Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Kilometers klimmen en dalen

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 06 okt 2021 23:03

Kijk maar eens bij betreffende Bourg d'Oisans-route, waar de klimmen/afdalingen-info links onderaan te zien is. (Wel nog even naar beneden scrollen.)

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 07 okt 2021 08:25

Kijk eens naar de software van quaeldich.de
Ik gebruik het niet (meer), dus weet niet eens of ze het not onderhouden. Het was qua interface een programma uit de steentijd, maar had stiekem wel heel veel informatie in zich zitten. Van profielen van klimmen, maar je kon ook heel veel variabelen ingeven over jezelf om tot een verwachtte rijtijde te komen (gem. snelheid op het vlakke, gemiddelde klimsnelheid in VAM etc).

Dus het zou mij niet verbazen, als ze dan van zo'n rit ook de kilomters klimmen/dalen ergens hebben staan.

Je moet dus de software downloaden en er mee spelen:
https://tourenplaner.quaeldich.de/download/

Het is een richting om te onderzoeken, ik weet niet zeker of daar zit wat je precies zoekt ;-) even mijn disclaimer
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 07 okt 2021 08:55

Het begrip vlak is overigens een wat relatief begrip. Wat wij in Nederland vlak noemen, bestaat niet in de Alpen. 1-2 procent vinden we daar ook al 'vlak'. 3-5 % is bij mij de categorie, 'het loopt wat op', 6 procent of meer heet klimmen, Boven de 8% heet stevig klimmen, Boven de 10% heet 'niet leuk'.

En vals plat bestaat ook niet meer in de Bergen. Het begrip vals wel. Het kan namelijk ook vals klimmen, dat wil dan zeggen dat het steiler is dan het lijkt,
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie