Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Magura HS11 probleem

krommenek
Forum-lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 okt 2005 00:49

krommenek 15 okt 2011 19:58

Wie kan mij helpen met het volgende probleem:

Mijn Magura HS11 voorrem werkt niet meer goed. De linker remklauw gaat niet meer ver genoeg terug naar binnen als ik de remhendel los laat. De rechter remklauw functioneerd goed.

Dus de olieleiding gaat eerst naar de rechter remklauw en is daar door gelust naar de linker die dus niet meer ver genoeg teruggaat.

Het gevolg is dat de linker remblok aanloopt. Heb al wat PTFE = TEFLON spray langs de remcup gespoten maar dit helpt niet.

Wie weet wat het probleem is en hoe het op te lossen?

Groetjes,
---- Think ahead, Cycling forward. ----

reinr
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2006 16:30
Locatie: Lelystad
Contact

reinr 16 okt 2011 07:10

ik ken de binnenkant van deze magura niet maar over het algemeen moeten de cupjes en ringen vervangen worden na een tijdje. zeker met de komende kou gaat het snel erger worden.
probleem is: verharding van het ringetje, vuilophoping, evt. corrosie aan de binnenkant.
ik weet niet of magura revisiesetjes heeft: en je hebt een bleedkit nodig ook
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

ercmrj
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 sep 2010 18:54

ercmrj 16 okt 2011 17:29

Ik denk dat reinr gelijk heeft maar het ergste is dat je ze niet zomaar uit elkaar kan halen.
Hoe het met de nieuwe magura's zit weet ik niet maar ik heb een keer uit nieuwsgierigheid een oude uit elkaar gehaald (ik gebruikte deze niet meer) en daarbij moest ik een boormachine gebruiken. Aan de binnenkant zit namelijke een pinnetje in het aluminium huis geperst aan dit pinnetje zit het zuigertje met een veertje vast. MIsschien bestaat er wel een tooltje om dit op een professionele manier te demonteren maar dat weet ik niet.

reinr
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2006 16:30
Locatie: Lelystad
Contact

reinr 17 okt 2011 06:36

dan is het einde in zicht van je magura's....
een setje juicy's zijn lichter en wel goed te reviseren (ik heb geen verstand verder van die magura's!). voor 10 euro heb je dan nieuwe zuigertjes en ringetjes. verder is het een dhz klus
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 27 okt 2011 08:04

reinr schreef:dan is het einde in zicht van je magura's....
een setje juicy's zijn lichter en wel goed te reviseren (ik heb geen verstand verder van die magura's!). voor 10 euro heb je dan nieuwe zuigertjes en ringetjes. verder is het een dhz klus
Als je het niet weet (HS11 zijn velgremmen!), zeg dan niks. Onwetendheid kan je niet verweten worden, tenzij je ermee te koop loopt.

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1638
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 27 okt 2011 08:39

Mocht je op zoek zijn naar een nieuw setje HS11, die heb ik thuis nog wel liggen.
Mail me even als je interesse hebt.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

reinr
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2006 16:30
Locatie: Lelystad
Contact

reinr 28 okt 2011 08:14

Klimmer schreef:
' Als je het niet weet (HS11 zijn velgremmen!), zeg dan niks. Onwetendheid kan je niet verweten worden, tenzij je ermee te koop loopt."

rij zelf nu 5 jaar met magura hydraulische velgremmen ........
groet
Rein
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 29 okt 2011 21:27

Je spreekt je zelf dus tegen. wat wil je daarmee bereiken? Wat moet TS met een advies over de aanschaf van schijfremmen (+de daarvoor benodigde wielen), terwijl hij/zij een probleem heeft met velgremmen?

reinr
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2006 16:30
Locatie: Lelystad
Contact

reinr 30 okt 2011 02:48

@klimmer:
Krommenek vraag om een oplossing van zijn probleem: die geef ik hem/haar. Magura's weggooien en schijfremmen van Juicy nemen. Er zijn nog veel andere adviezen mogelijk wellicht. Maar dat is aan de Topicstarter.... .
off topic: waarin sprak ik mezef tegen volgens jou, en daarna maar weer on-topic?
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

isopropanol
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2011 08:54

isopropanol 06 nov 2011 16:38

Als ik het stelbusje aan de binnenkant van de remgreep aandraai, dan worden de remblokjes ook asymmetrisch versteld. Misschien eens proberen om het in zijn uiterste stand te zetten (meest open)?

Plaats reactie