Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Mountainbike Show Your Stuff

pim3
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 06 mei 2007 21:26

pim3 17 jan 2010 20:14

Ehhm... Een zadel moet ten eerste je kont behagen ;). Een zadel vervangen voor de show vind ik zoiets onnozels.

Ohhja, heule mooie bike! Volgens mij rijden die gasten van het Saeco team op iets soortgelijks.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team

lucnoa
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 07 mar 2007 23:52

lucnoa 17 jan 2010 20:59

P I M schreef:Ehhm... Een zadel moet ten eerste je kont behagen ;). Een zadel vervangen voor de show vind ik zoiets onnozels.

Ohhja, heule mooie bike! Volgens mij rijden die gasten van het Saeco team op iets soortgelijks.



Team saeco heeft inderdaad deze fietsen voor hun ter beschikking , de meeste wel die met de vaste zadelpen .

pim3
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 06 mei 2007 21:26

pim3 17 jan 2010 21:09

Ik zag inderdaad een verschil, maar ik wist niet wat...
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5938
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 17 jan 2010 22:00

Mikey schreef:Hier mijn nieuwe aanwinst: de Ridley Ignite 905B. Zag hem staan op de Bikemotion en was er gelijk weg van. Dit 2010 model heeft nog wel de (mooiere) 2009 Fulcrum Red Metal 3 wielen, een Truvativ Noir crankstel, Avid Elixir CR remmen, Schwalbe Nobby Nic & Racing Ralph banden en Look Quartz pedalen. Verder is die standaard met o.a. SRAM X0 achterderailleur, Shimano XT voor, SRAM X9 triggers en diverse 4ZA onderdelen waaronder het zadel. Deze gaat waarschijnlijk plaatsmaken voor een witte Prologo, verder is die goed zo!


Mooie fiets en zeer mooie afmontage en ik sanp dat je er gelijk weg van was op Bikemotion. Wat weegt deze schoonheid als ik vragen mag want ik ben wel benieuwd naar het gewicht.....

Lijkt qua kleur wel wat op mijn Sensa of mijn Sensa op uw Ridley... Truvativ crank heb ik ook besteld maar dan met zwarte bladen en komt deze week binnen.

Afbeelding
Afbeelding

Zadel is inmiddels wel vervangen door een SLR Flow - XTR schijven - en de achterste bidonhouder is er af. Stuur + pen + barends nu Ritchey WCS wet black. Ook nog een setje Mavic Crossride wielen erbij voor in de winter. De XT wielen komen lichtere zomerbanden op [ Furious Fred / Rocket Ron ]
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

mikey
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:29

mikey 18 jan 2010 00:11

Iedereen bedankt voor de complinenten!

Rene: De Ridley Ignite weegt standaard 9,8 kg. De wijzigingen kunnen een paar grammen schelen, dat heb ik verder niet bekeken. Jouw Sensa ziet er ook mooi uit, dat rood-wit-zwart staat altijd goed!

Lucnoa en Pim: Wat het zadel betreft: ik snap de reacties wel! Denk dat het witte zadel wat frisser/rustiger zal staan, maar snap dat het zadel vooral lekker moet zitten. Zal dit eerst uitproberen.

erwinvr6
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 apr 2009 00:07

erwinvr6 18 jan 2010 20:49

Mikey schreef:Hier mijn nieuwe aanwinst: de Ridley Ignite 905B. Zag hem staan op de Bikemotion en was er gelijk weg van. Dit 2010 model heeft nog wel de (mooiere) 2009 Fulcrum Red Metal 3 wielen, een Truvativ Noir crankstel, Avid Elixir CR remmen, Schwalbe Nobby Nic & Racing Ralph banden en Look Quartz pedalen. Verder is die standaard met o.a. SRAM X0 achterderailleur, Shimano XT voor, SRAM X9 triggers en diverse 4ZA onderdelen waaronder het zadel. Deze gaat waarschijnlijk plaatsmaken voor een witte Prologo, verder is die goed zo!


