuinslang zou niets uit mogen maken, denk wel dat je ergens een lek hebt zitten of dat je remhandel misschien erg stroef loopt, andere mogelijkheid , spuit je misschien vuil tussen de zuiger waardoor die niet lekker terugkomt.

oplossingen:

- haal je remklauw er is af, remblokken eruit en voorzichtig je remhandel inknijpen zodat de zuiger een klein stukje eruit komt, kijk of op de rand van je zuiger geen vuil zit en smeer het even met remvloeistof en een wattenstokje, hierna voorzichtig terugdrukken met een schroevedraaier ( let op dat je niet de buitenkant van de zuiger beschadigd )
- scharnierpunt van je remhandel smeren met beetje kruipolie
- laatste mogelijkheid is lucht in je systeem, maar dat zou een spons of tuinslang niets uitmaken, dan zou je het altijd moeten hebben.

weet niet of je het doet maar fiets op de kop zetten bij hydraulische remsystemen gaat soms niet altijd even goed, ivm met lucht in het systeem, bij mij kan het wel ( doe het eigenlijk nooit ) maar het ligt een beetje aan het type

Ik heb heel lang met deore schijfremmen gereden en rijd nu met formula RX schijfremmen en maak altijd met de tuinslang mijn fiets schoon, mag geen probleem zijn..

Plaats reactie