Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

santos bikes

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 08 okt 2006 00:53

twee weken geleden heb ik een santos scc 03 besteld, deze zal over 5 weken uitgeleverd worden. omdat ik op dit forum bijzonder weinig info kon vinden over deze fietsen dacht ik, ff 'n topic starten. dus als jullie santos rijder zijn of een mening hierover hebben post het hier.
mijn bestelling
santos scc 03 designlak (afbeelding ter indicatie)





 





Balhoofd

Chris King Perdido


Banden set

Schwalbe Racing Ralph 2.25


Binnenbanden

Schwalbe


Cassette

Shimano LX


Crankstel + bracket

LX hollowtech 2


Derailleur achter

Shimano XT (rapid rise)


Derailleur voor

Shimano LX


Handvatten
<TD width=366 style="BORDER-RIGHT: #ece9d8; PADDING-RIGHT: 0cm; BORDER-TOP: #ece9d8; PADDING-LEFT: 0cm; PADDING-BOTTOM: 0cm; BORDER-LEFT: #

tomracertje
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 jul 2006 13:19

tomracertje 08 okt 2006 01:21

Welkom bij de club!

Ik ben erg te spreken over mijn santos alleen de leveringen duren wat lang!

mvg tom
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 okt 2006 09:19

Ook hier een zeer tevreden Santosgebruiker. Leveringen duren niet bijzonder lang vind ik. 2-4 weken is netjes, en dat is de tol die je betaald voor custom build. Bestel nu maar eens een willekeurige 13ineendozijn middenklasse auto; 2-3 maanden levertijd is je lot als het een beetje tegen zit.
Rij zelf een SCC02, X9, FSA MegaExo crankstel, Time pedalen, Ritchey WCS, Mavic Crossride, Marz.MX comp ETA.
Less is bore

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 08 okt 2006 13:25

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 08 Oktober 2006


Leveringen duren niet bijzonder lang vind ik. 2-4 weken is netjes, en dat is de tol die je betaald voor custom build

bij mij was het 7 weken.. sinds dat de santos tandem in het tijdschrift 'op pad' een lezerstest heeft gewonnen van o.a. koga.. zijn de levertijden extra lang geworden van de extreem gestegen vraag. er zijn al meer mensen aangenomen maar ze kunnen het niet aan... gewoon maar even wachten dus.. maar seizoen moet nog beginnen

Gebruikersavatar
tonnie
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 15 mar 2005 20:11
Locatie: Oosterhout (NB)
Contact

Gebruikersavatar tonnie 08 okt 2006 13:35

Ik heb afgelopen maanden zelf een Santos SCC03 opgebouwd met Rohloff-naaf. Voor meer info :
forum link

En het hele verhaal op mijn website :
Santos MTB met Rohloff.

En uiteraard een foto:

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 08 okt 2006 18:28

Mijn Santos SCC02 met MX-PRo eta, WCS, SLR, Crossmax XL, LX-XTR.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 22 okt 2006 23:52

vandaag op de beurs geweest.. komen een paar kleine aanpassingen... de crank gaat toch een xtr crank worden.. zat te twijfelen tussen de crankbroters cobalt sl en de xtr (toch maar wat meer budget genomen) maar de crankbrothters is een isis crank en daar heb ik toch geen zin in... tevens heb ik bij de stand van santos vernomen dat de regida velgen niet meer geleverd worden.. het zijn nu dt velgen... daarbij gaan de pedalen crankbrothers candy sl pedalen worden... de banden voor een nobby nic 2.1 en achter een racing ralph 2.1.. de remmen zijn overigens 'gewone' hs33 en geen firmtech.. zonde maar geeft nix.
 
iemand nog suggesties

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 23 okt 2006 00:03

Ik heb ook een Santos MTB, een SCC02 met SRAM X.0, FOX vork, Race face evolve crank en ritchey wcs carbon stuur / USE zadelpen.

Ik ben er erg tevreden over. Helaas wat minder tevreden over de lak. De fiets is 1,5 jaar oud en de lak op de bovenbuis is niet goed. De fiets is nu terug om overgespoten te worden (zeer waarschijnlijk netjes garantie). Maar elk nadeel heb zn voordeel: hij wordt nu mooi wit parelmoer. Is ie straks weer als nieuw.

Maar goed: Santos is aan te raden, de kleur Santos zwart niet.
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 okt 2006 00:22

Kleine aanvulling op dat lakprobleem: op de BikeMotion gaven ze bij Santos eerlijk toe dat er bij de frames in Santos-zwart van 1 tot 2 jaar oud hele slechte modellen zitten. Ze hebben toen wat problemen gehad met hun spuiters. Deze frames worden vrijwel altijd door Santos opnieuw gespoten.
Less is bore

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 23 okt 2006 00:49

gelukkig wordt de meine dan ook niet zwart (heb momenteel wel een zwarte maar geen santos) dit wordt mijn kleur;

tot mijn opluchting hoorde ik dat ze inmiddels de productie weer redelijk op schema hebben... de kans bestaat dus dat mijn fiets wat eerder afgeleverd wordt... kan niet wachten.. nu inmiddels zo'n 4-5 weken aan het wachten.. maar het geduld zal beloond worden zegt men...

Gebruikersavatar
tonnie
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 15 mar 2005 20:11
Locatie: Oosterhout (NB)
Contact

Gebruikersavatar tonnie 26 okt 2006 11:22

Ik heb zes weken ( precies volgens afspraak ) op mijn SCC03 frame moeten wachten. Maar ze zijn hun afspraak nagekomen, en het was het wachten wel waard.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 07 nov 2006 20:13

mijn fiets gaat zeer hoogst waarschijnlijk deze week verschijnen.. even nog een vraag.. de fiets zal geleverd worden met een wielenset bestaande uit dt X450 velgen, dt spaken en lx of xt naven.. nu heb ik nog een kleine ruimte in mijn budget en vraag ik me af of het misschien verstandig is hier een ander setje voor te nemen..
andere suggesties zijn ook welkom.. de specs lijst nogmaals genoemd:
Balhoofd Chris King Perdido Banden set Schwalbe Racing Ralph 2.25 of 2.1/Nobby Nic 2.25 of 2.1 Binnenbanden Schwalbe Cassette Shimano LX Crankstel + bracket XTR hollowtech 2 Derailleur achter Shimano XT (rapid rise) Derailleur voor Shimano LX Handvatten Ritchey WCS Foam Ketting Shimano LX /105 Kleur frame Design lak blauw Kleur stuur -pen zadelpen Mat zwart Pedalen Time atac xs of crankbroters candy sl Remmen, velg Magura HS33 Shifters Shimano LX shifters (triggers) Stuur Ritchey MTB Stuurpen Ritchey MTB Stuurpen lengte 120 mm Voorvork Pace R31 TI Wielset MTB velg dt-swiss X450 velgen/spaken/xt of lx naaf/dt powerlock nippels Zadel Bontrager x lite pro Zadelpen Ritchey MTB Zadelpenklem Klem aluminium (inbus)

Plaats reactie