Mooie bike! Erg strake fiets ook spreek uit ervaring rij zelf ook met een Ridley Ignite veel plezier ermee.
the older i get the faster i used to be

lucnoa
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 07 mar 2007 23:52

lucnoa 19 jan 2010 20:57

Rene schreef:
Mikey schreef:Hier mijn nieuwe aanwinst: de Ridley Ignite 905B. Zag hem staan op de Bikemotion en was er gelijk weg van. Dit 2010 model heeft nog wel de (mooiere) 2009 Fulcrum Red Metal 3 wielen, een Truvativ Noir crankstel, Avid Elixir CR remmen, Schwalbe Nobby Nic & Racing Ralph banden en Look Quartz pedalen. Verder is die standaard met o.a. SRAM X0 achterderailleur, Shimano XT voor, SRAM X9 triggers en diverse 4ZA onderdelen waaronder het zadel. Deze gaat waarschijnlijk plaatsmaken voor een witte Prologo, verder is die goed zo!


Mooie fiets en zeer mooie afmontage en ik sanp dat je er gelijk weg van was op Bikemotion. Wat weegt deze schoonheid als ik vragen mag want ik ben wel benieuwd naar het gewicht.....

Lijkt qua kleur wel wat op mijn Sensa of mijn Sensa op uw Ridley... Truvativ crank heb ik ook besteld maar dan met zwarte bladen en komt deze week binnen.

Afbeelding
Afbeelding

Zadel is inmiddels wel vervangen door een SLR Flow - XTR schijven - en de achterste bidonhouder is er af. Stuur + pen + barends nu Ritchey WCS wet black. Ook nog een setje Mavic Crossride wielen erbij voor in de winter. De XT wielen komen lichtere zomerbanden op [ Furious Fred / Rocket Ron ]

Die sensa is toch ook wel een dikke fiets qua looks , heel knap vind ik die ! En een veel betere fiets dan dat je met hetzelfde budget één van de bekendere merken zou kopen !

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5938
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 19 jan 2010 22:27

lucnoa schreef: Die sensa is toch ook wel een dikke fiets qua looks , heel knap vind ik die ! En een veel betere fiets dan dat je met hetzelfde budget één van de bekendere merken zou kopen !


Thnx ,

Update met nieuwe onderdelen , dus even de update buildlist van de fiets en een foto met de winterwielen.

Frame : Sensa Pordoi carbon
Vork : Fox RL remote
Remmen : Shimano XT
Derailleurs : Shimano XT
Crank : Truvativ Noir >> 147 Euro in Duitsland incl. BB :)
Wielen : Shimano WH775 XT met XTR 180-160 schijven & Mavic Crossride met XT 180-160 schijven
Zadelpen : Ritchey carbon pro
Stuurpen : Easton - Wordt Ritchey pro 2010
Stuur : Ritchey WCS wet black
Pedalen : Shimano PD520 wordt Shimano XT
Barends : Ritchey WCS SL
Zadel : Selle Italia SLR Flow
Bidonhouder : Elite carbon - voor nood of sportdrank daar ik een Camelbag heb.
Snelspanners : Hope
Banden : Schwalbe Furious Fred & Rocket Ron voor de XT wielen - Schwalbe Racing Ralph & Nobby Nic voor de Crossride.

Gewicht ca 10800 gram met de winterwielen - met de zomerwielen weet ik het nog niet. Zal binnenkort eens nette foto's nemen aan de kust. ook moet ik nog een kapadastertje bestellen om de voorremkabel te monteren op de vork aangezien die laatst niet voorradig waren helaas.

Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 jan 2010 07:33

Rene schreef: ook moet ik nog een kapadastertje bestellen om de voorremkabel te monteren op de vork aangezien die laatst niet voorradig waren helaas.


Waar bestel je die? Zoek er ook nog 1.
Less is bore

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 20 jan 2010 10:13


redalert
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 okt 2007 22:31

redalert 20 jan 2010 12:59

@Rene,

Prachtige Pordoi. Ik heb er zelf ook een, maar dan volledig origineel en met Hydraulische remmen van Magura. Mijn pordoi heeft helaas een verkleuring van het witte gedeelte op de bovenbuis, waarschijnlijk door invloeden van UV licht. Staat niet mooi, maar is niets aan te doen. Hoop maar dat het jou bespaart blijft.

Waar heb je de cranckset gekocht Rene?


@TiesT,

Wat vind je verkloot aan de achterderrie?

pim3
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 06 mei 2007 21:26

pim3 20 jan 2010 17:16

Die rode derailleurwieltjes denk ik. Vind ik ook niet echt een hoogwaardige uitstraling hebben om eerlijk te zijn. Tja, ieder zijn smaak...
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team

Plaats reactie